Uitwisselen van leslie instellingen VK-7

aart

Aart
Is er iemand die weet welke instellingen ik bij de VK-7 moet gebruiken om (voor zover dit al mogelijk is) de meest realistische instellingen te krijgen voor Leslie Slow/Fast.

Ik heb zelf n.l. helemaal geen ervaring of de beschikking over een echte leslie zodat je de snelheid van Slow/Fast eens kunt vergelijken met de instellingen in je VK-7.

Heeft iemand nog andere tips/trucs voor het gebruik van de VK-7 in live performance? Ik speel zelf stereo via 2 kanalen direct op het PA.

Is ook kwestie van smaak.

Let wel:
De hoorn draait vaak sneller dan de bastrommel
De hoorn is ook sneller op toeren (1 tot 3 sec), de bastrommel (3-6 sec)
Zelfde geldt ook van snel naar traag.

Maar biij de VK7 kan je meer instellen zoals de hoek van microfoons en de afstand t.o.v. de leslie e.d. :geslaagd:

Ik gebruik hem ook live, maar dan zonder presets. Ik maak alle sound ter plekke. Lekker schuiven aan de drawbars.

Ook heb ik een mechanische leslie-kloon in de repetitie-ruimte en das pas echt gaaf. 8~
Helaas nooit echt zin gehad om dat ding mee te slepen naar optredens.

Hé Daftmax.

Ik zelf gebruik ook mn VK7 tijdens optredens enzo, zelf ben ik tot conclusie gekomen dat the keyclick enzo allemaal wat laag staat als preset. Zou jij misschien de instellingen van jou VK7 kunnen sturen.

Dus dan bedoel ik de Organ Basic instellingen en aantal Organ Effects. Zelf heb ik hier ook wel beetje aan zitten klooien alleen als ik nou een echte hammond sound wil maken vind ik de VK7 niet helemaal zn ding.

Als ik bijvoorbeeld naar blof luister dan hoor je duidelijk dat Bas een hammond gebruikt, XK2 in dit geval. Deze sound wil ik ook ongeveer zo laten klinken op de VK7 alleen vind nooit echt in buurt komen helaas. Misschien dat jij dus aantal leuke drawbarsettings hebt maar vooral instellingen (Basic) dat schuiven met drawbars is logisch natuurlijk. 8~

Gegroet

Goeie vraag, dat was ook precies mijn bedoeling met de oorspronkelijke vraag in mijn bericht.

Hé Daftmax.

Ik zelf gebruik ook mn VK7 tijdens optredens enzo, zelf ben ik tot conclusie gekomen dat the keyclick enzo allemaal wat laag staat als preset. Zou jij misschien de instellingen van jou VK7 kunnen sturen.

Dus dan bedoel ik de Organ Basic instellingen en aantal Organ Effects. Zelf heb ik hier ook wel beetje aan zitten klooien alleen als ik nou een echte hammond sound wil maken vind ik de VK7 niet helemaal zn ding.

Als ik bijvoorbeeld naar blof luister dan hoor je duidelijk dat Bas een hammond gebruikt, XK2 in dit geval. Deze sound wil ik ook ongeveer zo laten klinken op de VK7 alleen vind nooit echt in buurt komen helaas. Misschien dat jij dus aantal leuke drawbarsettings hebt maar vooral instellingen (Basic) dat schuiven met drawbars is logisch natuurlijk. 8~

Gegroet

Heren,

Ik zal vanavond (of morgenavond) even kijken of ik zoiets als een sysex bestandje kan maken ofzo.

Heb hiervoor een Hammond XB-1 gehad (zelfde engine als de XK-2) en die vond ik niet zo lekker klinken. Nu speelt Bas van Blof met een echte Leslie, misschien dat dat het grote verschil maakt.

Hey Daftmax,

Ik zal je nog eens aan je beloften herinneren.

Ik wacht vol spanning af!

Je hebt gelijk haha.....vergeten.....misschien vanavond. Probleem is dat mijn VK7 bijna nooit thuis staat en nu toevallig wel (vakantie he)

Als ik bijvoorbeeld naar blof luister dan hoor je duidelijk dat Bas een hammond gebruikt, XK2 in dit geval. Deze sound wil ik ook ongeveer zo laten klinken op de VK7 alleen vind nooit echt in buurt komen helaas. Misschien dat jij dus aantal leuke drawbarsettings hebt maar vooral instellingen (Basic) dat schuiven met drawbars is logisch natuurlijk.

Even hier over....toeval wil dat wij voor de opnames van ons nieuwe album naar de studio van onze producer Holger Schwedt zijn gegaan, laat deze nu toevallig deze studio samen hebben met Bas Kennis van Blof, dus staat daar ook zijn apparatuur.

Bas gebruikt in de de studio een Hammond C3 met een Leslie 145 8~, en op het podium blijkbaar een XK2 met een Leslie 145.
Vooral die Leslie bepaalt voor een groot deel het geluid, zeker als het om de "overdrive" gaat. Ik heb voorheen een Hammond XB1 gehad die van binnen hetzelfde is als een XK2. Ik was er niet kapot van, maar misschien dat ie met een echte Leslie wel lekker klinkt.

In het kort: De VK7 klinkt in de basis gewoon goed genoeg, maar de Leslie heeft ook veel invloed.

Trouwens heb ik die C3 ook gebruikt voor onze Hammond-opnames. }:|
Echt geweldige sound.

HEt is momenteel al wat minder spannend geworden om 2 redenen:

1. Ik ben sinds een paar weken lid van de Yahoo groepen CloneWheel en Roland VK Corral alwaar ik met wat zoeken wat leslie, Keyclick en EQ instellingen heb weten te bemachtigen. Dit samen met het gebruik van wat amp en cabinet models in m'n Korg PX4D, geeft al een heel aardig vintage geluid.

2. Ik ben van de week tegen VB3 aangelopen (zie: http://www.soundfonts.it/?a=read&b=24 ) waarvan ik dus echt van m'n stoel viel. Dit is echt een zeer goed bewaard geheim zeg... Deze software Hammond klinkt 10x beter dan B4II van Native en kost slechts een kwart van de prijs. Ik heb inmidels al een VK-7 definitie voor Bome's midi translator gemaakt zodat ik m'n VK-7 als ultiem interface kan gebruiken. Momenteelben ik dus aan het kijken of ik wellicht met computer en VK-7 het podium op durf.

Ik kan een Leslie 860 voor een leuke prijs overnemen.

Ben benieuwd hoe die gaat klinken.

Mijn DBS Leslie staat trouwens te koop (ook hier op het forum) :W

haha, kom ik per toeval weer op dit topic via google. Even kort; Roland VK7 verkocht en heb dr een Nord C1 voor in de plaats gekregen, prachtig ding overigens. Maargoed, hoe vind je die DBS Leslie klinken, zou dat evt wat voor mij kunnen zijn? Ben wel benieuwd naar de ramp down/up van leslie belangrijk net als slow en fast.

Ik wacht wel ff af :mega:

De DBS klinkt gewoon goed. Het is een transistor versterker dus geen overdrive zoals de buizen Leslies 122/147, maar die kan je gewoon vanuit de
C1 toevoegen. Gitaar klinkt er ook heerlijk op.

De snelheden zijn goed in verhouding en naar mijn idee precies goed.

De hoorn is in +/- 2 seconden op snelheid en de bastrommel ongeveer 4 a 5 seconden (uit mijn hoofd)

Toon regeling voor treble, bas en volume.

Back