Vraag aan een Nord Electro kenner

gerdien

Nieuwkomer
Hoi,

Ik heb een mogelijkheid tot het kopen van een Nord Electro. Het is een type 1, ongeveer 5 jaar oud, en wel helemaal up to date met software. Ik zit alleen met de vraag of er verschillen zijn in het apparaat zelf, vergeleken met een nieuwe Nord Electro 2.
Dus, kan een Nord Electro type 1, volledig geupdate, beschouwd worden als een Nord Electro 2?

Ik heb al op internet gezocht, maar kan weinig vinden. De Clavia-website heeft alleen maar info over de Nord Electro 2. Dus misschien kan iemand met ervaring mijn meer vertellen?

groeten, Gerdien

ja. ik heb een v1 die ook helemaal is geupdated naar de nieuwste OS. enige verschil is de grafische opdruk voor de clavinet-filtersettings en het midilampje in v2.

wel de nieuwste akoestische piano's inladen..die zijn veeeeeeeel beter!

Voor de volledigheid: naast de clavinet settings en het Midi LEDje staat er op de voorkant vd Nord Electro 2 [met witte letters] "Nord Electro 2" ..... op een 'originele' Nord Electro (die heb ikzelf) logischerwijs "Nord Electro":mega:

- maar de geluiden die eruit komen klinken hetzelfde, en ja daar koop je em toch voor?!

Voor de volledigheid: naast de clavinet settings en het Midi LEDje staat er op de voorkant vd Nord Electro 2 [met witte letters] "Nord Electro 2" ..... op een 'originele' Nord Electro (die heb ikzelf) logischerwijs "Nord Electro":mega:

- maar de geluiden die eruit komen klinken hetzelfde, en ja daar koop je em toch voor?!

omdat die dingen vaak met software helemaal up to date zijn te maken, zou het toch handiger zijn, als de fabrikant vast '2' erbij zou zetten, op de eerste serie apparaten. maar ja, ze hebben waarschijnlijk niet zo'n visionair in huis.

dus toch een nord electro Gerdien? goede keuze denk ik!

Idd, ik koop de Nord electro zeker voor de geluiden, maar ook omdat ie zo lekker speelt. En ik heb alleen op een NE '2' gespeeld, dus ik vroeg me af of er ook veranderingen zijn tussen de gewone NE en de NE2 in de aanslag van toetsen ed.
Maar als ik het goed van jullie begrijp zou dat niet het geval moeten zijn.

Wat denken jullie trouwens dat een redelijke prijs is voor zo'n 5 jaar oude NE (73 toetsen)?

alvast bedankt!
groeten g

5 jaar en mogelijk bühnegebruik (weet ik niet) rechtvaardigt toch wel een flinke afschrijving. je ziet ze soms van enkele maanden oud rond 1300. ik zou dan toch denken aan 8/900 of op zoek gaan naar een frisser exemplaar.

Back