Probleem ION uitgang klinkt als een gebroken plaat.

Der_Mantie

Vintage lit
207851_81319_94b01e4f18_l.jpg

Ik heb sinds kort een tweede hands ION, een geweldig leuke synth!
maar nu komt er geknetter uit uitgang 3 en 4 ik kan ff niet opnemen dus ga ik heb geluid omschrijven :okdan:

Ook wanner de volume van de ION op 0 staat komt er geknetter uit de uitgangen 3 en 4 het klinkt als een statisch geknetter (zoals waneer je een wolle trui uittrekt) of als plaat geknars maar dan smerig digitaal.
Ik heb de uitgangen als op diverse manieren aangesloten met andere kabels e.d. maar mag niet baten. Iemand enig idee?

Ik hou best van een beetje clitch zo af en toe maar niet standaard op de alternatieve uitgangen van mijn ION.

BVD

Je zou even part 1, 2, 3 en 4 naar uitgangen 3 en 4 kunnen routen (mono en stereo) en uitproberen wat ze dan doen.
Daarna alle parts op uitgangen 1 en 2 gooien en kijken wat ze dan doen, al denk ik dat de D-A converters van aux ouput 3 en 4 kapot zijn.

Dat de master volume pot alleen werkt op de main uitgang (1 en 2) is normaal.

Ik ga dat eens checken, dank je wel anoniempje.
wel mooi kl*ten als de da converters kapot zijn, ben ik mooi de sigaar.

Deze thread al gelezen? Je probleem klinkt wel vergelijkbaar namelijk met wat ik indertijd had...

Inderdaad dat lijkt er zeker op... fuck zooi. net even de vorigge eigenaar gemaild dus ben benieuwd. ik vind ook over het algemeen het output geluid wat zacht, zeker vergeleken met de micron, die ik ook heb.

nu ff iets waar ik wellicht overheen heb gelezen in de manual maar hoe kan je in godsnaam de geluiden naar de 4 verschilende outputs sturen? ik kan het echt niet vinden ook niet in een van de menu's..... :erm:

Deze thread al gelezen? Je probleem klinkt wel vergelijkbaar namelijk met wat ik indertijd had...

heeft de leverancier de converters van de aux outputs laten vervangen? en weet je wat de kosten waren?

Dat verhaal van de topicstarter in die link ligt aan de volume pot, maar dat is alleen toepasselijk op de mainoutput aan gezien de volume pot ook alleen maar op de main output werkt.

Dat gedoe heb ik dus ook gehad met mijn ion, alleen kraakte hij zeker niet, en aangezien er geen fisieke volume pot op de aux 3-4 output zit lijkt me dat het toch wel iets met de converters moet zijn,

De parts routen naar verschillende outputs doe je met de EDIT button die knop vind je naast de part a-b-c-d knoppen, dan ga je naar pagina 4 daar heb je een output balance en een pan, met de output balance kun je tussen de main en de aux outputs balanceren, met de pan dus tussen links en rechts, zo kun je de parts naar alle outputs (stereo en mono) routen.

Dat verhaal van de topicstarter in die link ligt aan de volume pot, maar dat is alleen toepasselijk op de mainoutput aan gezien de volume pot ook alleen maar op de main output werkt.

Ja, dat was bij de topicstarter, maar verderop in de thread komen er nog meer problemen aan bod (waaronder een rant van mij). Wat dat betreft: ik weet niet meer precies hoe dat allemaal zat toen, qua wat het probleem was (en heb mijn Ion niet in de buurt om dingen uit te proberen), maar ik heb uiteindelijk toch nog een nieuwe gekregen, waar ik verder geen problemen meer mee heb gehad (behalve dat ik een keer per ongeluk een halve toets heb afgebroken :stupid ).

Sorry, erg veel heb je verder niet aan mij, vrees ik... :erm:

De parts routen naar verschillende outputs doe je met de EDIT button die knop vind je naast de part a-b-c-d knoppen, dan ga je naar pagina 4 daar heb je een output balance en een pan, met de output balance kun je tussen de main en de aux outputs balanceren, met de pan dus tussen links en rechts, zo kun je de parts naar alle outputs (stereo en mono) routen.

dank je, ik ga even die check doen.

Je zou even part 1, 2, 3 en 4 naar uitgangen 3 en 4 kunnen routen (mono en stereo) en uitproberen wat ze dan doen.
Daarna alle parts op uitgangen 1 en 2 gooien en kijken wat ze dan doen, al denk ik dat de D-A converters van aux ouput 3 en 4 kapot zijn.

Ik heb dit geprobeerd maar dit mag niet baten ;{
converters dus naar de knoppen... helaas.

Back