Weird 808

c20h25n3o

Sync erin, acid eruit
Eu !

Wie kijkt oude drumdozen na in de buurt van Zuid-Limburg?? Ik heb een 808 waarbij de kick de ene keer de noot hard speelt en de andere keer weer eens niet. Lijkt volstrekt willekeurig te gaan.
Ik heb hem al eens open gehad, alle stof eruit gedaan en weer dichtgeschroefd...helaas zonder resultaat.

Wie kan me helpen dit probleem te fixen?

Groet,

Luuk

Thanx voor de tip...Als mn acid-zoldertje klaar is, zal ik het zeker eens proberen.

Groet Luuk

Ik heb nog eens nagedacht.... Het verschil tussen de harde en zachte kicks is toch echt wel heel groot...

Boem BOEM boem boem; BOEM Boem boem boem BOEM :P
Zoiets ongeveer. Tis lastig uit te leggen zonder geluid....Ik hoop dat de tekst het enigszins duidelijk maakt...

Het lijkt mij dat zoveel verschil in volume echt niet de bedoeling is...;{
Wie kan me helpen??

Groet Luuk

Nee, helaas. Daar ligt het ook niet aan...Ik word er een beetje wanhopig van....;{

weet je zeker dat de decay niet open staat ? als ik op mijn 808 een paar kicks programmeer, de decay (bijna) open zet, dan stapelt hij kicks over elkaar - dus wanneer er een nieuwe kick over een nog-niet-uitgedoofde kick triggert, krijg je een hoop lawaai.

Dit is bij mijn 808 ook wel eens opgevallen, zal vanavond eens kijken als ik de decay wat terug draaie of het hobbelen van de kick wat minder wordt.

Please, let me know....:okdan:

Bij de weg...Compton rules....NWA en shit...De goeie ouwe tijd.
Fuck the :smeris:

Ik heb nog eens nagedacht.... Het verschil tussen de harde en zachte kicks is toch echt wel heel groot...

Boem BOEM boem boem; BOEM Boem boem boem BOEM :P
Zoiets ongeveer. Tis lastig uit te leggen zonder geluid....Ik hoop dat de tekst het enigszins duidelijk maakt...

Het lijkt mij dat zoveel verschil in volume echt niet de bedoeling is...;{
Wie kan me helpen??

Groet Luuk

Dit lijkt mij idd niet echt goed. Denk ook niet dat het aan de accent ligt enzo, Trigger jij je 808 met midi??

kun je eens een voorbeeldje posten?

als het echt zo opvallend is als jij beschrijft, lijkt me toch vrij waardeloos..
ik heb zoiets ook nog niet in acid tracks terug gehoord.. ok, een analoge TR hoort te swingen maar zo erg? als dat normaal is hoef ik iig geen 808 meer..

Luuk,

Heb het net even geprobeert, als ik de decay verder open draai dan krijg ik het ook dat de bassdrum begint te stuiteren.

Als ik de decay op half zet dan is dat hobbelende / stuiterende effect weg. En loopt de bassdrum strak.

Moet alleen mijn start/stop knop laten vervangen: Boemtjak als je tijd heb? heb een nieuwe start/stop liggen.

Groet,
Analogicbear aka Slamdunk

hoi c20h,alsik het zo hoor wat je zegt is het niet normaal. het zo kunnen komen door dat je potmeter kraakt of dat daar stof tussen zit. toch nog eens kijken of je accent niet aan staat( zet de roterende knop (instrumentselect)op accent en kijk of er lampjes gaan branden (moet hij wel in de write stand staan op de een na onderste positie)daarna op het panel de accent knop helemaal naar links draaien). als hij het dan nog doet hou je niet van analoog of hij is stuk. mazzel

wat te doen als er stof tussen zit, draai met een soepele beweging 50 x de accent potmeter van links naar helemaal recht en weer terug. werkt dit niet doe dit nog eens. als het goed is je pot nu kraak vrij of hij is versleten. doe dit ook met alle andere potmeters van de bd

Boem BOEM boem boem; BOEM Boem boem boem BOEM is een volkomen normale 808 kwaal hoor.
Die van mij gaat ( zoals boemtjak in de 2de post al zei ) vanaf ongeveer half opengedraaide decay :

1) kickvolumes wisselen - hard / zacht.
2) kicks soms afkappen .

haal zoiets maar eens uit de nordlead / virus . :dubbel:

wat te doen als er stof tussen zit, draai met een soepele beweging 50 x de accent potmeter van links naar helemaal recht en weer terug. werkt dit niet doe dit nog eens. als het goed is je pot nu kraak vrij of hij is versleten. doe dit ook met alle andere potmeters van de bd

Of je maakt 'm schoon, je krijgt namelijk niet elke kraak weg met draaien.

Back