AK Sys

ano220424

in de ban
in de ban
Werk sinds 3 weken met Aksys op mijn PC.

SCSI schijf aan de S5000, een andere SCSI schijf aan de PC. AKai S5000 via USB aan de PC.
Dit werkt fantastisch! Drag & Drop samples in eender welke richting, waaaw. De maxx!
Verder kan je ook een basis sample editor instellen, dus gewoon sampeltje klikken en wordt dan automatisch in Cool Edit geladen...this is so easy!
Wat ik wel spijtig vind is dat AKsys niet als VST plug werkt en een stand alone app is, dat is echt jammer.

Aksys is niet goedkoop, maar ik kan het iedereen die een Akai 5000 heeft, ten stelligste adviseren.

Aksys niet goedkoop?? die is gratis te downloaden bij akai..
maar goed
Wat ik wel spijtig vind is dat AKsys niet als VST plug werkt en een stand alone app is, dat is echt jammer

Als je een sampler koopt doe je dat toch met de reden dat het juist niet als plugin ofzo werkt;
en of het venster van aksys nu achter cubase, of in cubase zit maakt toch niet uit?
Stel nu dat je cubase zat ben en naar logic overgaat ofzo, kan je je akai niet meer aansturen! zou wel zot zijn.
het is prima zo. Het enige wat ik jammer vind is als je in multi-mode zit, en je song speelt af, dan kan je niet in de "program" editten want dan springt de akai gelijk op program mode en dan is je song verneukt; die is nl. ingesteld op multi-mode. dit is wel vervelend voor de rest top-apparaat!! :okdan:

Hoi.
Volgens mij kan dat laatste wel.
Als je in aksys het s5000 front venster opent, dan zie je de multi, en dan kun je een program selecteren. Onderin staat dan ëdit part". Volgens mij blijft de multi dan gewoon doorlopen, en kun je de pgm editen.

Probeer het eens.

Groetjes,Marcel

Nee, helaas. Zodra ik ook maar op het program-scherm druk om een geluidje te editten dan vliegt de akai gelijk op program mode. erg vervelend als je net de song aan het afspelen bent.
Ik denk dat het probleem/fout is dat je in "program-mode" alleen de audio-out kan instellen per progam en niet de midi; midi stel je in bij multi-mode in dat mengpaneel-achtige scherm. Als je in program mode ook midi in zou kunnen stellen
dan zou de song gewoon doorspelen als je in een program bezig bent

Wat ik nu doe is maar gewoon geluid voor geluid editten, ff luisteren in multi-mode en weer terug naar program mode.
'k weet het anders ook niet.

maar jij bedoelt het front-paneel dus, ik zal het toch nogmaals proberen (als ik thuis ben)

Thanks!

Ja. Ik kan me herinneren dat ik het een keer heb gedaan maar dan op de s5000 met de hand. Dus niet in aksys.. Ik heb nu ff geen zin om het te gaan proberen. ben een beetje lui nu :)

Druk in Multimode op edit part, asl je het programma geselecteerd hebt. Dat zou moeten werken.

Groet
Marcel

Heb sinds kort de S5000 die ik wil gaan gebruiken met Aksys.

Draait Aksys onder Win XP?

Fantastisch, dan kan ik aan de gang, had al speciaal een 19´´ kast besteld om een PC in te bouwen
Is USB 2.0 sneller met laden van samples of merk je niet zoveel verschil met USB 1.0?

Origineel geplaatst door Sander02
Het enige wat ik jammer vind is als je in multi-mode zit, en je song speelt af, dan kan je niet in de "program" editten want dan springt de akai gelijk op program mode en dan is je song verneukt; die is nl. ingesteld op multi-mode. dit is wel vervelend voor de rest top-apparaat!! :okdan:

Hoi,

Dat is een instelling (in versie 1.7 of zo) van de software en is uit te zetten. Weet niet waar het precies zit maar zoveel opties zijn er niet dus dat moet wel te vinden zijn. Of hebben ze het er in de nieuwste versie weer uitgehaald??

Origineel geplaatst door Sander02
Nee, helaas. Zodra ik ook maar op het program-scherm druk om een geluidje te editten dan vliegt de akai gelijk op program mode. erg vervelend als je net de song aan het afspelen bent.

Huh? Ik gebruik m'n S5k vrijwel uitsluitend met het hardware front panel, maar daar moet je dus iig niet op 'program' drukken als je in 'n multi aan 't werk bent. Dan druk je linksonder op 'edit program' als softkey. De softe versie van het front panel spiegelt letterlijk de harde versie dus ik weet zeker dat 't daar ook kan, maar ik weet niet hoe het zit als je met die synth-achtige editor wil werken.

Een maat van mij draait onder xp en die heeft een s6000, en aksys heb ik daar zien draaien dus het moet werken!

Hey Sander,

Weet je of je Maat z´n HD NTFS gepartioneerd heeft?
Dit i.v.m. dat Akai Fat32 leest.

Half Program scherm

Half Program scherm

wie kan mij helpen met het volgende probleem met aksys:

als ik een program gemaakt heb, en ik doe "save to pc" en vervolgens haal ik hem weer op, dan krijg ik maar een half programscherm met alleen de bovenste rij parameters. ik kan dus geen keygroups meer editten, geluiden toevoegen, filteren. niets! alleen op de akai zelf kan ik nog editten.

Iemand?

Gewoon ff dubbelklikken op de titelbar (blauw-top) van
je editor window... en hoppa... daar is je hele program
weer zichtbaar!

Mvg.

CoolRunning

Het is al opgelost, ik heb alleen maar de naam van de program file veranderd, en nu krijg ik m'n oude-vertrouwde scherm weer.

Als ik "create program" doe, en ik verander niets aan de naam/keygroups dan heet-ie gewoon "new program 1" met 1 keygroup. Dan krijg ik maar dat halve scherm;

noem ik hem nou "new program 2" dan is er niets aan de hand en kan ik alles editten :confused: :stupid :confused:

is dit bij jou ook zo CoolRunner?

Heb ik eindelijk een PC voor de S5000, krijg ik AK.sys niet goed binnen

Wie kan mij helpen aan Ak.sys?
Bij de file die ik van Akai download krijg ik steeds een error (beschadigde file)

Bij voorbaat dank.

Voor de mensen met AKsys 2.53 and OS 2.14:

Als jullie een program gemaakt hebben, en die saven jullie op je HD,

Hoe ziet je scherm er nu uit als je hem weer opent? kan je alles weer editten?

Ik krijg nog steeds dat halve K*T-scherm waar ik niets meer kan editten behalve pitch, output, pan.

Is de volgorde die ik hanteer soms niet goed? >> eerst knal ik de samples erin, dan de program, dan de multi.
andesrom krijg ik hetzelfde resultaat overigens maar goed, ik weet het ook niet meer

Heb bij 1 iemand anders rondgevraagd en hij heeft dit ook. Ben nu al best een tijd bezig met pc's/synth's enzo maar dit snap ik echt niet. Er moeten meer mensen zijn die hier last van hebben dat kan niet anders; volgens mij is het een bug ofzo. :confused:

Iemand??

Gewoon ff dubbelklikken op de titelbar (blauw-top) van
je editor window... en hoppa... daar is je hele program
weer zichtbaar!

Probeer het nou maar gewoon :)

Mvg.

CoolRunning

Back