microkorg

Remcobert

Nieuwkomer
Op korg.com zit een te downloaden programmaatje waarmee je op je mac/pc de hele mik kan editten, libraries kan maken etc.
wie heeft lekkere patches om uit te wisselen?

Ik denk dat er nog maar weinig mensen zijn die zon ding hebben. Hoe bevalt ie?

Zijn daar nu dezelfde klanken uiit te puren als uit de MS2000(R) ?
Zelfde engine?

Origineel geplaatst door Prophet
Zijn daar nu dezelfde klanken uiit te puren als uit de MS2000(R) ?
Zelfde engine?

yeps en meer !! Hij heeft zelfs een soort wavetable achtige synthese aan boord. Ben er zeer over te spreken ... jippie morgen komt mijnu binnu !!

Origineel geplaatst door glennplumber
yeps en meer !! Hij heeft zelfs een soort wavetable achtige synthese aan boord. Ben er zeer over te spreken ... jippie morgen komt mijnu binnu !!

wavetable??? nuuuuuh dat DGWS?
Dat zijn gewoon standaard waveforms zoals electric piano en digi bassen enzo... geen wavetable.
Hij heeft er alleen wel meer (DGWS waveforms) dan de ms2000

plezant hè? ik leef met je mee, laat ons iets weten hè!! Die micro derop vinnik wel de max!

in de SOS review waren ze een beetje mat over de microkorg..... ze vonden de prijs *iets* te hoog voor de verpakking..met name dat ze de synth-engine zo goed vonden maar dat ie niet goed benaderbaar was door de paar knoppies..... maargoed...dat lijken me ook typische design-overwegingen

Olaf

Origineel geplaatst door glennplumber
... jippie morgen komt mijnu binnu !!

Staat de koffie klaar??:D

ik heb er vandaag even (15 minuten?) mee gepield en hij klonk heel lekker. Best wel vet voor een VA, goeie presets ook. Mind you: ik was zeer NIET onder de indruk van de MS2000. Zag er ook lekker cheapo retro uit maar ik maak me wel een beetje zorgen over de wat zwakke constructie.

ik was zeer NIET onder de indruk van de MS2000

Das toch krak dezelfde engine?

Presets niet zo goed waarschijnlijk van de ms2000(R)?

Origineel geplaatst door Prophet

Daar lijkt het wel op jah .... ik had namelijk hetzelfde als Mk II

weet ik...

ik denk het wel, deze MicroKorg klonk gewoon lekker en behoorlijk beefy.
en ik vermoed dat ze ook wel wat getweaked hebben in die engine.
Maar bovenal: het is gewoon een funky bakkie, leuk hebbedingetje.

mmm..MKII , iemand met zoveel korginstrumenten in huis zal dat wel direct kunnen horen:D

Back