"mbox In Use By Other Aplication"

2206

www.florisvanhoof.com
ik heb juist pro-tools geïnstalleerd, m-box 1 aangesloten en nu zegt ie:
"digidesign harware in use by other application" (fout 1333 of zo)

dus de pro-tools staat er wel op, en de m-box werkt, en er staan geen andere programma's open...

wat zou dat kunnen zijn?

Origineel geplaatst door 2206
fout 1133

Mac of PC? Wat zijn je pc/mac specificaties? Wanneer je krijg je de melding? Bij het opstarten van het programma? Tijdens het draaien van het programma? Heb je iets verandert, of heb je je m-box nu pas voor het eerst proberen te installeren?

Maar goed, Ik gok dat je met de mac werkt, en dat je versie van Protools niet compatible is met je versie van OS X. Iets te enthousiast naar Leopard ge-update?? Dat wordt namelijk door nog geen enkele Digidesign interface ondersteund (net als Vista).

met een beetje zoeken kreeg ik namelijk onder andere dit:

Link 1
Link 2
Link 3

Of wellicht dat Digidesign zelf je kan helpen:

1133 zoeken op Digidesign site

Succes.

wel, het is allemaal oud materiaal, een mbox 1; pro-tools le 6.4 en mac osx 10.4.8

zou ik dan een oudere osx moeten installeren?

Origineel geplaatst door 2206
of een nieuwere pro-tools dus "Update to Pro Tools LE 6.9.2 or later."
wat zou dit kosten?

Wat compatible is met elkaar zie je hier

Updaten kost dit of dit .
Je mag rechtstreeks naar 7.3 updaten. Kost 65 euro.

Trouwens, 7.4 kan elk moment uitkomen. Ik zou even uitvogelen of je, als je nu 7.3 koopt, 7.4 ook krijgt. Digidesign is namelijk niet altijd even ruimhartig wat dat betreft.

Super.

Ben je er trouwens achter gekomen of je 7.4 ook krijgt op het moment dat hij uitkomt? Ik werk zelf nog met 7.1 en wil wel upraden, maar heb geen zin om dan over 2/3 weken weer cash neer te moeten leggen voor 7.4. Dan wacht ik nog wel even... Die elastic audio features uit 7.4 zien er namelijk fantastisch uit; Ableton on steroids lijkt het haast wel. Daar kan je echt gefreakte dingen mee doen :{

Back