Graag gedaan MvD!
De floppy gebruik ik nog zelden,
't meeste gebruik ik de Zip, CD of Jazz...
Kurzfiler is wel handig (als je't aan de praat krijgt =in java ??)
http://kurzfiler.sourceforge.net/
Meestal gebruik ik Awave, (maar die geeft fouten als je het dsp algoritme niet manueel verzet...)
Om bv een keymap te maken van individuele samples zijn die programma's wel intressant... kijk anders eens op de kurzweil site naar programma's!
Kwa tweaken- kun je de controllers v/d kurzweil assigneren en dus gebruiken om de klank te veranderen, meestal is dat Ctrl 1 Mwheel en Ctrl 6 Data die standaard ingesteld staan voor m'n K2000.
En idd, de VST plugins zijn - met hun Gigabyte aan samples - veeeel beter dan de 8MB of zo v/d 'oude' Kurzweil...
't Is een beetje verouderd die VAST reeks vind 'k,
Als't aan mij lag zou ik iets aan de kwaliteit dan van de filters doen en
een manier vinden zodat je de K2x00 kunt bedienen als de meeste synths - dus mss met een aantal prefab Script's of Macro's of zo...
Nu moet je alles zelf instellen.
'k Moet wel zeggen dat m'n K2000 erg stabiel is en in sommige dingen (zoals file management) erg goed is uitgewerkt!!!
Maar de sound is een beetje achterhaald nu,
al kun je der zelf samples insteken - zoals met de Clavia wave nu ook eindel'k kan...En wie weet gaat de virus ook ooit met samples kunnen werken???
Voor mij was't in ieder geval geen miskoop en nog steeds 'het ding' waar ik nieuwe mogelijkheden voor zie...