[waldorf]pulse, is het wat ?

Vinsound

Ouwe rot
Hallo DSF-ers,

Met veel interesse de MONO-synthcontest gevolgd te hebben heb ik me verbaasd wat er nu allemaal mogelijk is met slechts 1 synth.
Bass, lead,drums en effects met alleen één instrument.
Dit heeft me er toe besloten om een mono-synth aan te schaffen.

Nu kan ik een Waldorf Pulse kopen voor 200 euro.

Is dit een redelijke prijs?

Wat zijn de mogelijkheden verder van deze synth?
Specs genoeg gevonden op het net, maar geen geluiden
Hoe klinkt deze synth.

Aangezien er hier aardig wat DSF-ers zijn met een Pulse.................

laat maar wat horen..

Vins.

Goed plan om een Pulse te kopen, het is een hele leuke en makkelijk te bedienen synth. Ik gebruik hem zelf vooral om vette bassen te maken. 200 Euro vind ik trouwens niet duur

Re: [waldorf]pulse, is het wat ?

Origineel geplaatst door Vinsound
laat maar wat horen..

Djdeon, bedankt voor de info.

Heb je ook geluidsvoorbeelden?

Vins.

gewoon kopen voor die 200 euro's.. bevalt ie je niet, wat ik niet voor kan stellen, kan je 'm misschien nog wel voor meer kwijt.. ik zou 'm niet willen missen.. :)

Basicsys,

bedankt !:okdan:

De "Plastic"-bas klinkt echt gaaf. :W
Je muziek is niet echt mijn ding, maar dit klinkt vet!!!

Ik wil de pulse gaan gebruiken voor Jarre/Kraftwerk/Kitaro/TangerineDream/etc-achtige geluiden.
Lijkt me perfect hiervoor

Vins.

geluidjes:

Attachments

• pulse1.mp3
    487 KB · Bekeken: 105
waarom kan er maar 1 tegelijk?:(

nog eentje dan

groeten Hans

Origineel geplaatst door djdeon
waarom kan er maar 1 tegelijk?:(

Is geen probleem !
Gewoon per spoor opnemen, doe ik nu ook met mijn D50.:)

Het is voor mij een uitdaging om met 1 instrument er uit te halen wat er in zit.
Nu lukt dat met mijn D50 ook wel aardig, maar de Pulse is dan een leuke aanvulling.

Btw. Je geluiden zijn toppie !

Vins.

haha nee ik bedoelde waarom kan ik maar 1 file tegelijk uploaden? maarre als je hem gaat kopen veel plezier ermee!

Ken iemand die z'n pulse niet aangesloten heeft.
Terwijl hij zo lekker lewaai ken maken.

(gave demo trouwens!)

Re: [waldorf]pulse, is het wat ?

Origineel geplaatst door Vinsound

Wat zijn de mogelijkheden verder van deze synth?
Specs genoeg gevonden op het net, maar geen geluiden
Hoe klinkt deze synth.

Aangezien er hier aardig wat DSF-ers zijn met een Pulse.................

laat maar wat horen..

Vins.

Neem ook eens een kijkje op de site van Rob Papen...

www.robpapen.com

daar staat ergens een mp3'tje met de pulse in actie

Gaaf ding die Pulse ! Vette bassen, mooie borreltje filtergeluidjes, echt mooie analoge leads etc. Gewoon een hele gave synth. Voor 200 euro zeker geen miskoop. Kijk trouwens ook eens naar de Pulse+. Deze heeft een externe input, waardoor je ook andere geluiden door het mooi klinkende filter van de Waldorf kunt sturen. Gegarandeerd geen miskoop.

Vettig!

Vettig!

Ik heb in mijn setup 2x Waldorf Pulse 1 zitten die ik kocht toen ze net nieuw op de markt waren.
Naar mijn bescheiden mening is het 1 van de vetste mono-analoge bakken ooit gemaakt! (en ik draai al 20 jaar mee dus...)
Niet te vergeten 3x OSC ! en dat is al een enorm pluspunt. Perfect mogelijk om 909 basdrum en andere analoge drum sounds mee te genereren, en wees maar zeker dat je het echt kunt laten knallen. Het is op hoge volumes zelfs opletten geblazen(?) of het karton van je speakers vliegt rond je oren.

Ook voor minimoog-achtige bass of lead sounds is dit een perfect alternatief voor de orginele Mini. Ik heb nog geen seconde spijt gehad van dit toestel, en ik begrijp ook de mensen niet die dit 2de hands verkopen. Maar voor 200 euro, zeker geen miskoop en aan die prijs zou ik er zelfs nog bijkopen. Doen joh!

Back