DX-7 fabriekspatches

Vortigern

Stamgast
Ik heb een DX-7 aangeschaft. Dolblij mee, maar hij is volledig geherprogrammeerd. Weet iemand waar ik de originele patches kan vinden? Alvast dank!

Dank Cecil! Ik ga me helemaal uitleven op mijn nieuwe speeltje :)

da's meestal het eerste dat ik doe als er een nieuwe machine in huis is. Maar de DX-7 was toch één van de lastigsten...

Daarnaast: het kan ook interessant zijn wat de vorige eigenaar voor je achterlaat...regelmatig zitten die patches er niet zomaar in :eureka:

da's meestal het eerste dat ik doe als er een nieuwe machine in huis is. Maar de DX-7 was toch één van de lastigsten...

Daarnaast: het kan ook interessant zijn wat de vorige eigenaar voor je achterlaat...regelmatig zitten die patches er niet zomaar in :eureka:

Het is een hardnekkig verhaal dat de meeste DX'en met ongewijzigde fabriekspatches weer in reparatie terug kwamen.

Ik zal zeker de patches van de vorige eigenaar beluisteren en indien de moeite waard opslaan.

Enne, hoe stuur ik zo'n sysex-bestand naar mijn DX-7?

Beide programma's hebben geen vat op mijn DX7. Toch werkt de MIDI wel, want hij laat zich wel door andere synths aansturen.

Ja, dat heb ik allemaal keurig volgens het boekje gedaan: function + 8, Midi Ch. op 1, Sys info Available, en dan nog 'ns 8 en dat zegt ie midi transmit ? De pc verstuurt vervolgens keurig, maar de DX7 doet niets.

ai... das idd vreemd, bij mij werkt t zo: inderdaad function +8: available... midi op 1!
memory protection staat misschien nog aan!? uit zetten.... sysex verzenden en dan op 1 van de patch knoppen drukken en ze staan erin.... succes

Memory protect staat uit, en de DX7 staat in z'n eentje op de pc aangesloten, in op out en out op in.
MAar ik krijg het gevoel dat er iets niet lekker is met mijn midi-usb kastje, want info van de sequencer komt ook niet aan bij de andere synths al ik de boel om plug...

Morgen weer een nieuwe dag. Tot dusverre al ontzettend dank voor de hulp en het meedenken aan jullie alllemaal! Voor het weekend om is klinkt mijn DX7 weer zoals hij ooit deed... hoop ik.

Back