.wav -> .mp3

Thaizer

Stamgast
Hoi,

Ik ben benieuwd wie welke mp3 encoder gebruikt en waarom?

Heb zelf een probleempje met het omzetten van .wav naar mp3.
Het is net of er hier en daar dropouts (moet ineens weer denken aan mijn oude 8 sporen recorder) hoor naar het omzetten.
Momenteel gebruik ik de .mp3 encoder van SX.

Grtz,

Thaizer

ik zal het even typen wat er staat:

'mp 3 pro[R] audio coding technology licensed from Coding technologies, Frauenhofer IIS and Thomsom media'

zit standaard bij cool edit pro 2.
waarom? goede kwalitiet en niet duur :D

ik gebruik altijd die van Xing. Je haalt alle wav's die je wil omzetten naar binnen en "batched" ze een voor een.
geen tikken enzo. Vraag het eens rond bij mensen van wie je weet dat ze veel software hebben.
Of check het net.

Tsja Frauenhofer is wel een van de beste zo niet de beste. Ben wel blij dat Soundforge er ook ondersteuning voor heeft. (is ook niet gratis helaas).

Maar de freeware Lame is ook de moeite waard om te checken.

ik gebruik altijd die van Xing

Aaaaarrrrggghhh:duivels: :duivels: :duivels:
Mijn computer is er 2 keer door vastgelopen met Xing's encoder. Uiteindelijk moest ik hem formateren, (het was nog wel de evaluatieversie).

Voor de rest vind ik bijna iedere mp3 encoder goed als ie maar de de nieuwste Fraunhofer techniek gebruiken. LAME is ook best prima:geslaagd:

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
ik zal het even typen wat er staat:

'mp 3 pro[R] audio coding technology licensed from Coding technologies, Frauenhofer IIS and Thomsom media'

zit standaard bij cool edit pro 2.
waarom? goede kwalitiet en niet duur :D

Ja ik vind hem zeker goed, bij andere encoders had ik wel eens het idee wat te missen op 128kbit/s

[OFFTOPIC]

Origineel geplaatst door J-Run
Aaaaarrrrggghhh:duivels: :duivels: :duivels:
Mijn computer is er 2 keer door vastgelopen met Xing's encoder. Uiteindelijk moest ik hem formateren, (het was nog wel de evaluatieversie).

Je windows formatteren vanwege een rottig programmaatje? Deinstall werkt niet of zo?
[/OFFTOPIC]

Maar een belangrijk verschil is het 'tingelen' in het hoog bij voornamelijk iets rustigere tracks. Vooral klassiek en ambient zul je snel merken. Maar ook met losse hihats enzo.

audiocatalyst 8)

zo van cd naar mp3 incl. connectie met database voor correcte track titles.
...enig nadeel (voor mij) is dat ik niet tegelijkertijd audiocatalyst EN soundforge kan installen, SF runt niet meer nl :confused:

BTW sander2, ik heb niet zulke goeie ervaringen met Xing... schijnt dat ie soms zomaar stukken weg laat aan het eind.

audiograbber samen met Lame

audiograbber samen met Lame

Ik gebruik zelf audiograbber en daarin heb ik de lame-codec gekozen als te gebruiken encoder, lekker makkelijk en kwalitatief goed!

Ik werk nu een tijdje met RazorLame, werkt erg makkelijk.
Het is in feite een 'frontend' (grafische schil) voor de Lame encoder.
Je stelt eenmalig in waar de (gratis) Lame encoder te vinden is op je harddisc
en stelt de bitrate, kwaliteit, etc in.

Voortaan start je razorlame, sleep je je wav's naar 't window en start je de compressie.

Na korte tijd staan de mp3's in dezelfde folder als je wav's, errug handig.

RazorLame
http://www.dors.de/razorlame/screenshots.php

De mp3 engine Lame, die RazorLame nodig heeft
http://www.mp3dev.org/

Lame is met name gewild vanwege de hoge kwaliteit, in tegenstelling tot Xing waar snelheid een hogere prioriteit heeft.

ik gebruik al zolang ik met mp3 bekend ben "Electric Cosmo's mpX encoder" version 1 beta 1 (1998). Ach ja ben tevreden dus.

Gebruik Wavelab voor het encoderen van mp3, TOPPIE!!! Hoor bijna (ja bijna!!!) geen verschil.

Ik doe alles op 192 in iTunes. Geen idee wat voor codec die gebruikt, maar het klinkt goed. Ik weet alleen dat iTunes 'n omgebouwde versie van SoundJam MP is.

[slightly offtopic]

Nog 3 nachtjes slapen en dan komt m'n broertje terug uit de States met m'n 20gig iPod !!!!

[/slightly offtopic]

Back