tr707 sync probleem

mononono

303
mn tr707 stuurt geen goede sync signalen uit, het werkt alleen als ik een beetje pruts met de synckabel zodat ie er half los inhangt.

heb m al opengemaakt en gekeken, maar de syncpoort zit er gewoon goed in, misschien een andere mogelijkheid om een gewoon meteen goed te laten syncen?

Tja, dan moet je de sync-aansluiting laten repareren of met midi synchroniseren, als je andere midi-apparaten hebt. De 707 verzendt en ontvangt ook Song Position Pointer en Song Select. Daar heb je alleen wat aan als de ontvangers of verzenders dat ook hebben, maar met midi heb je in ieder geval een modernere vorm van synchronisatie.

Over welke sync hebben we het? Want de 707 heeft din sync out en midi sync out. Din sync heeft in principe een andere kabel nodig dan midi sync (hoewel ik er meteen bij moet zeggen dat de meeste midi kabels van tegenwoordig ook geschikt zijn voor din sync). Als je het alleen met sync kabels hebt geprobeerd, probeer het dan voor de gein ook nog 'ns met een midi kabel. Bij mij heeft dat ooit een sync probleem opgelost.

Als het met 3 kabels niet werkt (heeft 't ooit wel gewerkt trouwens?), dan moet je 'm toch nog maar 'ns openschroeven. Al zit de syncpoort er op 't oog goed in, kan het evengoed een los contactje zijn. Bij veel van dat oudere spul kan het geen kwaad om wat soldeerpuntjes opnieuw te solderen, of simpelweg de hele poort te vervangen.

gebruik de sync out die naar mn acidlab gaat, momenteel werkt t wel maar als ik met genoeg enthousiasme aan de sliders van de 707 zit knalt de sync eruit, lijkt me live niet echt handig.
gebruik overigens ook een normale din kabel dus dat qua bekabeling moet t wel goed zitten.

zal wel eens aan n maatje vragen die electro doet of ie er even naar wil kijken, ben zelf toch wat huiverig met ouwe gear als t op solderen aankomt. ;)

Je hoeft niks echt te solderen, wat chinetti zegt is dat je gewoon even de soldeerbout tegen de soldeerpunten moet houden zodat het tin ff warm word en dus weer goed contact kan maken.

Als je dit niet kan dan kan je nog niet eens een spijker in een plank hout slaan.

Back