Joy Division/New Order in een modern jasje :-)

DJ Bies

Ouwe rot
Heb hier een nieuwe track:

De track heet "Assistance" (staat bovenin de player) en is voor 80-90% af. Om de ergste pijnpunten er uit te halen laat ik hem maar alvast horen dus alle opbouwende kritiek is welkom....... :-)

Oh ja, het is niet dat ik de recente Joy Division hype wil volgen, de eerste partijen voor dit nummer zijn al zo'n 2 jaar oud.... ;-)

Alvast bedankt voor het luisteren!:okdan:

Prachtige stem al zit ie misschien wat te hard in de mix soms. Ja ik vond het zo leuk dat ik naar meer heb zitten luisteren.
Verder is het misschien wat te kaal soms en een aardig idee om er eens een toetsenist bij te zoeken? Af en toe een knetterende synthlead erbij want gitaarmuziek met alleen een TR808 gaat na verloop van tijd vervelen denk ik.
Leuke deuntjes en toffe muziek!:okdan::halleluja

Apart nummertje. Klinkt wel goed. Maar de 808 beats zou ik liever als real drums willen horen. Dat leeft meer. Moet je natuurlijk wel een echte drummer tot je beschikking hebben.. :)

Anyway, good job.

Koel! De zanger klinkt meer als richard ashcroft of die zanger van de stone roses. Lijkt helemaal niet zoveel op JD. Ik vind de 808 drums wel passen. In het reffreintje klinkt het allemaal wel erg vol, moeilijk om de geluiden nog goed te onderscheiden (stem, het hoge synthgepingel, de snare en die hoge gitaarnoten). Misschien is de echo op de stem ook wel iets te hard, met de gitaar erbij wordt het een beetje druk.

leuk, maar meer new order dan joy division. ik vind de zang wel ok, maar ook niet echt geweldig. die 808 drums snijden er inderdaad wel flinterdun doorheen. hoeft geen echte drummer te worden, gewoon een drumtraks, ben je er ook. zang naar achter, iets zwaarder geluid overall, beetje minder echo. maar al met al: heel leuk :okdan::okdan:

Gebruiken jullie soft-synths? Het valt me op dat dat synthgepingel ontzettend magertjes klinkt. Vandaar mijn advies om er een echte toetsenist met echte synths bij te zoeken.
Maar ik blijf die zanger echt waanzinnig goed vinden.

Ik vind het goed klinken ,maar ik vind eigenlijk dat de drums wat minder aanwezig mogen zijn ,dan komt de zang ook wat beter over en de zang is goed ,mooie stem .En dat minimale spreekt mij heel erg aan juist

Hee, leuk, veel replies, daar heb ik zeker wat aan!:okdan:
Het grappige is dat ik eerst "echte" drumsamples gebruikt heb, maar dat vond ik niet werken. Nou waren het ook niet de meest fantastische samples, maar goed..... Qua drums had ik zelf nog met name twijfels over de 808 snare (zit trouwens nog een heel zachte 909 snare onder). Nou ja, zal eens gaan variëren met wat veschillende drumsounds en hier eens wat ter vergelijking posten. Maar die bass drum hou ik zo denk ik, die vind ik er wel lekker doorheen knallen....

Betreffende de dunne synthlijntjes, dat kan wel kloppen. Ze komen voornamelijk uit een alpha juno (niet dat die dun klinkt) en waren al een paar jaar geleden opgenomen. Dit is echt zo'n idee waarvan de loop al een lange tijd op je PC staat en dan ga je er maanden of jaren later pas verder mee. Altijd je ruwe ideetjes bewaren dus..... :-)
Ik zou nu waarsch. voor andere sounds kiezen en misschien gaat dat nog wel gebeuren.

Een toetsenist zou wel een idee zijn ja, aangezien ik live bas speel en ook de laptop en wat randapp. moet bedienen.
Maar we vinden het voorlopig al moeilijk genoeg met z'n tweeën, we zijn pas net bezig met de live act.

Zang gaat iets lager in de mix en het refrein moet sowieso nog aan gewerkt worden.

Pfff, een heel verhaal, maar bedankt voor jullie feedback!:halleluja

Maken jullie nog nieuwe tracks of is het bij deze zes gebleven?

Er zijn de laatste tijd geen nummers uitgepoept, maar er zijn wel een aantal nieuwe in de maak.
Vanwege tijdsgebrek, overstappen op een andere DAW en een muzikaal dipje gaat het allemaal ff wat minder snel.
Maar er komt zeker meer......:)

Denk je dat er (bijvoorbeeld in het grijze circuit) nog aan die versies te komen valt? Ben wel benieuwd eigenlijk.

edit: Heb ze gevonden, dank.

Laatst gewijzigd:
Even geluisterd... IJzersterk repertoire, ik zou zeggen: niks meer aan doen, al was een echte drummer natuurlijk ook lekker geweest. De zang is prima, maar doet me niet echt aan Joy Division denken, dat was veel rauwer. Jammer dat we hier niks meer van gehoord hebben.

Hij staat nu hier: https://soundcloud.com/compurhythm/help-me-feat-simon-pritchard

Tof dat deze track nog steeds gewaardeerd wordt!
Ik heb toentertijd behoorlijk wat tracks gemaakt met vocals. En dit was met een vriend van me waar ik toen zo'n 6-7 nummers mee gemaakt heb. Tegenwoordig maak ik eigenlijk alleen maar instrumentale tracks, maar zou best wel weer eens iets in deze richting willen doen....

Nogmaals, gaaf dat er na al die tijd weer wat aandacht komt voor deze track! :okdan:

Back