VSTi 's op externe harde schijf

Synthy

Stamgast
Wie heeft er ervaring met het installeren van VSTi's op een externe harde schijf? Ik bedoel dan inclusief de libaries van de softsynths.
Werkt dat goed of krijg je problemen ivm datadoorvoer?
Mijn harde schijf begint namelijk aardig vol te raken en extern zou voor mij wel een oplossing zijn.
Ik zag hier een filmpje van Timbaland die op een laptop werkt met 2 externe harde schijven.

behoort geen probleem op te leveren,
persoonlyk heb ik verschillende extern hd's via firewire,
verschillend ivm welk soort vst(i)('s) zijn geinstalleerd,
dit om een "flowing workfloor" te realiseren,
i.e. grote samplers, reverb appz, en/of
reeds gerenderende (huh?) audio bits&pieces,
kortom, er werken verschillende hd's tijdens
een mixing sessie,
hoop dat het iets van info bevat

waarom zou dat problemen moeten geven dan? opslag is toch opslag dus tsja...

Omdat je niet alleen opslaat maar ook gebruikt=datatransport.
Vaak gaat dat intern een computer sneller dan een extern kabeltje en ik wil geen kraaktjes en hakkeltjes tijdens het opnemen en afspelen.
Voor de opslag is het dus geen enkel probleem.

Dat zal gewoon werken, samplebanks worden immers in je RAM gezet als je ze laadt.

Zorg wel voor een snelle connectie HD. Bij voorbaat FW.

Een VST neemt niet zoveel ruimte in, dus laat die maar lekker op je hoofdschijf staan. Een grote samplelibrary wel, maar op een externe schijf zetten kan wat vervelend zijn als 'ie niet er continu aan zit; als je USB stick er eerst in plugt en daarna de externe schijf kan 'ie een andere driveletter toegewezen krijgen waardoor je libraries opeens onvindbaar zijn.

Je hebt er meer aan als je je projecten, gerenderde audiosporen en mp3tjes en zo op de externe schijf mikt :).

Back