Audio over een midi kabel mogelijk? :-))

Audio is niet per definitie digitaal! Om deze twee samen door één kabel te voeren moet je een hoop truuks uithalen. Bovendien zijn het twee verschillende systemen waar je verschillende dingen mee wilt doen. Het is wel mogelijk om midi en audio samen over LAN te laten lopen, maar ik denk dat er weinig mensen zitten te wachten op een dergelijk systeem over MIDI kabels. Bovendien moet dat het hele midi protocol (ontwikkeld begin jaren 80 en al jarenlang overal ïngeburgerd") gaan veranderen. En wat is er mis om voor elk systeem aan apart kabeltje te hebben?

Als je stroom water internet etc... allemaal door één buis zou willen laten lopen zou het een onmogelijke taak zijn om deze allereerst samen te voegen en vervolgens weer allemaal uit elkaar te halen.

Je idee is op zich wel leuk bedacht en begrijpelijk maar niet echt nodig.

Je hebt ook draadloos midi. Dus wat nou kabels. ;)

Alvast bedankt voor je reactie, maar mijn mening visie is dan toch beetje anders (ik hou ook wel van gadgets en cyberpunk toestanden enzo):

Audio is niet per definitie digitaal!

Inderdaad. Maar denk dat de mp3's (en wav's, voor ik hier ruzie krijg :-p) en cd's stilaan toch de LP's aan het verdringen zijn.

...Om deze twee samen door één kabel te voeren moet je een hoop truuks uithalen. Bovendien zijn het twee verschillende systemen waar je verschillende dingen mee wilt doen.

Zoals mijn telefoon en mijn internet die via dezelfde kabel komen dus.

Het is wel mogelijk om midi en audio samen over LAN te laten lopen...

Digitaal dus.

...maar ik denk dat er weinig mensen zitten te wachten op een dergelijk systeem over MIDI kabels.

Dan maken ze toch gewoon een AUDIDI of MIAUWDIO kabel ofzo. :-)

Bovendien moet dat het hele midi protocol (ontwikkeld begin jaren 80 en al jarenlang overal ïngeburgerd") gaan veranderen. En wat is er mis om voor elk systeem aan apart kabeltje te hebben?

Midi gaat momenteel toch ook over lan zonder dat het protocol veranderd is.
Er is niks mis mee buiten dat het nogal erg onhandig kan zijn als je met vrienden wil samen zitten. Heb al genoeg materiaal mee te sleuren en aan te sluiten.

Als je stroom water internet etc... allemaal door één buis zou willen laten lopen zou het een onmogelijke taak zijn om deze allereerst samen te voegen en vervolgens weer allemaal uit elkaar te halen.

Je idee is op zich wel leuk bedacht en begrijpelijk maar niet echt nodig.

Tegenwoordig kunnen ze zelfs al draadloos alle digitale info doorsturen zonder dat het allemaal door elkaar eruit komt. De techniek staat niet stil hoor.

Volgens mij zou het toch heel erg handig en zeker mogelijk zijn, maar is het voorlopig nog te fel ingeburgerd. En denken velen: if it's not broke, don't fix it.

Groeten

O, maar ik zeg ook niet dat het niet kan. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat het Midi systeem met midi kabels niet dusdanig aangepast zal worden om daar ook audio over te laten lopen.

Het is op zich natuurlijk wel handig. Sterker nog, het bestaat natuurlijk al. Veel nieuwe synths / workstations hebben USB waar audio en midi worden gecombineerd. Ik denk alleen niet dat het (oude) midi protocol (met din pluggen / en midi kabels) zal worden aangepast om midi en audio te combineren. Daar is het teveel voor verouderd.

Als je het over LAN gooit is het uiteraard digitaal. Dat bestaat dus ook al. Om het dus via midi kabels te doen is niet echt nodig.

O, maar ik zeg ook niet dat het niet kan. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat het Midi systeem met midi kabels niet dusdanig aangepast zal worden om daar ook audio over te laten lopen.

Het is op zich natuurlijk wel handig. Sterker nog, het bestaat natuurlijk al. Veel nieuwe synths / workstations hebben USB waar audio en midi worden gecombineerd. Ik denk alleen niet dat het (oude) midi protocol (met din pluggen / en midi kabels) zal worden aangepast om midi en audio te combineren. Daar is het teveel voor verouderd.

Als je het over LAN gooit is het uiteraard digitaal. Dat bestaat dus ook al. Om het dus via midi kabels te doen is niet echt nodig.

Ah, sorry, dan had ik u verkeerd begrepen. Ik dacht dat je het concept op zich niet goed vond.

Weet er iemand misschien hoe het zit met latency als je mdi verbindingen vergelijkt met midi over lan verbindingen?

Greets

er is wel internet wat door het stopcontakt kan , daar dan je midi mischien ook wel door

Het samenvoegen van MIDI en Audio door 1 kabel kan wel: USB :eureka:

Misschien dat je daar iets mee kunt? dat is net iets makkelijker dan LAN. Ik weet alleen niet of er loopback drivers bestaan voor datauitwisseling tussen 2 laptops via USB (met zo'n speciale crossover kabel, niet master-slave USB natuurlijk).

Maar theoretisch zou dat mogelijk moeten zijn.

Weet er iemand misschien hoe het zit met latency als je mdi verbindingen vergelijkt met midi over lan verbindingen?

Geen ervaring hiermee, maar aangezien TCP/IP (meest voor de handliggende protocol op dit moment voor LAN) een protocol kent waar pakketten niet per definitie in oplopende volgorde verzonden hoeven te worden, zal er wel sprake zijn van meer latency dan een directe MIDI verbinding. Dit hangt ook er vanaf hoe de MIDI LAN loopback drivers zijn geprogrammeerd, want er zijn wel weer manieren voor om dit te beperken.

Oh nu zie ik zijn woonplaats inderdaad :D, dan is jouw reactie inderdaad iets minder misgeplaatst als ik dacht.

maar goed Welkom :)

Volgens mij zijn ze beide wel digitaal.
Het zou dus niet handig (of onnodig) zijn om alle stroom, water, internet, airco, aardgas enzo via 1 buisje door uw huis te kunnen laten stromen? :peukie:
ga jij eens ff een plan maken hoe je al deze zaken kan digitalzeren! :geslaagd:

Laatst gewijzigd:
Alles door 1 kabeltje lijkt me vreselijk irritant en onhandig tbh, draadbreuk anyone? =(

ik zou zeggen audio door een netwerkkabel.
kun je toch 4 stereo sporen doorheen sturen.
of een telefoondraad... weeet ik het.. als het maar koper is.

Zo simpel is het nou ook weer niet. (tenzij je het over een digitaal signaal hebt). Je kunt niet zomaar analoog audio over een netwerkkabel of telefoondraad gooien. Meestal gaat het wel ok (zeker op korte afstanden) maar bij langere kabels kun je last krijgen van brom. Er bestaat niet voor niets audio kabel.

Je kunt niet zomaar zeggen "als het maar koper is". Je hebt ook te maken met afscherming enzo

Back