Raar Sonar 6 probleem

noescom

Ingeburgerd
Ik zet mijn eerste schreden met Sonar 6. Ik gebruik Windows XP, een Roland XP-80 en een AMT8. Op track 1 speel ik wat in en ik hoor het terug. Op track 2 speel ik wat in en ik hoor niks. Ik ben als volgt te werk gegaan:

1) Midi track toegevoegd; goede AMT8 port gekozen ( port 8 ), channel 1 geselecteerd, bank en patcn geselecteerd, volume op 127
2) Nog een midi track toegevoegd; zelfde AMT8 port gekozen als op track 1; channel 2 geselecteerd; bank en patcn geselecteerd, volume op 127

Heb de AMT8 en de Roland al een reset gegeven. Ik kan prima multi-channel midi's afspelen via de AMT8, dus aan de AMT of aan de Roland ligt het niet. Ben uren aan het zoeken, maar ik kom er niet uit. Wie heeft er tips?

Bedankt alvast.
Floris

Laatst gewijzigd:
Binnen Sonar lijk je het goed te doen zoals je beschrijft.
Lijkt me niet dat het daar aan ligt.
Is het niet zo dat de XP-50 maar 1 midi-in poort heeft?
Dus dezelfde poort kiezen op de AMT8 is dan goed.
En die poort werkt blijkbaar wel gezien die ook op midi kanaal 1 het gewoon doet.
Dus zal het waarschijnlijk ook niet de AMT8 zijn.
Dus zou ik het zoeken in de XP-50. gezien die multitimbtraal is. Staat die voor part 2 wel ingesteld voor het juiste midi kanaal?
Doe een test verander part 1 van de XP-50 naar midikanaal 2. en track 1 naar midikanaal 2.
Laat hij dan wel wat horen?

Bedankt voor de reactie. Het bleek iets heel simpels te zijn: je moet de XP80 op Performance mode zetten. Vind ik vrij ontuitief, want ik had verwacht dat ik in Patch mode moet staan omdat ik immers patches gebruik en geen performances. Maar goed, het werkt nu.

Aha! Het was dus helemaal geen raar probleem maar een normaal probleem. :confused:

Origineel geplaatst door noescom
Bedankt voor de reactie. Het bleek iets heel simpels te zijn: je moet de XP80 op Performance mode zetten. Vind ik vrij ontuitief, want ik had verwacht dat ik in Patch mode moet staan omdat ik immers patches gebruik en geen performances. Maar goed, het werkt nu.

Wat je verteld is niet onlogisch ik ken meer apparaten die je in een performance mode moeten staan wil je multitimbtraal kunnen gebruiken.

Back