Computer Music special volume 26

MadDonna

Juventus nieuwste fan
Heeft als ondertitel, "the fast guide to synthesis" en is een special die geheel gewijd is aan verschillende soorten van geluidssynthese. Wat komt aan bod:
1. Subtractive synthese
2. Wavetable synthese
3. FM synthese
4. Additive synthese
5. Modular
6. Physical modelling

Zoals gezegd een fast-guide, maar diep genoeg om er mee aan de gang te gaan. Vooral voor mensen zoals ik die net niet genoeg weten van synthese om er iets serieus mee te kunnen en dan weer terugvallen op de aanwezigheid van preset patches.
Het leuke is dat ze van elke vorm via een freeware softsynth een voorbeeld maken van begin tot eind. Aangezien ik meer leer van zien en horen dan van lezen en horen, is het voor mij een uitkomst.
Wie weet voor meer mensen hier. Linkje:

http://www.computermusic.co.uk/page/computermusic?entry=the_fast_guide_to_synthesis

ahum, Computer Music zijn de mensen die vinden dat PM eigenlijk hetzelfde is als AM omdat ze vinden dat lezers te dom zijn om het verschil te begrijpen.

ahum, Computer Music zijn de mensen die vinden dat PM eigenlijk hetzelfde is als AM omdat ze vinden dat lezers te dom zijn om het verschil te begrijpen.

Eeeh, het is wellicht verstandiger om afkortingen voluit te schrijven. Niet iedereen, ik in ieder geval niet, kent elke afkorting. Via google zie ik dat PM physical modelling is, maar wat AM is?
Gelukkig heb je het niet over PD.

Heh, sorry.,, :)

PM = Phase Modulation (lijkt ietswat op Frequency Modulation)
AM = Amplitude Modulation

Heh, sorry.,, :)

PM = Phase Modulation (lijkt ietswat op Frequency Modulation)
AM = Amplitude Modulation

Wordt AM dan ook gebruikt bij geluidssynthese?

Back