Synthforum Track Contest 2007

Origineel geplaatst door fuse
Je zal nooit kleine groepjes krijgen omdat er door onafhankelijken bepalen wat de groepen uiteindelijk worden. De inzenders kunnen alleen aangeven in welke categorie hun muziek valt voor hun.
En meer categorieen vind ik gewoon leuker omdat je dan meer winnaars hebt. Niet dat het winnen an sich wat uitmaakt perse maar het is een leuk extraatje. En sommige mensen houden van 303 acid en de ander van een JMJ cover. Dus krijg je ook nog eens minder gezever over bepaalde stijlen en wat en niet echte muziek zou zijn.

Maar het is dan geen SF2007 song contest meer waar iemand de 1e prijs in haalt. Juist dat je een keuze moet maken uit alle inzendingen, welke 3 je het beste vindt, vind ik z'n charme hebben. Stel dit komt er binnen:

4 piano liedjes
2 rap
14 trance (jumpstyle ?)
3 hardcore (180bpm ofzo)
5 vocale pop ballads
4 grunge
2 klassiek
1 filmmuziek
8 niet nader te bepalen geluid

Hoe in hemelsnaam wordt het dan spannend om te winnen als je met een piano nummer mee doet. Ben je één na laatste, kan je toch nog zeggen dat je 3e was. Ook niet echt leuk.

Mijn mening is dat je een beste song moet beoordelen op kwaliteit. (productie, songwriting, orginaliteit, afmix kwaliteit,)

Maar we hebben zo beide onze mening, het is handiger als er meer mensen hun mening hier over geven. Het is ondertussen november, dus we moeten toch binnenkort los denk ik.

Stage73, Virkaz en ik willen opzich wel de organisatie regelen, als niemand daar verder problemen mee heeft. :)

Succes met organiseren (en dat bedoel ik sarcastisch want vorige iniatiefnemers is ook al het vel over de oren gehaald).

Maar ik vind categorieen dus wel leuk. Leuker dan een grote poel. Want er wordt vaak puur op smaak gekozen en niet naar de onderdelen die jij aanhaalt.

Dat klopt. Op zich wel een sympathiek idee, maar probleem blijft: welke categorieën en hoeveel? Gezien het aantal mensen dat meedoet (en hoeveel daarvan echt contestwaardige songs zijn) lijkt meer drie categorieën mij echt te veel; anders worden sommige groepen te klein om nog te boeien (en bovendien: mensen stemmen echt niet voor vijf verschillende groepen). Misschien zelfs maar twee: beat-georiënteerd (dance in de allerruimste zin van het woord) en niet-beat-geörienteerd (al de rest). En dan degene die meedoet zelf laten kiezen in welke categorie hij/zij mee wil doen (om discussie en gezever te voorkomen). Lijkt mij op zich wel te doen. Alhoewel ik één categorie ook best vind; uiteindelijk is de hele contest toch meer een aardigheidje (wel een heel leuk aardigheidje trouwens :) ) dan cv-materiaal...

Wat waar uploaden betreft: dat vind ik de verantwoordelijkheid van de maker! Iedereen kan wel een redelijk toegankelijke webplek vinden, al is het maar via vrienden (ook SF-vrienden tellen mee!). En wie daarvoor geen moeite wil doen, moet dan maar niet raar opkijken als er ook mensen zijn die geen moeite op z'n track willen doen. Wat mij betreft: als ik het niet kan downloaden (voor Winamp), dan maar niet. Ja-toch-niet-dan-ik-bedoel-maar-enzovoorts! :geslaagd:

geen categorien
gewoon 1 grote pool en beoordelen op creativiteit, muziekaliteit, originaliteit, gevoel, timing, mix, spreekt het aan enz.
als ik dan op de laatste plaats kom heb ik daar echt geen probleem mee.
(mee doen is belangrijker dan ..... eh seks misschien?....)

Ok.

Uploaden van tracks zal inderdaad gewoon de verantwoordelijkheid zijn van de maker. Er zijn inderdaad genoeg manieren om je muziek aan de man te brengen.

Een heleboel verschillende categorien lijkt me totaal niet haalbaar, sorry Fuse.

Oh en nog bedankt voor je sarcasme Fuse, I apreciate it. (dat was sarcastisch bedoeld) }:|

Iets wat me nu al volkomen duidelijk is, is dat het onmogelijk is om aan iedereen zijn of haar wensen te voldoen. Ik ga met Stage73 en Virkaz de boel voorbereiden en dan gaan we binnenkort los.

Uiteraard zijn we benieuwd naar jullie mening, maar begrijp wel dat het dus onmogelijk is om met iedereen rekening te houden.

En tot slot. Niemands leven hangt er van af, er zijn geen prijzen te winnen, het gaat gewoon om de lol! Laten we dat laatste dan ook vooral hebben: veel lol! :peukie: :mega: 8) :biertje:

Origineel geplaatst door Marando
Ok.

Uploaden van tracks zal inderdaad gewoon de verantwoordelijkheid zijn van de maker. Er zijn inderdaad genoeg manieren om je muziek aan de man te brengen.

Een heleboel verschillende categorien lijkt me totaal niet haalbaar, sorry Fuse.

Oh en nog bedankt voor je sarcasme Fuse, I apreciate it. (dat was sarcastisch bedoeld) }:|

Iets wat me nu al volkomen duidelijk is, is dat het onmogelijk is om aan iedereen zijn of haar wensen te voldoen. Ik ga met Stage73 en Virkaz de boel voorbereiden en dan gaan we binnenkort los.

Uiteraard zijn we benieuwd naar jullie mening, maar begrijp wel dat het dus onmogelijk is om met iedereen rekening te houden.

En tot slot. Niemands leven hangt er van af, er zijn geen prijzen te winnen, het gaat gewoon om de lol! Laten we dat laatste dan ook vooral hebben: veel lol! :peukie: :mega: 8) :biertje:

Goed bezig! :okdan:
Ben het helemaal eens dat categorieen niet haalbaar zijn. Daar zijn simpelweg te weinig deelnemers voor, en het zal ongetwijfeld weer een hoop zinloze discussies opleveren over welke categorieen, hokjes denken en wat al niet meer.
Ook zonder categorieen komt kwaliteit wel bovendrijven!

Origineel geplaatst door Marando
Dan verschillen we in mening. Fair enough.

Laten we maar hopen dat het een prelude was van iets wat niet gaat komen.

Alle voorgaande contests hebben wel gezever opgeleverd en da's eigenlijk een soort tradititie geworden.

Succes, zet hem op. :)

.. Alle voorgaande contests hebben wel gezever opgeleverd en da's eigenlijk een soort tradititie geworden.

Niet echt een leuke traditie. Maar weet je, als iedereen gewoon lekker normaal doet, niet moeilijk doet (want waar is dat voor nodig) dan wordt het toch gewoon een leuke contest. Gaan mensen wel moeilijk doen, dan krijgen ze met mij aan de stok.. :smeris:

..Succes, zet hem op. :) :)

Thanks!! Ik heb er zin in! :dj:

Wel ik hoop het ook dat het dit jaar zonder die verhitte discussies kan.
Als ik de gewonnen songs van de afgelopen jaar bekijk, zie ik duidelijk totaal verschillende categorieen verschijnen. Welk genre het ook is, kwaliteit komt toch boven drijven. 1 Grote pool mag dus geen probleem zijn.

Als je het toch wil catagoriseren doe dan 1 Akoestisch en 2 Electronisch. Ik denk dat je daar wel wat mee kunt. Er zijn hier toch ook een hoop leden die zonder synths muziek maken denk ik.

Mijn 0.02 centjes

Veel succes met organiseren hoor! :)

Bericht door een moderator:
Na overleg met Marando is besloten om de contest op dezelfde wijze te houden als vorig jaar, uitgevoerd door het modteam.
Volgende week volgt meer info. :)

Back