Roland S550

consequence

Experimental Electronics
Heb sinds een tijdje een Roland S550 sampler.
Maar ik heb nog wat problemen met het aansluiten van een monitor.
Er is een monochrome monitor meegeleverd.
Maar ik zou toch liever een gewone monitor of TFT aansluiten.
Heb wel een verloopje gemaakt naar een VGA monitor.
Maar daar heb ik nu een sync probleem mee.

Het onderste deel van het beeld zit bovenin en het bovenste deel zit onderin het scherm

Heb al wel de "zoek-functie" gebruikt, maar daar heb ik niet echt een duidelijke oplossing gevonden.
Tevens ben ik ook nog op zoek naar de RC100 contoller.

Graag jullie reacties/suggesties.

Als het beeld stilstaat (maar op de verkeerde "hoogte") en niet loopt of rondgaat, dan heb je eerder een initialisatie- i.p.v. synchronisatieprobleempje. Misschien monitor uit- en aanzetten? (Heb je vast al geprobeerd.)

Inderdaad, dat heb ik al geprobeerd.

Het liefst zou ik een TFT aansluiten, in verband met ruimte gebrek.

Als ik het me nog goed herinner, dan heeft een S550 of ook S330 een composite video uitgang. Dit is een standaard uit midden jaren 80, begin jaren 90 en ik betwijfel het of een moderne monitor met deze signalen kan werken.

:doei:

Als ik het me nog goed herinner, dan heeft een S550 of ook S330 een composite video uitgang. Dit is een standaard uit midden jaren 80, begin jaren 90 en ik betwijfel het of een moderne monitor met deze signalen kan werken.

:doei:

Die is alleen wel monochroom. (Volgens mij)

Volgens mij kun je een standaard msx monitor op de s550 aansluiten en die kun je volgens mij ook op marktplaats nog wel vinden.

Even een goede zoekopdracht naar de s550 op dit vernieuwde forum ,als deze het nog goed doet ,en je vind al verschillende treads daarover. [ ook met mijn s550 :)]

gewoon dus composit gebruiken, en een msx of in mijn geval een commodore c64 monitor.

Even een goede zoekopdracht naar de s550 op dit vernieuwde forum ,als deze het nog goed doet ,en je vind al verschillende treads daarover. [ ook met mijn s550 :)]

gewoon dus composit gebruiken, en een msx of in mijn geval een commodore c64 monitor.

Maar de vraag is toch het hoe en of van een VGA/TFT op een S550?

Of zie ik nu iets over het hoofd?

klopt, dat was de vraag, echter geen tft's voor een s55o.
verder weinig aan toe te voegen:geslaagd:

Het probleem is waarschijnlijk dat die uitgang 50 of 60 Hz interlaced is, waar een moderne VGA of TFT wat moeite mee heeft. Waar je misschien beter naar kunt kijken is een goedkoop LCD TVtje.

Heb inderdaad nu een MSX monitor.
Zou inderdaad liever een TFT aansluiten wegens ruimte gebrek.

Bedankt voor jullie reacties tot dusver.

Heb inderdaad nu een MSX monitor.
Zou inderdaad liever een TFT aansluiten wegens ruimte gebrek.

Bedankt voor jullie reacties tot dusver.

Dan zou ik even een forum opzoeken met msx gebruikers. Er zijn er vast wel genoeg die een standaard vga monitor aan hun msx hebben hangen, net zoals ik een standaard vga monitor aan mijn Atari ST heb hangen. En als je een standaard vga monitor kan koppelen, dan volgt de tft van zelf wel.
Nadeel is wel, dat een TFT alleen bepaalde resoluties aankan en er op bepaalde resoluties er zo brak uit ziet dat je heel snel weer een gewone monitor er aan hangt.

Je moet dus van composiet naar VGA converteren.

AV-100.jpg

kan er ook een computerscherm op aangesloten worden ?
ik heb nog wel z'n monochroom scherm liggen, zeg maar uit het DOS tijdperk

Back