Wat is je muzikale smaak: prive!

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
die zager was naar ik begreep zijn eigen grootste vijand, drank drugs ed..
Die rapper is idd slecht maar volgens mij was dat ook de muzikaal 'leider', hij schreef de meeste nummers.
nee ik ben geen tienermeisje :P
haha je wordt oud man, volgens mij hebben de huidige tienermeisjes nog nooooit van east 17 gehoord :D
maar goed, east 17 is wel een stuk meer rock 'n roll dan die koorknaapjes uit die andere boybands :D

een paar van mijn huidige favorieten

gorillaz (vooral eerste album blijft een onvervalst meesterwerkje)
massive attack
the doors (riders on the storm blijft bij mij voorlopig ongeëvenaard)
dEUS
soulwax
absynthe minded
bart peeters (jawel, bart peeters :D )

en regelmatig ook eens gewoon een leuk bluesplaatje uit de collectie van mijn ouders :)
of, bij wijze van afwisseling, iets van roxy music, en ben momenteel ook wat de beatles aan het ontdekken :)

voor de rest luister ik natuurlijk vooral elektronisch spul, waarvan het grootste deel van forumleden hier:)
maar mijn grote favoriet blijft toch wel dopplereffekt:) op het eerste zicht lijken hun nummers allemaal erg simpel, maar meestal zijn ze in feite niet minder dan geniaal:halleluja

Een kleine selectie, want alles opnoemen dat ik goed vind zou te ver gaan.....

Favoriete artiesten:

- Jean Michel Jarre
- Vangelis
- ABBA
- Clannad
- Enya
- Beatles
- Ultanur/Vieijra

Favoriete albums (momentopname):

- Oxygene Jarre
- The City Vangelis
- Nacht, de soundtrack Henny Vrienten
- Grands Motets Lully
- Popes and antipopes Orlando Consort
- Aerial Kate Bush
- Precious things Artefact

groet

Tom

Diversen laat klassiek en romantiek. Vroeg twintigste eeuwse kunstmuziek. Naoorlogse electronische avant-garde. Rock, Metal, Punk.
Hip-hop.
European Contemporary Music (veul, moar nie alles, wanne).
Knutselgeluidsculpturen.
Dansbare electro.
Jazz, voornamelijk Mingus, Dolphy en alles en iedereen die daaromheen hing die ik ontdekt heb.
Soul.
Pop.

Ik luister tegenwoordig alleen nog maar naar deze holy shit!

HHHcover-Final-9-7-04.jpg

front.jpg

H2G_front.jpg

AMEN

Pfoei, luister best veel:

Black metal (Plaat vh Moment: Anaal Nathrakh - Eschaton)
Grindcore (Plaat vh Moment: Nasum - Grind Finale / The Berzerker - Dissimulate)
Death metal (Plaat vh Moment: Psycroptic - Symbols of Failure / Nile - Annihilation of the Wicked)
Progressive Metal (Plaat vh Moment: Opeth - Orchid)
Hardcore (Plaat vh Moment: Mindustries - Deus ex Machina / Hamunaptra - Rise)
Rock (Plaat vh Moment: Muse - Black Holes and Revelations)
Drum n Bass (Plaat vh Moment: Dieselboy - the 6th Session)
Experimentele Zut (Plaat vh Moment: Fantômas - Suspended Animation)
Breakcore (Plaat vh Moment: Shitmat - Full English Breakfast)
Hiphop (Plaat vh Moment: Snoop Doggy Dogg - Doggystyle)

:okdan:

Air
Portishead
Massive Attack
Craig Armstrong
Hooverphonic
Gabriel Rios
Elvis Costello
Burt Bacharach
Henry Mancini
Tony Joe White
Pharell
Depeche Mode

en absurd veel anderen..
lounge,reggae,rock,metal,elektronisch,film, klassiek,.. alles gaat er hier vlotjes in ^^

hmmm nou dan kan ik alleen maar even aangeven in welke volgorde mijn cd momenteel gestapeld liggen

alec empire - squeeze the trigger
coal chamber :D chamber music
jonny L - 27 hours a day
nin - the fragile
duvel duvel - apotheek
jawat - t zwarte aap
deftones - around the fur
eels - ....
knife hand chop
spinvis
nirvana
nirvana
nirvana
hej die heb ik op een rijtje geluisterd
)3|E(
spawn the album.... echt een hele vette cd die ga ik nu weer naar boven verplaatsen

enz.:dj:

koel kep al een tijd geen cd meer geluisterd

Nirvana (echt alles maar dan ook alles, marigold tel ik ook nog als nirvana)
Van Grohl vind ik alleen de rustigere nummers goed (everlong, friend of a friend,etc)
Andere groepen .. deel van hun repertoire o.a.

Hooverphonic,
Offspring (tot aan Americana),
oud spul van Goo Goo Dolls,
een paar oudere Rammstein nummers,
Oasis & Blur hebben ook wel wat eetbaars
The Cardigans (weeral oud spul)
...

Ik vind veel moderne rock gewoon troep nu ik er bij stilsta :erm:

verder valt het net uit m'n smaak maar heb ik wel bewondering voor Madonna, Pharell Williams, Garbage, the Sugababes (catchy pop, niet al te plat).

De kotslijst:
Alles wat gaat over cruisen en pimpen, trieste en melige pop lyrics, bon jovi, weird al,...

Ohja en qua electronische muziek ( :D ) gaat ie vrij breed eigenlijk. Momenteel heb ik het beetje gehad met hardtrance en die meuk en klinkt progressive mij wel goed in de oren. Hardstyle heb ik vanaf dag 1 troep gevonden maar vreemd genoeg (?) kan ik we lluisteren naar oudere hardcore (oldskool?) en sommige moderne industrial dingen.

Muziek moet een beeld schilderen, dat kan op 10 000en manieren.... maar op miljoenen manieren kan je de bal ook flink mis slaan. Ook hoeft muziek helemaal niet complex te zijn om mooi te zijn, het zijn net vaak de eenvoudige maar o zo pakkende nummers die onsterfelijk worden. :)

Hum ik luister nogal veel naar:

Pain of Salvation
Porcupine tree
OSI
Dream theater
KMFDM
NIN
Tool
Nevermore
Nick Cave and the bad seeds
Tom Waits

En nog veel meer andere dingetjes maar da zijn wel mn favo´s

Ik luister zelden muziek, maar oude hiphop, 80ies pop, wat drum&bass en sommige stijlen ouwe house/electro/vage electronische muziek vindt ik wel ok om naar te luisteren. Maar van dit alles lang niet alles zeg maar.

bands

bands

hoi.
ik ben een absolute gek van oude muziek zoals.
elvis.
james brown.
queen.
freddie mercury.
rolling stones.
john denver.
kenny rogers./
tina turner.
ray charles.
en MILLI VANILLI:o:
IK WEET ZELF OOK NIET HOE IEMAND VAN 16 BIJ DEZE MUZIEK KOMT MAAR HET IS TOCH ECHT ZO.
ik wil graag weten wat voor muziek julie lekker vinden en waarom
en plz
als het kan
reacites op mijn lijstje.
doei doei.
voeg me to op msn.
vandijk50@hotmail.com

Origineel geplaatst door KAOSKAOS
was toch ook nepzooi

Behoorlijk ja, dat was 17 jaar geleden nog een enorm schandaal.

Ik hou erg van Post-Rock, IDM, Glitch, Minimal, Indie, abstracte muziek, Dubstep, Ambient en als apart genre: Íjslandse muziek! :D

In willekeurige volgorde een aantal artiesten die ik fantastisch vind:

Helios, Radiohead, BoC, Aphex Twin, Ryoji Ikeda, Alva Noto( & Ryuichi Sakamoto), Home Video, Sigur Rós, Björk, The Album Leaf, Burial, Benga, Kode9, Autechre, Mogwai, Mono (& World's End Girlfriend), Jeff Buckley, Venetian Snares, Kangding Ray, Bola, Sufjan Stevens, Biosphere, Thee More Shalows, Yndi Halda, Hood, Ghinzu, Múm, Explosions In The Sky

Ik ben er vast nog een hoop vergeten....

milli vanilli was idd behoorlijke nepzooi.

maar jah het was goede muziek

Origineel geplaatst door Idioteque
Ik hou erg van Post-Rock, IDM, Glitch, Minimal, Indie, abstracte muziek, Dubstep, Ambient en als apart genre: Íjslandse muziek! :D

In willekeurige volgorde een aantal artiesten die ik fantastisch vind:

Helios, Radiohead, BoC, Aphex Twin, Ryoji Ikeda, Alva Noto( & Ryuichi Sakamoto), Home Video, Sigur Rós, Björk, The Album Leaf, Burial, Benga, Kode9, Autechre, Mogwai, Mono (& World's End Girlfriend), Jeff Buckley, Venetian Snares, Kangding Ray, Bola, Sufjan Stevens, Biosphere, Thee More Shalows, Yndi Halda, Hood, Ghinzu, Múm, Explosions In The Sky

Ik ben er vast nog een hoop vergeten....

relaxed lijsje, zeker venetian snares en Explosions in the Sky. Ik hoop voor je dat je Explosions een keer live heb gezien want dat is echt te gek :halleluja

Back