Mijn eerste aankoop...!?

Sunthere

Ingeburgerd
Ik ben een beginner in dit gebied. Ik wil graag een apparaat die makkelijk te bedienen is en waar ik (relatief) eenvoudig tracks mee kan maken en evt. nieuwe geluiden in kan stoppen. Ik heb nu al verschillende apparaten bekeken, zoals de Akai MPC500, Yamaha RS7000, Korg Electribe ESX-1 en de Electribe EMX-1. Vooral de RS 7000 en de ESX trekken mijn aandacht. Allemaal hebben ze zo hun voordelen. Zou iemand mij het bos kunnen laten zien i.p.v de bomen? Oftwel wat is jullie advies?

Laatst gewijzigd:
Denk ook eens Propellorhead Reason, erg goed softwareprogramma meet meer dan je voorlopig nodig zult hebben. Wat mag het kosten?

Denk ook eens Propellorhead Reason, erg goed softwareprogramma meet meer dan je voorlopig nodig zult hebben. Wat mag het kosten?

Ik wil niet op de pc werken. Ik wel geprobeerd met software maar op de één of andere manier vind ik het niet prettig. Ik kan er wel geluiden bewerken en afmixen ofoziets. Maar ik verlang naar aparaat waar ik alles mee kan doen. Ik heb max. 800 euro te besteden.

1 4 sporen cassettrecordertje..(50E/75E), dit is tevens je mengert....

Yamaha cs1xje 123E, een combo-orgel liefst met midi + dus met ritme erin, en versterking erin...!!
mag zeer zeker ook een Yamaha zijn..!

eindtotaal met ruimte voor nog een goedkoop echootje..onder de 250Euro..

een RM1x heb iik nog welvoor je , staat hier toch maar te niksen.PB maar.....maar GAAA... liever voor de bovenstaande variant..

NIET via de compu proberen muziek te maken...!! :kimono:Murc
.

Ik zou beginnen met een korg ESX. Zo kan je veel draaien aan knoppen en zo leren wat wat doet en waar welke termen voor staan. De rs7000 is een stuk uitgebreider en moeilijker voor een beginner (en duurder dan een esx).

Esx voor rond de 400 2e hands. Behinger mixertje erbij voor 150 oid en wat kabels en aan de slag!

Esx voor rond de 400 2e hands.
Behinger mixertje erbij voor 150 oid en wat kabels en aan de slag!

reactie Murc

HA ESX is samplen..samplers kun je voor niets krijgen ..misschien zelfs geld toe..als je er een wil kopen.., een mixertje da's 50 maximaal..

waarom moet het altijd duur zijn voor dat je iets kunt presteren..

IK heb daar echt nooit last van gehad.. heb mijn gear niet ge PC-t anders zou graag wat track's downloaden...voor het bewijs....
maar ja het staat op cassette , HET heeft dynamiek...dat kan niet met de PC..stumperen jullie maar verder zou ik zeggen...met de ingeblikte geluidjes...

Murc..:kimono:

reactie Murc

HA ESX is samplen..samplers kun je voor niets krijgen ..misschien zelfs geld toe..als je er een wil kopen.., een mixertje da's 50 maximaal..

IK heb daar echt nooit last van gehad.. heb mijn gear niet ge PC-t anders zou graag wat track's downloaden...voor het bewijs....
maar ja het staat op cassette , HET heeft dynamiek...dat kan niet met de PC..stumperen jullie maar verder zou ik zeggen...met de ingeblikte geluidjes...

Eh daar vraagt ie ook om. Een esx is iig prima om mee te beginnen. En hou eens op met dat PC gelul. Genoeg mensen die uit hardware ook geen dynamiek kunnen halen. 'T ligt zoals altijd aan de persoon achter de knoppen en niet per definitie aan de machine die je gebruikt.

Voor de rest werkt het bij mij erg verslavend iig .. maar ik had al gewaarschuwd ! :W

NIKS anti-PC gelul ...dit is een synthesizer forum weet je nog...!! HARDWARE !!!

weleens met de muis een klank gemaakt, lekker parameter voor parameter met de muis aanklikken en dan voorzichtig verdraaien..JIJ wel he..

Murc :okdan:

reactie Murc

NIKS anti-PC gelul ...dit is een synthesizer forum weet je nog...!! HARDWARE !!!

weleens met de muis een klank gemaakt, lekker parameter voor parameter met de muis aanklikken en dan voorzichtig verdraaien..JIJ wel he..

Hehehehe volgens mij ben je gewoon stoned ! met je vage conclusies en insteken ..

Weleens een synth geprogrammeerd met maar 1 data slider/pot ? Daar heb je hetzelfde idiote als met softsynths .. of wat dacht je van de interface van een tx81z ... of parameters met 2 bit resolutie ? Dan nog liever met een muis kutten hoor .. met je HARDWARE .. hahahaha

Gelukkig alleen dat we tegenwoordig over controllers beschikken dus niks met je muis kutten ..

Ook jij welkom in 2007 Murc :okdan:

:dubbel:

Forumpolice, catch that troll! :smeris:

Weleens een synth geprogrammeerd met maar 1 data slider/pot ?

:dubbel:[/QUOTE]

Die heb ik dus niet, en zullen ook niet in mijn huisje verschijnen...jullie zijn daar dus heel blij me zo te horen....of hebben daar veel ervaring mee...?

:dubbel:

Back