old EMS promo

Sam_Zen

Stamgast
overleden lid
Dit is vooral voor de 'EMS-community'.
Ik heb een album, uitgegeven door de EMS-studio zelf, "Trios" van Tristram Cary.
Ik vond in de hoes ook een slappe vinyl disk. 33 BPM met 2 kanten.
Dat bleek een promotie-plaatje te zijn.
Ik heb kant A en B gedigitaliseerd, en er is toestemming van EMS om het te publiceren.
Een eerste ronde de-ticking heb ik gedaan bij de LP to HD conversie, met dit resultaat :

http://www.xs4all.nl/~samzen/synth/audio/ems_promo_1.ogg

http://www.xs4all.nl/~samzen/synth/audio/ems_promo_2.ogg

Ik ga dit nog verder schoonmaken. Als dat klaar is, geef ik wel een seintje.

'k Had die net gezien op www.thesynthi.de - is idd een leuke promo met een mooie weergave van zijn verschillende mogelijkheden (alhoewel die natuurlijk quasi onbeperkt zijn).

PS: ik amuseer me ongelooflijk met mijn Synthi-AKS; ik denk niet dat ik die ooit beu kom...

Thanks Sam_Zen !!

Je hebt mazzel, want ik heb intussen de bitrate verlaagd van promo 1, wegens ruimtegebrek.
Omdat ik toch bezig was, heb ik nog een eigen demo toegevoegd, waarin alle geluiden met de Synthi zijn gemaakt :
Papieren Bootje -1978

Hey Sam_zen - schitterend audioclipje, dat "Papieren Bootje" !!

Ik probeer al enkele dagen zo'n 'stromend water (kabbelend beekje)' geluid uit mijn Synthi te krijgen, maar ik kom er niet bij. Wil je me even op weg helpen aub ?

Idd prachtige demo's - mono-poly !!

Kan iemand mij helpen met dat kabbelend water geluid voor mijn Synthi ?

Ik constateer onnozele ruimteverspilling van deze draad.

@ THM
Ik wist het niet precies meer, dus ik heb deze patch uit m'n archief opgedoken :

6ujqo43.jpg

Dit blijkt dan gedaan met de sequencer, maar het basis-principe is een vrij langzaam en willekeurige
verandering van de CV op het filter, dat is ingesteld op de grens van resoneren (de Q-factor)

Hoe die CV eruit ziet, kun je op verschillende manieren maken.
~ Ruisgenerator, zeer laag gefilterd, dus fluctuerende waardes. Hoe hoger de filter, des te sneller de veranderingen.
~ LFO, waarvan de freq. wordt gestuurd door een random veranderend signaal.

M'n ware identeit is onthuld.. Wat een ellende. Hoe kom ik hier nog ongeschonden uit..?

Terzake:
De Synthi kan een complexe output hebben, maar kan ook als solo instrument worden gebruikt.
Dit stukje is expres zacht, omdat het een deel is van een compo over de hysterie van 'burengerucht' als iemand
verderop op een instrument zit te oefenen.
Flat neurose

Er zijn steeds meer media-players die het OGG formaat standaard aankunnen, zonder plugin.
Ik heb er twee in de aanbieding : XMPlayer (309 KB) en JetAudio (22 MB)
Het is net als MP3 een compressie-formaat, maar ik heb het een tijd geleden als standaard gekozen, omdat in de toekomst de kans bestaat, dat je voor het gebruik van MP3 moet gaan betalen (rechten). Terwijl OGG open-source is, dus per definitie gratis.
Beide progs kunnen zeer veel audio-formaten aan als afspeler, JetAudio kan ook video aan, en heeft nog wat tools aan boord, waaronder een CD-ripper en een prima converter. Dus dan kun je die OGG weer omzetten naar MP3, als je dat wilt.

Zo Leo, mss. weer vrienden nu ? Kunnen we alleen beter van worden... :biertje:

Sam_Zen, je bijgevoegde patch sheet levert helaas niks op (toch heel erg bedankt voor de moeite !!); het geluid komt jammer genoeg niet bij een kabbelend beekje. Heb je nog meer patch sheets voor ditzelfde geluid ?
Kan iemand me op weg helpen hier ?

@ THM
Attent, die data over OGGs.

Jammer dat die patch niet werkt. Je hebt toch wel gezien dat een random sequence wordt gebruikt ?
Dit is de enige kaart die ik heb hiervan. Ik vond nog wel een andere kaart met de patch voor de geluiden
van de krekel, de hommel, en een vogel.
Ik heb die twee kaarten nu op een pagina gezet, dus voor uitbreiding vatbaar :

http://www.xs4all.nl/~samzen/synth/pcards.html

Als je toch aan het testen bent, zou je voor mij de tweede kaart ook willen proberen ?

@ THM
Dat verzoek van mij om die tweede kaart te testen klopt niet helemaal,
want ik zag dat ik daar nog een ander apparaat bij heb gebruikt, de Randrum,
om toevallige pulsen te genereren. Dus niet puur Synthi-based.

Okay dank om het me te laten weten; ik wou er net aan beginnen.

@ Leo & moderators: sorry voor mijn onvriendelijke post van gisteren - terecht gewist - heb een pm gestuurd naar Leo

Back