Realistic MG 1 sliders vernieuwd

Technology Transplant (TT), Chipforbrains (ebay), Cy in mail, ... allemaal dezelfde.
"foo" heb ik deels weggekregen door alcohol ( isopropanol ) te gebruiken, VETZAKKERIJ!, ook stuk open laten liggen om beetje te "drogen" en niet te vergeten: schrapen en schrepen!
en dan kan je pas beginnen met vervangen, ik heb er zelf niet over gedacht om oude te herstellen. de 3 draaiknoppen zijn nog origineel, alle faders en switches vervangen (solderen: zie post hierboven), nieuwe caps en folie, klaar is kees!
:doei:

en stemmen natuurlijk niet vergeten!
:engel:

Heb je de service manual gebruikt om hem (helemaal)opnieuw te calibreren of alleen de osc's getuned met de interne potmeter?

Mijn noise klinkt een beetje gaar namelijk. En ik ben benieuwd of je een oscilloscoop nodig hebt. Ik heb de service manual wel maar nog niet gelezen ivm tijd.

Ik begin altijd 1st met service manual te lezen, als dat kan! Daarom dat ook altijd zo lang duurt, begrijpend lezen! :Z
mijn mg-1 heb ik niet gestemd, ik had in principe ook niets veranderd!
stemmen staat in het begin van de user manual. lukt het op die manier?
volgende stap is dan via de 4 pots (gaatjes achteraan!) die je kan afstellen! Als da nog niet lukt moet je openmaken om beter af te regelen.
Stemmen kan je bv ook via een stembakje, lukt ook zo als je dat hebt. heb ik van horen zeggen! anders via scoop! Ik doe het zo.
noise heb ik zelf geen last van. daar heb je wel scoop voor nodig, denk ik?

Ik begin altijd 1st met service manual te lezen, als dat kan! Daarom dat ook altijd zo lang duurt, begrijpend lezen! :Z
mijn mg-1 heb ik niet gestemd, ik had in principe ook niets veranderd!
stemmen staat in het begin van de user manual. lukt het op die manier?
volgende stap is dan via de 4 pots (gaatjes achteraan!) die je kan afstellen! Als da nog niet lukt moet je openmaken om beter af te regelen.
Stemmen kan je bv ook via een stembakje, lukt ook zo als je dat hebt. heb ik van horen zeggen! anders via scoop! Ik doe het zo.
noise heb ik zelf geen last van. daar heb je wel scoop voor nodig, denk ik?

Denk het ook. Maar mij ging het niet om het stemmen. Dat lukt wel. En de noise klinkt niet heel slecht ofzo. Maar echt zuiver is iets anders.

Dank!

kep ook een pakket besteld. ik ben benieuwd. 8)

we hadden wel een groupbay kunnen doen. alleen weet ik niet of ze daar ook aan doen. maarr jongens suc6 met solderen :D

Beetje laat nu ja. Ik ben ook nog in onderhandeling met chipforbrains voor een complete kit + 2 setjes 606/303 switches.

Laatst gewijzigd:
ik heb alle slider er uit gehaald, nu er weer in. is best nog een hoop werk. nu eerst :koffie:

ik heb maar 2 sliders verwisseld. De rest loopt soms een beetje stroef maar niet zoals die 2 die ik ooit probeerde te 'fixen' :D

Gisteren bezig geweest met nieuw vilt plaatsen in de MG1. Best goed gelukt al zeg ik het zelf.

Lapje vilt gehaald bij de Pipoos Hobby shop a 0,75€. Dacht wel met een stanleymesje te kunnen snijden maar ging niet zo lekker, dus met de schaar wat geknipt.

Resultaat is prima, alhoewel ik voor de switches beter kleinere losse stukjes had kunnen knippen met een klein gat. Nu heb ik een aantal grotere lappen gebruikt en daar een ovaaltjes uit geknipt maar dat geeft weer te veel ruimte om alsnog stof in de switches te krijgen..

attachment.php

attachment.php

Attachments

• 20150907_220126.jpg
    20150907_220126.jpg
    83,4 KB · Bekeken: 124
  • 20150907_221445.jpg
    20150907_221445.jpg
    63,8 KB · Bekeken: 127
mocht je wat vinden, hou me op de hoogte! Ik ben ook al een jaar op zoek naar een volledige sliderset, maar technology transplant is van de aardbodem verdwenen :(

Gewoon synthaur of die andere shop toch

check maar op technology transplant site

Technology Transplant site is al jaren radiostilte en de parts op Syntaur zijn al ruim een jaar uitverkocht :(
Perfect audio reageert niet op berichten via de website of facebook, dus daar kan je blijkbaar geen zaken mee doen. Als een bedrijf niet reageert op vragen van potentiele klanten heb ik er weinig vertrouwen in en zijn ze me direct kwijt...

Snap ik. Er is dus een gast uit Israël en uit Frankrijk die ook allebei spullen van die TT gast verkopen.

Die Israëlische gast staat gelinkt in het 101 topic bij de actieve topics. Misschien kan je het daar vragen. Ik denk dat zij ook contact hebben met TT. Of evt nog setjes hebben.

Back