Midiproblemen met micromodular

Omnius

Nieuwkomer
Al eem poosje loop ik te tobben om mijn micromodular aan de praat te krijgen. Bij de midi setup kan ik de juiste poorten van mijn midiinterface selecteren maar zodra ik op apply klik krijg ik de melding dat hij de poort niet kan openen. Gaan idee wat het kan zijn. Volgens mij is de interface goed geinstelleerd.

Ik gebruik een IBM notebook met windows XP (SP1) en een Midiman usb 2x2 interface.

Eventueel kan ik ook gebruikmaken van mijn mac, maar daar draait de software in classic mode en daar wordt mijn midi interface helemaal niet herkend.

Nu heb ik alleen maar een doosje met 100 geluiden in plaats van een zeer veelzijdige synth :-(.

Wie kan mij raad geven?

Heb je de midikabels in/out correct aangesloten? Het is op de MM niet zo heel erg duidelijk wat in of out is..

2 dingen:

- volgens mij is SP2 vereist, in ieder geval sterk aan te raden
- Stel het processorgebruik in op 'Programma's' en vooral niet op 'Achtergrondservices'. Dit kun je vinden in de systeemeigenschappen van 'Deze Computer'

Origineel geplaatst door Cecil
Nee, want de Modular-editor moet in Windows 98-compatibiliteitsmodus gedraaid worden. Echter, dan nog is SP2 evengoed aan te raden.

- Stel het processorgebruik in op 'Programma's' en vooral niet op 'Achtergrondservices'. Dit kun je vinden in de systeemeigenschappen van 'Deze Computer'
Dit heeft alleen zin bij sequencers.

Op welke computer werkte het wel, of heb je recentelijk alles eraf gegooid?

@Yoozer: wat is dat voor onzin dat de modular editor in Windows 98-compatibiliteitsmodus gedraaid moet worden? Ik gebruik de modular editor al sinds ik de micromodular heb onder native windows XP met SP2 zonder problemen.

Wat ik inzake het probleem waarschijnlijker acht is dat de poorten door een ander programma bezet gehouden worden.

toch lekker proberen :duivels:

Origineel geplaatst door neuromancer
@Yoozer: wat is dat voor onzin dat de modular editor in Windows 98-compatibiliteitsmodus gedraaid moet worden?
Zoek maar eens op Google op "micromodular compatibility mode" :).

2 dingen:

Err... Volgens mij is dat laatste ook niet al te handig, aangezien je computer ASIO als een achtergrondservice ziet.. Ik heb enorme buffer problemen opgelost door juist het bakbeest in te stellen op achtergrondservices!

De modular editor gebruikt niet zoveel cpu dat de instelling op programma's moet staan.
Voor audio wordt inderdaad geadviseerd om xp op achtergrondservices te zetten

Origineel geplaatst door neuromancer
De modular editor gebruikt niet zoveel cpu dat de instelling op programma's moet staan.
Voor audio wordt inderdaad geadviseerd om xp op achtergrondservices te zetten

O

ik denk dat ik de compatibiliteitsmodus en achtergrondservices door elkaar heb gehaald :stupid

Back