Raad nodig

Murc, kan je nog een ander voorbeeld geven?

Ik heb dus de in het begin van deze Thread door mij genoemde M75s van Pulser (later pas Hilwood genoend daarna ps door Roland opgeslokt waarna de Jupiter 4 kwam geloof ik..fantastisch apparaat..punt gaaf zo uit de doos...ultra retro, ziet er ook nog eens uit als een serieus muziekinstrument ondanks zijn 3 octaafjes...
1 1/2 vco met presets die als basis dienen voor sounds.
ook nog de gevraagde audio in met VCF erop.....

maar SAMEN met mijn Alesis Micron in 1 mix..klinkt het gewoon niet,
met mijn OB12 weer wel...hoewel deze ook redelijk modern is eigenlijk

het is dus OF de Micron en tijdgenoten..of de M75s met roland TR etc etc..

dat bedoel ik dus...mixen helpt dan echt niet eigenlijk..er is gewoon teveel dynamiek verschil

Het heeft naar mijn inziens niet te maken met het feit dat een apparaat oud of nieuw is maar meer met het beoogde klankpalet.
Ter illustratie, pindakaas op een zure haring is een combinatie die niet goed past. Die pindakaas smaakt wel weer goed op een boterham. Ik weet het, ik ben niet zo goed in metaforen... :D

Zo'n SH-09 werkt bij mij in de studio bijvoorbeeld heel goed. Is ideaal voor een leadsound, bliepje of basgeluid en hij houdt zich prima staande naast andere synths die ik gebruik (ja, ook nieuwere bakjes zoals de Evolver, Waldorf Microwave en Clavia Modular).

Het dynamische bereik van een synthesizer wordt niet bepaald door de leeftijd van het apparaat maar door de gebruikte componenten dus dat argument vind ik ook niet opgaan.

@Orson: Misschien is een Korg MS-10 nog een leuke synth om naar op zoek te gaan?

OK, merci
eerste is het niet hoor, maar ik moet iets analoogs weet je. Ik heb een microkorg en een PS900 als je die qua sound (vooral bas) vergelijkt staat de ouwe toch nog op een hoger niveau. Ik ben dus echt wel overtuigd van de analoge klank, alleen bij die PS900 (korg preset) zit ik natuurlijk wel vast qua mogelijkheden...
vandaar

Die microkorg , da;s niks kun je inruilen..op deze voordat je eindigt met een MS10....of 20... :walker:

Attachments

• 104_0473.jpg
    104_0473.jpg
    32,6 KB · Bekeken: 107
  • 104_0472.jpg
    104_0472.jpg
    30,2 KB · Bekeken: 111
  • 104_0470.jpg
    104_0470.jpg
    33,4 KB · Bekeken: 106
Als je een CS15 voor eur.450,- weet te vinden dan wil ik zeker 1op1 ruilen met mn CS20!!!

Het heeft lang geduurd voordat de CS-serie een beetje in achting steeg bij de heren verzamelaars. 450 euro is al een net prijsje voor een CS15; ik zou zeker niet meer betalen. Maar ja, hype stijgt sneller dan inflatie hè. De mijne kocht ik vier jaar terug voor 275 euro.

sh-9 neen,te simpel,krijg je spijt van als je een sh-2 probeert.
sx1000,sound sux en alsook CV/gate sturing..

Back