Wat is je muzikale smaak: prive!

or the spanish inquisition..8>

Und Jetzt, Oxy-Yan's Lizt (nicht zum erwechseln mit Schindler's Lizt, oder Liesbeth Lizt..)

Ik vind eigenlijk ook wel alle muziek goed luisterbaar.
Volgens mij beter een lijst maken met muziek waar ik niet van houd (MC F. Bauer, Mr Lee Towers etc. )

Mijn voorkeuren hebben o.a.
Speedy J
Prodigy
Orbital
Chemical Brothers
Radiohead
Coldplay
Manu Chao
Bob Marley
Lee "scratch" Perry en andere Dub

maar ook:
Beatles
Acda en de Munnik

Mijn muzieksmaak is eigenlijk heel breed.

Wanneer iets goed in elkaar zit, origineel klinkt, met veel flair is gemaakt, de muzikanten hun instrumenten goed beheersen en niet is te evenaren, vind ik het goede muziek.
En dan maakt het niet eens uit wat voor stijl het is.
Wanneer iets goed is, voel je het (letterlijk).
De bands die ik eerder heb genoemd bezitten in mijn mening al die eigenschappen :p

Idd Synic... mijn idee. Ik kan zelfs het Rosenberg Trio waarderen, self-made mannen, petje af. :)

Orgineel geplaatst door Nolet
Nee, rosenberg trio is mij net te Tros-RTL4-we doen ook bruiloften...

Het gaat om de techniek. Ze kunnen niet eens lezen of schrijven, laat staan noten lezen. Dus wat dat betreft..... ik kan het waarderen, dat wil niet zeggen dat ik er fan van ben ofzo. :P

Dan hou ik het liever bij electronische muziek.

ik luister voornamelijk naar electronische muziek, zoals hardcore, dnb en marco v-stijl achtige muziek. Maar prodigy en sommige hardrock (rauwe metal dan) kan ik ook goed verdragen.
de ouwe michael jackson muziek vind ik ook goed, en klassiek vind ik soms ook wel zelfs mooi.

Orgineel geplaatst door krz
Idd Synic... mijn idee. Ik kan zelfs het Rosenberg Trio waarderen, self-made mannen, petje af. :)

Dat zjin ook okee gasten...goede klanten van ons trouwens, maar dat ter zijde.

In mijn cd voorraad (ruim 800 titels) vind ja back, rock, pop dance, hardcore, techno, hiphop, trash metal en ga zo maar door.

Maar als je bij het nederlandse lied en bzn gaat zoeken heb je pech ;)

Mijn lijstje:

Iggy Pop
Roxy Music
Frank Black
Paul Weller
Pere Ubu
David Bowie
Add N to X (leuk voor synthliefhebbers, ik heb er een leuke maxi van met semi-hardcore clip, kopie op aanvraag)
Eno
Kraftwerk
Devo
Jazz Butcher
Japan
Joy Division (hoezo New Order??)

om maar 's wat te noemen. o ja, en K3 natuurlijk!

Mijn lijstje..

Mijn lijstje..

Dvorak, Tchaikovski, Saint-Saëns, Wu-Tang clan, Tony Touch, Mobb Deep, KRS One, Jeru da Damaga, Public Enemy, Can, Focus, Deep Purple, Led Zeppelin, The Smiths, Joy Division, Nick Drake, Metallica, Slayer, Yo la Tengo, Songs: Ohia, Galexico, Bentley Rythm Ace, Atari Teenage Riot, Meat Beat Manifesto, Willy Alberti, Johnny Jordaan, André Hazes, Extince...

Ik heb, zoals zovelen hier, een zeer brede muzieksmaak...ik luister zeer veel verschillende stijlen...maar goed, ik zal er een paar uitpikken:

Áls ik al een ranglijst zou moeten maken (wat eigenlijk niet kan) is er maar 1 "band" die bovenaan zou staan: Enigma, ik kan niet uitleggen waarom, maar het is voor mij de perfecte muziek, rustig maar toch zeer krachtig. Daarbij is het de enige "band" uit "mijn tijd" die écht iets totaal nieuws bracht (imho)

Verder:

80's: Michael Cretu, Sandra, Laura Branigan, Elton John, Sting, PHD, Depeche Mode, Pink Floyd, Mike Oldfield e.a.

Instrumentaal: Jean Michel Jarre, Kitaro, Vangelis, Tangerine Dream, Ryuchi Sugimoto e.a.

Early 90's Dance: Snap, Technotronic, Usura, T-Spoon, Dr. Alban, Haddaway e.a.

Trance: vanalles...beetje mainstream. Favo nummers in de stijl van Synestesia, Invisible (TILT) en Gamesmaster (allemaal 2 jaar oud alweer :))

Klassiek: Beethoven, Bach, Tschajkovski, Strauss

Maar verder ook wel ballads, 60s (sommige nummers) en 70s, Eurodance, Techno (geen harde), Jazz (sommige artiesten) etc. etc.

Vooral Fusion van Yellowjackets, Chick Corea, Mike Stern enzo maar ook naar SoundGarden, Skunk Anansie, en veel Sympho Zoals Rush en Saga :)

Front242, DAF, Bach, Sati, Boards of Canada, Plaid, Autechre, Aphex twin, Niel Young, Bowie, Pink Floyed, DJ Gigolo International Records, Jeff Mills, Giorgio Moroder, elektro, Divine, yazoo, d-m, Joy Division, New Order, Dub, Basic Channel, Underground Resistance, Duplex, Detroit...zoiets...

Ik hou van allerlei soorten muziek. Trance en techno hebben mijn voorkeur, maar ik vind bijvoorbeeld de nummers van Live ook geweldig. Waar ik echt een hekel aan heb is R&B. Verschrikkelijk!

een van de beste producties van de laatste tijd "Slave 4 u" van Britney Spears...the neptunes zijn echt heel goed bezig!

Olaf

Waar ik naar luister...

Waar ik naar luister...

Antiek: Tuxedomoon, Click Click, Skinny Puppy, Front Line Assembly, Heaven 17, Art of Noise, Cocteau Twins, Dead can Dance, Cassandra Complex, Front 242, Nitzer Ebb ....

Recenter: God Module, Assemblage 23, Suicide Commando, Wumpscut, Haus Arafna, bijna alles van Cold Meat Industry-label, VNV Nation, Seabound, PAL, Converter, Imminent Starvation, Cruxshadows, Calva Y Nada, ....

Kan nog wel een tijdje doorgaan, maar ik was altijd een waver en ben dat in zekere zin nog steeds; dus alles tussen dark-wave, cold wave, industrial, noise, synthypop, darkwave-electro, neo-folk etc. kan mij wel bekoren. Ik ben dan ook al lange tijd dj op dit soort feesten in den lande (wordt vaak als gothic aangekondigd, maar in feite draai ik weinig echte gothic).

Back