XV5050, Korg Triton Rack, Kurzweil PC2-R

landfiets

Ingeburgerd
Hoi.
Ik ben mijn homestudio aan het vernieuwen. Even de volgende vragen. Ik heb nu een JV880 en wil die kwijt wegens weinig polyphonie. Is de XV5050 heel veel beter qua geluidskwaliteit? Zijn de klanken van de Karma ongeveer gelijk aan de Triton Rack en is de Korg X50 ook vergelijkbaar met de Karma of totaal niet.
Wie heeft een Kurzweil PC2-R? Ik wil weten wat jullie ervaringen zijn.

groeten,

Edwin

Laatst gewijzigd:
Hoi.
Ik ben mijn homestudio aan het vernieuwen. Even de volgende vragen. Ik heb nu een JV880 en wil die kwijt wegens weinig polyphonie. Is de XV5050 heel veel beter qua geluidskwaliteit? Zijn de klanken van de Karma ongeveer gelijk aan de Triton Rack en is de Korg X50 ook vergelijkbaar met de Karma of totaal niet.
Wie heeft een Kurzweil PC2-R? Ik wil weten wat jullie ervaringen zijn.

groeten,

Edwin

De Roland XV-5050 is wel wat betreft mogelijkheden en geluid beter ( anders )
dan de Roland JV-880 ( al klinken de strings nog altijd goed en zeer bruikbaar).
De Korg karma heeft andere geluiden dan de Korg Triton.
De X50 weet ik het niet die ken ik persoonlijk niet.
Geen ervaring met de PC2-R maar deze zit in de trend
wat betreft geluiden als de PC Serie en deze klinken goed.

ik heb een XV5050. Eigenlijk is het de lichtere versie van de XV5080. Heb je het geld, koop dan de XV5080, veel gebruiksvriendelijker, meer mogelijkheden en meer plug-in (SRX,...) mogelijk. Als je het enkel voor de patches koopt nou dan is het twee keer hetzelfde en dan ben je beter af met de XV5050, zeker als je je niet te veel bezig houdt met zelf klanken te programmeren (zoals ik :)). Als alternatief heb je van roland de XR-rack natuurlijk, de fantom. conclusie : Aan de huidige marktprijs kan je niets beter (prijs/kwaliteit) vinden dan de XV5050 (<400 euro meestal). Ver onder de originele verkoopprijs

Xv5050

Xv5050

Thanks, morgen haal ik een XV5050 op uit Hilversum en een oude TG500 van Yamaha uit Baarn. Dan mot ik nog wat met kurzweil en een motif maar dat komt nog wel

Je zal hem wel leren appreciƫren de XV5050. Koop hem wel niet voor de akoestische klanken, gitaren zijn wel ok, maar brass bv klinkt absoluut niet. De synths zijn zeer goed. Het is even zoeken wat welke klanken je er uit krijgt, maar je kan tot 4 layers (x16 midi per performance) gaan en nog eens je keyboard splitten, etc. Ik heb er twee SRX kaarten inzitten waaronder een grand piano en dat maakt dat bakje meer dan waarde hebben. Een onderschat ding die XV5050 en gebruikers zullen me wel gelijk geven.

Back