juno 106 probleem

chrish

Stamgast
ksal het es uitleggen.

als ik ermee speel en de filter gebruik en ook openstaat , doet hij normaal.

het is pas de filter dichtgaat , dat op sommige toetsen, die filter niet normaal reageert en hij moet een stuk openstaan voordat die bepaalde toetsen een klank geven.

denk ergens over het gehele klavier 5 toetsen, per octaaf !!

ik heb de voice test gedaan en alle voices werken.

als de filter meer dan 5 staat of op/over de helft dat die bepaalde toetsen spelen.

wat is het probleem hier ?

Hoi Christo..het begint erop te lijken dat de JUNO 106..als model gewoon aan het einde van zijn of haar mogelijke levens-bestaan begint te raken..ze vallen echt BIJ BOSJES...net zoals een TV die na 15 jaren gewoon niet meer te herstellen valt omdat de 1 na de ander component het laat afweten...KLOTE dus..

Daarom ook plots een enorm aanbod van 106-en..
waarschijnlijk is het iets in de VCA chip.., dus een nieuw "mankement" in het leven van de 106..

Ik denk dat we nu overgaan in het recyclen..JUNO's 106 worden geslacht om andere Juno's te revitaliseren..als je er 1 gaat kopen dien je er direct 2 aante schaffen...

Ik verwacht dat de prijzen onderuit zullen gaan voor alle gerelateerde modellen.. Murc :walker:

Vrees toch dat na herstel van de VCA chip , de 6 VCO's een voor een gaan afsterven met telkens het gesleep van de Juno tot gevolg...

denk dat de wat nieuwere generatie Rolands ..met name de JX 3p 8P en JX10P dus een reviaval door gaan maken..

maar die missen toch wel het directe en de agressie in de sound van de 106...

Murc :walker:

de 6 VCO's een voor een gaan afsterven

De DCO's (geen VCO's) zullen niet zo snel kapot gaan. Al gaan deze kapot, dan zijn deze discrete componenten nog goed verkrijgbaar voor een lage prijs.

Het is alleen de 80017 VCF/VCA module die het meeste kapot gaat (de term 'voicechip' vind ik persoonlijk nogsteeds onterecht).

De clones van Analoguerenaissance werken trouwens uitstekend! Ik heb ze pas binnengekregen en geinstalleerd. Absoluut een tip! Beter dan het kopen van 2e hands originele 80017 exemplaren, want die gaan ook weer stuk. De clone klinkt echt hetzelfde.

Een Weller WS81 station met goede punten, tinzuiger, desoldeerlitze en 0.5mm of 0.7mm tin.

Het is mijn vakgebied dus ik heb er al wat minder moeite mee om fijne thru-hole en SMD printplaten te solderen.

Maar met een beetje handigheid en geduld kom je er ook wel :)

Ik heb mijn installatie van de clones gefotografeerd, ik denk dat ik vanmiddag even een kort verslag typ (was ik al van plan).

tof !! allesinds bedankt voor de link .

goed om te horen dat de klones perfect zijn !
nu vlug ene bestellen

Mijn Juno 106 doet het nog steeds geweldig, terwijl de Polysix, Poly-61, D-20 en X7000 om hem heen overlijden. Maar ik hou jullie op de hoogte als dat verandert...

Back