Origineel geplaatst door fuse
Je zal nooit kleine groepjes krijgen omdat er door onafhankelijken bepalen wat de groepen uiteindelijk worden. De inzenders kunnen alleen aangeven in welke categorie hun muziek valt voor hun.
En meer categorieen vind ik gewoon leuker omdat je dan meer winnaars hebt. Niet dat het winnen an sich wat uitmaakt perse maar het is een leuk extraatje. En sommige mensen houden van 303 acid en de ander van een JMJ cover. Dus krijg je ook nog eens minder gezever over bepaalde stijlen en wat en niet echte muziek zou zijn.
Maar het is dan geen SF2007 song contest meer waar iemand de 1e prijs in haalt. Juist dat je een keuze moet maken uit alle inzendingen, welke 3 je het beste vindt, vind ik z'n charme hebben. Stel dit komt er binnen:
4 piano liedjes
2 rap
14 trance (jumpstyle ?)
3 hardcore (180bpm ofzo)
5 vocale pop ballads
4 grunge
2 klassiek
1 filmmuziek
8 niet nader te bepalen geluid
Hoe in hemelsnaam wordt het dan spannend om te winnen als je met een piano nummer mee doet. Ben je één na laatste, kan je toch nog zeggen dat je 3e was. Ook niet echt leuk.
Mijn mening is dat je een beste song moet beoordelen op kwaliteit. (productie, songwriting, orginaliteit, afmix kwaliteit,)
Maar we hebben zo beide onze mening, het is handiger als er meer mensen hun mening hier over geven. Het is ondertussen november, dus we moeten toch binnenkort los denk ik.
Stage73, Virkaz en ik willen opzich wel de organisatie regelen, als niemand daar verder problemen mee heeft.