VST'S reageren niet op midi-keyboard in CS 4.1

BdJ

Pak die wave!
Van de week een update gedaan in cubase naar 4.1...nu komt er geen geluid uit m'n vst's ondanks dat die 'midi-meter' onderin de transport balk wel uitslaat als ik me toetsen bespeel. De vst's maken echter wel weer geluid wanneer ik de noten heb ingetekend met m'n muis. ik heb de manuals opnieuw doorgespit en m'n controller opnieuwe bij de devices gezet maar zonder succes...

Wie kan mij vertellen wat ik moet veranderen in cubase?

Als de VST-plugin geluid genereert als de noten worden ingetekend en niet als je ze via het toetsenbord bespeelt dan zit het probleem bij de input. Kijk eens na wat je als MIDI in hebt geselecteerd.

cubaseoa6.gif

hij staat net als alle andere op 'all MIDI inputs'

Dan zou ik eens gaan kijken onder devices, device setup onder het mapje MIDI, all MIDI inputs. Misschien staat je midi interface niet meer als actief?

Ik heb je probleem hier even gesimuleerd en krijg dezelfde symptomen als ik de input op "not connected" zet.

Grtn

Gert

Ik ben er zo goed als zeker van dat het een configuratie in cubase is. Feit is dat, zoals je al schreef, het midi-in balkje uitslaat in het transportvenster. Ik vermoed dus ook dat je die signalen kunt opnemen in de betreffende track? Alleen verbindt cubase het IN-signaal niet rechtstreeks aan de output. Dus zal je de vst-synth pas horen als je de track nadien afspeelt. Onder all midi inputs moet toch de MIDI-poort van je soundcard staan? Of kun je die niet apart selecteren als input?

Grtn

Gert

Hmm, dat ziet er inderdaad zeer correct uit. Ik werk nu wel met een andere versie van Cubase en andere midi-hardware. Misschien kan iemand met dezelfde uitrusting je wel helpen. Ik zie niet direct wat nog het probleem kan zijn?

Grtn

Gert

Zou de midi en/of audio auto-thru funktie kunnen helpen?
Dit is vergelijkbaar met direct monitoring ...
'k werk zelf met Sonar, maar bij cubase zal dit ook wel van toepassing zijn?!

Back