Apperatuur voor effects

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Synthequ

Stamgast
Welke apperatuur voor pannen en rotary effects ed moet ik kiezen.

Het liefst via midi (through) de apperaat aansturen welke zelf de tonen kan genereren. Of anders vanuit de jv2080 dmv jackplug.

Greez , John

Heeft een jv2080 niet zelf zo'n effect aan boord?
Ik krijg zo'n idee, nadat ik je vorige draad had gelezen, dat iets meer over MIDI moet lezen en hoe je met Control Changes(CC) moet omgaan. Begin maar eens met onze Synthwiki MIDI pagina en zoek eens verder in dit forum op termen zoals "MIDI" en "CC".
Met een beetje omgaan met CC's kun je lekker pannen. Of lees iets meer handleidingen van software of hardware sequencers. Daar heb je meer een.

Lees ook een blad als "Computermusic" of "Keyboard" om iets meer over de techniek te leren. Ik heb eerst jaren uit bladen gelezen voordat ik menig apparaat aanschafte. Toen ik mijn eerste synth had wist ik al hoe MIDI werkte, van alleen lezen.

Gewijzigd op 3 december 2007 4:36

Laatst gewijzigd:
Bedankt Sly Dog voor de correctie. :)
Over het effect in de jv2080 zelf: zie pag. 37 van de handleiding, zie daar ROTARY.

Klopt , de jv2080 heeft rotary , maar ik wil graag zelf eigen effecten maken waar ik zelf kan bepalen wanneer links naar rechts hard en zacht en van hoog naar lage toon in 1 keer zonder verspringing van toonhoogte en de snelheid waarop , het liefst dmv midi aansturing.

[a]Zoiets als een yamaha rev100 lijkt mij een goede optie of niet soms????[/a]

De Lexicon mpx100 lijkt mij ook een goeie , maar heb momenteel de yamaha rev100 in bod staan dus graag een reactie van jullie zijde of het een goed plan is.

MOD , deze thread mag op slot.:slotje:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back