Arp Omni

murc

herintreder
amsterdam 06 49 301 568 -785 1117- 444 5271
arp omni op marktplaats bij synthesizers. 12563719913

Hij staat voor de bananen en achter het kinderfietsje.....marktplaats plaatjes zijn niet te grabben..dus zelf even kijken...
wacht ik haal er wel efffe eentje...

zelf ken ik hem niet de omni ..doet erg veel denken aan de polymoog maar dan de keyboard versie,
alleen lijkt de omni wat meer schuifjes te hebben...

Attachments

• omni1.jpg
    omni1.jpg
    15,7 KB · Bekeken: 102
Een Omni is een hele mooie synthesizer, maar je moet er een flinke service beurt tegenaan gooien wil je hem goed houden.
Mijn Omni heeft het sinds de service beurt iig probleemloos gedaan. En ik heb toch stiekum de verwachting dat hij het wel goed blijft doen.:)

Re: Arp Omni

Origineel geplaatst door murc
..marktplaats plaatjes zijn niet te grabben..dus zelf even kijken.....

tuurlijk wel ;)

Alleen nogal bewogen..

Attachments

• 1.jpg
    1.jpg
    30,2 KB · Bekeken: 89
overzichje

Attachments

• duss.jpg
    duss.jpg
    24,8 KB · Bekeken: 91
Origineel geplaatst door MatthewLeBlom
Een Omni is een hele mooie synthesizer, maar je moet er een flinke service beurt tegenaan gooien wil je hem goed houden.
Mijn Omni heeft het sinds de service beurt iig probleemloos gedaan. En ik heb toch stiekum de verwachting dat hij het wel goed blijft doen.:)

ik heb gebeld, maar werd doorverwezen naar die jongen zijn vader, die zou beter weten hoe de toestand is.
het is in tilburg. de opmerking dat ie op een polymoog keyboard doet denken, gooit bij mij alle remmen los!

Zou die string uit "Love will tear us apart" van Joy Division hier uit komen?

van de week nog naar control geweest, viel er niet van achterover, boek pakte me meer, maar wel goede film. ik denk het wel eigenlijk, maar he tkan net zo goed weer een andere bak zijn....

Origineel geplaatst door bikkel
Zou die string uit "Love will tear us apart" van Joy Division hier uit komen?

nee denk dat dat weer de polymoog is geweest.. ARP was het goedkope debiele neefje...

en at Leo, als ze net zoveel verstand van arp's hebben als van fotograferen, dan wordt dit eenhele mooie deal

Murc :okdan:

het moet wel je ding zijn , zo een omni

voor mij is het gewoon de sound die ik zelf wil horen , oude vette siounds :D

Was de ARP omni niet een in licentie van Eminent gebouwde solina string ensemble met daar een additionele filter bij. Ik heb er ooit een gehad, en vond hem overigens minder klinken als de solina, minder organisch en platter.

Tevens wat hier ook al eerder gezegd is zal ie wel waarschijnlijk geserviced moeten worden. Zit helemaal stampvol met tantaaltjes die na 25-30 jaar niet meer zijn wat ze ooit geweest zijn.

Doe er je voordeel mee.........

Origineel geplaatst door turtel
het moet wel je ding zijn , zo een omni

voor mij is het gewoon de sound die ik zelf wil horen , oude vette siounds :D

klopt jij was dat ,..die ons verblij in de " ho klinkt t " draad met omni sounds toch
erg blubberig [zeg maar gerust flubberig ....[kheb flubber gezien...] soundje
en weer een egte speel synth
iksla over moet meer CONTROLE over mn synthjes hebben
2 handen he ,,....:z

wat mag soon omni kosten ...[in normale staat
en hoveel polyfoon istie eigenlijk 12 / geheel ?
:engel:

wat het mag kosten...hij is redelijk apart, er zijn er dacht ik niet zoveel van...we kunnen gaan strijden of dat een argument is maar m.i. is dat wel..helaas heb ik geen ervaring met "het geluid"...dus daar kan ik geen getal aan hangenn.

maar ik weet wel dat alle spulletjes uit die tijd opgekrikt moeten woprden..dus ..?

+ het ARP logootje doet ook wonderen...

4 tot 6 gaat ie denk ik wel halen...

Murc :walker:

3,5 denk ik misschien wel minder.

Origineel geplaatst door sunny pedaal
3,5 denk ik misschien wel minder.

Pfff, nòg duur voor brandhout..

Ik heb bijna 30 jaar geleden in een studiotje een paar keer op een ARP Omni gespeeld. Wat ik mij ervan herinner is dat het gewoon een opgedirkte string machine was zoals bijv. de Crumars, Elka's en Solina's in die tijd. Er zit 1 VCF/VCA op waar je het geluid mee kon opleuken. Maar omdat het geen echte synthesizer is gaat het triggeren van de ADSR voor de VCF/VCA wat krom. Is volgens mij niet echt te vergelijken met een Poly Moog.

Origineel geplaatst door R-ond
klopt jij was dat ,..die ons verblij in de " ho klinkt t " draad met omni sounds toch
/ geheel ?
:engel:

inderdaad , van mr. patat met

:koffie:

Origineel geplaatst door R-ond
[B?wat mag soon omni kosten ...[in normale staat
en hoveel polyfoon istie eigenlijk 12 / geheel ?

en :engel: [/B]

kosten zijn in verhouding tot wat je krijgt vindt ik niet zo veel :z
het is niet zozeer de polyfoniesche capaciteit alswel de multietimbraalheid in combinatie met polyfonie , hybride synth , de mogelijkhijd om de synth te mixen met strings , daardoor ook de strings extra moduleren met de synht lfo.

k ben een echte preset user noob ,maar een polymoog lijkt me een toch ander kaliber, complexer in techniek , ook de nieuwprijs zal meer geweest zijn dan de omni , dat weet ik niet.
denk wel dat de omni veelzijdiger is dan de ¨polymoog door zijn multie timbraalheid:D

Back