[trackje] met bijna alleen software gemaakt

da goose

DaGooseMusic.nl
nieuw trackje gemaakt met voornamelijk software, wel analoog op mijn mackie afgemixt maar verder alleen softsynths, exs24 sampler en softeffecten.. ok.. en een compressor en exciter op de eindmix en de kick komt uit de drumstation, maar dat was meer gemakzucht

www.dagoose.nl/mp3/relex.mp3

Laatst gewijzigd:
Hij is weer heerlijk Coby. ;)

Lekker energiek en je wordt er al onrustig van omdat je moet bewegen.

Hij kan zo op een stuk vinyl geplakt worden.

wat klinkt dit vet!!
die beat is gewoon perfect
en bij 4:48 gaat ie helemaal los... wow!
ik heb alleen het gevoel dat ik naast de bassdrum een bas mis, maar aan de andere kant wordt het dan te druk waarschijnlijk.... kweenie of er in dit soort techno normaal nog een extra bas zit, heb geen verstand van techno

nice sounds!

geheim van de smit ....

geheim van de smit ....

haha ...

ik wil ook altijd weten hoe, wat, waar en wrm :D
in dit geval zou ik willen weten wat loopjes zijn en wat echt ingespeeld is ...

De percussie is iig erg strak, chapeau !!!!
maar ik mis zeker een uptempo groovende baslijn en een vettere minder kleurloze synthline
echter dat is mijn smaakie ...

voor de rest :halleluja

tjeempie !!
wat een commotie zeg...

maar ok.. zal een paar tipjes van de burka optillen...

software, logic 5
softsynths: es2, voor de lange sweep absynth
samples: exs24, geen loops maar compleet uit elkaar getrokken loops met recycle, alles dus zelf opnieuw ingespeeld.
Losse sounds: kick uit drumstation en de reverse crash uit de jomox en vooruit crash uit de drumstation.
O ja.. en er zit een klein sweeepje in uit een jx-8p, maar da's alleen een beetje opvulling.

verder... ja... gewoon doen, niet lullen over hoe en wat maar kwestie van pielen net zo lang dat je iets hebt waarvan je denkt, dit is tof!
Mensen zijn dingen altijd te veel aan het uitpluizen, het gaat niet om de spullen en hoe je het maakt, als je het maar maakt, voor mij part met een vuilnisbak en een kromme pollepel.

maar bedankt voor de complimenten, release komt er ook wel hoor..

ik vinnem lekker goose...

alles wat jij maakt klinkt gewoon heel erg... uuuhm GOOSE :D

welke jomox heb je? XBASE of AIRBSE?

2 stickx> het is de rack versie, de airbase, ik moet alleen zeggen dat ik hem niet heel vaak gebruik, ik vind hem een beetje te 'lomp' ofzo.
Ik gebruik hem bijna alleen voor wat percussie enzo, verder niet.

wat betreft het basje.. ik ga zo nog ff aan de gang, ik mis ook wel iets (ben ook een pietje precies hoor)

lekkah!

zo byzonder vindt ik het trouwens niet dat je alles met software gemaakt hebt (of bedoel je dat ook niet)

sja, wel een leuke track, alleen een beetje saai.. hij knalt niet, er mist iets.. misschien een vette bassline, maar een hoogtepunt kan ik er nog niet in ontdekken, beetje jammer, want kwalitatief is dit een goede track.

Lekker trakkie zoals gewoonlijk :okdan: Heerlijk percussielijn.
Alleen verwacht ik op het laatst van de track, die break, een mega climax, maar dan issie afgelopen. Dat vind ik een btje jammer. Misschien kan je dat laatste stukje meer in het midden verwerken ofzo?

KLinkt lekker. Het nummer loopt lekker door en dan ineens was je harde schijf vol ? ;)

Maar ff serieus, hij zou nog wel een baslijn kunnen gebruiken denk ik, voor mijn gevoel ergens tussen de derde en vierde tel een lekkere lately achtige bas ofzo ?

Voor de rest:halleluja .

ok.. ik heb wat aanpassingen gedaan, basslijntje toegevoegd (dx27 solid bass.. standaard) nog wat sweepjes erbij en wat andere kleine dingen, ik heb de oude versie overschreven dus gewoon ff opnieuw downen en laat maar weten wat je er van vind 8o)

alleen softsynth ?????????

dit klinkt zwaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr oke !!

:halleluja

Eej Jeffrey,

Eerlijk gezegd mis ik een beetje de warmte in de track. Het zit erg goed in elkaar, maar ik mis nog steeds zo'n lekker warm sub (of 't ligt aan mijn speakers van m'n pc). Die kan het geheel net ff compacter laten klinken.
Wordt iig weer een nieuwe release? :)

Origineel geplaatst door Bauhaus
Eej Jeffrey,

Eerlijk gezegd mis ik een beetje de warmte in de track. Het zit erg goed in elkaar, maar ik mis nog steeds zo'n lekker warm sub (of 't ligt aan mijn speakers van m'n pc). Die kan het geheel net ff compacter laten klinken.
Wordt iig weer een nieuwe release? :)

Zat ook nog even naar die nieuwe versie te luisteren. Denk ook wel dattie een tikkie warmer mag. Misschien ietsjepietsje laag erbij. Want hij is wel erg strak, heel erg strak. Dan houd je niet zoveel ruimte over qua dynamiek en laag. Wellicht dat me dit soort marginale verschillen het toch op de hardware aankomt. Maar dit is zeker spijkers zoeken op laag water en dus ook gebonden aan smaak.

Hij blijft lekkah. :)

Back