Cubase 4 ciritical error

pass-out

Mixer Producer
Nu tijden illegale cubase3 te hebben gebruikt heb ik cubase 4 aangeschaft en op een vista quad core pc geinstalleerd. Nu zou ik verwachten stabiel en solid te kunnen werken wat ook zo is, behalve als ik ga opnemen met mijn mike door mjin geluidskaart emu1820m met de nieuwste driver geintalleerd.
Dan krijg ik na een take of 4/5 een critical error. Dan druk ik op annuleren en kan ik weer verder met opnemen en gaat het opzich prima verder, behalve dat als ik opsla hij een nieuwe file moet aanmaken.

Waar komt die error vandaan??? en hoe los ik dat op...

nja ik vraag me af of het daaraan ligt... afgezien van dat loopt het allemaal als een trein... Als ik ik die error wegclic kan ik gewoon verder, maar erg relax is het niet. Ben trouwens best te spreken over vista :)

ah dat klinkt heel goed!

volgens mij heb ik die nog niet geinstalleerd, die 4.1 is pas heel recent erop gezet! TOP! we gaan het proberen en ik houd jullie "op de datum"

Om even een updatetje te doen.

Ik krijg nog steeds de critical error in 4.1 :(

Als ik gewoon een schoon project opstart en dan dingen wil opnemen krijg soms al na 3 takes de critical error... En dan heb ik helemaal GEEN plugins of synth aanstaan. Puur opnemen. ?

Ik weet niet waar het aan liggen kan :S

Waarschijnlijk een driverprobleem, of een geheugenprobleem. Heb je niet wat meer info over je systeem, want daar zul je het probleem moeten zoeken waarschijnlijk. Niet in Cubase..

Nu tijden illegale cubase3 te hebben gebruikt heb ik cubase 4 aangeschaft en op een vista quad core pc geinstalleerd. Nu zou ik verwachten stabiel en solid te kunnen werken wat ook zo is, behalve als ik ga opnemen met mijn mike door mjin geluidskaart emu1820m met de nieuwste driver geintalleerd.
Dan krijg ik na een take of 4/5 een critical error. Dan druk ik op annuleren en kan ik weer verder met opnemen en gaat het opzich prima verder, behalve dat als ik opsla hij een nieuwe file moet aanmaken.

Waar komt die error vandaan??? en hoe los ik dat op...

dit dus ;)

het gekke is ook, dat ik die error krijg die ik dan gewoon kan wegdrukken (op annuleren drukken) en dan kan ik gewoon lekker verder. Het vervelende is wel dat ik wanneer ik het project opsla ik dat onder een nieuwe naam moet doen

Misschien een kleine troost voor je: ik heb het ook...

Ik zou niet weten hoe het komt, ik heb een goedwerkende pc die ik uitsluitend voor muziek gebruik en er lijken nergens conflicten te ontstaan ofzo. Het stoort me verder niet, ik krijg die melding alleen als ik Cubase afsluit. Maar toch raar...

En een kleine tip: sla je projecten sowieso elke keer onder een andere naam op.

ja dat is inderdaad even een troost ;)

Ik heb ook die virus eraan hangen, maar het lijkt met sterk dat dat ding ermee te maken heb. De pc is voor de rest gloednieuw en het enige programma wat draait is wel cubase. Nou ja wat ik zelf opgestart heb. Het probleem komt alleen voor als ik audio opneem. Midi is geen probleem en ik kan uren editen en kloten en zo stabiel als een huis...

Back