behringer bcf2000 total recall probleem

DJ_IVI-R

Ingeburgerd
Beste forummers,

ik heb sinds kort een behringer bcf2000 gekocht om wat meer knoppen te hebben om mee te spelen..

Nu gebruik ik cubase sx3 en een oxygen 8 v2 en die behringer als basis.

De behringer heb ik ondertussen via generic remote aan de praat gekregen om knoppen mee te bedienen. De behringer is via usb aangesloten, ik kan er dus knoppen aan toewijzen bv fm8 met de midi learn

MAAR het zijn motorized faders, die dus mee zouden moeten bewegen met hun huidige positie, dit is echter NIET het geval

De knoppen bewegen niet uit hun eigen..

Kan iemand mij hierbij helpen?

1000 maal dank :-)

btw in reason werkt het wel

Het eerste waar ik aan dacht:
Heb je in cubase wel de "juiste" BCF geselecteerd ?
Je krijgt er nl na installatie 2 bij: de midi I/O op je BCF en de BCF zelf.

btw: Laat dat generic remote voor wat het is en gebruik de mackie emulation-mode.

in de mackei emulation mode, krijgen ik via de midi learn van bv fm8 of sylenth1 geen knoppen toegewezen

elke schuif wordt automatisch toegewezen aan het pitch bend wheel..
En als ik een knop toewijs aan bv de cutoff kan ik enkel middenstand of onderste stand pakken.. zelfs niets tussenin.. alsof het aan en uit is..

dus nu staat hij in geen enkele emulatie modus

ik heb de bcf als generic remote geselecteerd, op het kanaal zelf staat hij "in" geselecteerd.

Dus ik kan nu de knoppen toewijzen, maar de knoppen gaan niet "total recaal" mee met hun positief

heeft er iemand een preset voor cubase sx3 voor de bcf waarmee ik dit zou kunnen verhelpen?

btw: de bcf is usb aangesloten dus er zijn 3 selectie mogelijkheden dat is de bcf2000 (1)n de bcf 2000 A en de bcf 2000 B..

Die A en B lijken mij de kanalen in en out voor midi.. dus vermoed ik dat ik de gewone moet nemen..
In reason staat hij ook op die bcf2000 (1)

Gaan de draaiknoppen wél mee met de recal? Vergeet niet dat je in de generic remote ook het signaal ván SX naar de BCF moet definiëren. Als je er FM7 mee wilt besturen zul je dus ook de midi out van de FM7 moeten sturen naar de midi in van de BCF zodat de BCF weet wat de stand is van de knoppen / faders.

Het is tweerichtings verkeer. <->

Gaan de draaiknoppen wél mee met de recal? Vergeet niet dat je in de generic remote ook het signaal ván SX naar de BCF moet definiëren. Als je er FM7 mee wilt besturen zul je dus ook de midi out van de FM7 moeten sturen naar de midi in van de BCF zodat de BCF weet wat de stand is van de knoppen / faders.

Het is tweerichtings verkeer. <->

en kan jij me zeggen hoe ik dit dan doe? :-)

btw: de bcf is usb aangesloten dus er zijn 3 selectie mogelijkheden dat is de bcf2000 (1)n de bcf 2000 A en de bcf 2000 B..

Die A en B lijken mij de kanalen in en out voor midi.. dus vermoed ik dat ik de gewone moet nemen..

Vreemd.... De 3 selectiemogelijkheden heb je alleen bij de midi-uitgangen van de BCF (BCF zelf, midi uit 1 en 2). Midi-ingangen zijn er maar 2.
In- en uitgangen worden niet door elkaar heen weergegeven.
ik vind het dus erg vreemd dat je in cubase 3 ingangen ziet van de BCF, dit zouden er toch echt maar 2 moeten zijn.

Dat vermoeden van je, het "de gewone nemen", was bij mij iig een verkeerde aanname.... dus probeer die andere eens.

Back