Spdif probleem, emu1820m/spl channel one

pass-out

Mixer Producer
Hoi!

Toevallig kreeg ik vandaag mijn spl channel one ad converter binnen waar spdif opzit. Deze geinstalleerd in de channel one en aangesloten met 2 tulp kabels naar de emu pci kaart.
Als de converter een goed sync signaal ontvangt zou er een oranje ledje moeten gaan branden, dit gebeurd. Als ik nu mijn microfoon aansluit zie ik op de SPL signaal binnenkomen, alleen zie ik dit signaal niet in mijn patchmix komen. Wat heb ik verkeerd gedaan...?

Je put wellicht niets out naar je spdif in je ad converter.
Ergens een knoppie of jumperje of zo?

Ik heb al een tijd geen E-Mu kaart meer,maar als ik me niet vergis moet je wel een kanaal aanmaken in je Patchmix....dus even de handleiding lezen...

Ik heb al een tijd geen E-Mu kaart meer,maar als ik me niet vergis moet je wel een kanaal aanmaken in je Patchmix....dus even de handleiding lezen...

Dat was gelukt in de patchmix, nieuw channel en spdif input selecteren. Ik he ook bij options gekeken van de patchmix maar daar kon ik alelen instellen of de optische in en outputs voor sp dif geconfigureerd moesten worden.

De ad converter sluit je met een kabel aan de spl channel one, er is ook niets wat je meer moet aansluiten voorzover ik kon zien en las in de handleiding...

Staan de EMU en de SPL op dezelfde samplerate?

Ik snap dat hij sync ontvangt, maar dat doet hij misschien ook als de samplerates niet overeen komen.

Staat je S/PDIF output op de EMU ook op S/PDIF en niet op AES/EBU?

ah het probleem is opgelost, het had niets te maken met instellingen van de patchmix.
De clock moest gewoon internal zijn. Het was de kabel die niet lekker zat 8o). Heb even een andere gepakt en die op de aanslutingen van de patchmix een paar keer rondgedraaid om wat eventueel vuil wat erop zat weg te halen. Werkt nu heel smooth :kimono:

Bedankt voor alle tips! :biertje:

Back