nord stage 88 in VS kopen

kareldejong

Nieuwkomer
Iemand al ervaring met het kopen van een Nord Stage 88 in de Verenigde Staten? Ik zie de Nord Stage 88 aangeboden worden voor 2700 dollar. Met de huidige lage dollarkoers komt dat neer op 1700 euro.
Iemand uberhaupt ervaring met het laten bezorgen van (grote) artikelen uit de VS. Een vriend van mij komt binnenkort (tijdelijk) terug uit de VS. Ik zit er aan te denken om 'm bij hem te laten bezorgen en te vragen of hij 'm meeneemt. Maar ja, wat doet de douane dan?

Graag jullie ervaringen?

Ik weet het niet zeker wat de douane doet, maar ik heb van horen zeggen dat je dus invoerrechten zult moeten betalen, 3 a 4 % , en daarover nog een keer de BTW (19%)..

Ja dat klopt. 3% invoerrechten en 19% btw. Tenminste, als de douane het pakket onderschept. Maar ja, een nord stage 88 valt natuurlijk wel op...

transportkosten niet onderschatten: kan tot wel tot 400 euro oplopen voor zo'n grote bak of je moet overzee gaan en dan kan het wel 2 maand duren+ groter risico op schade. en als je het transport vanuit de states laat organiseren betaal je daar ook nog eens invoerrechten+ btw op

Het voordeligste is als je een kennis/vriend in de verenigde staten hebt zitten.

Vraag aan hem om die Nord Stage in doeken (of iets vergelijkbaars) te wikkelen zodat het er een beetje amateuristisch uitziet (maar wel heel veilig!) en dat hij er een berichtje bijvoegt in de trend van: " Hey Piet (ken jou naam niet), here is your Stage which you forgot to take along. I hope it has survived the travel ". Of iets dergelijks. Misschien wat uigebreider.

De manuals en dergelijke kan hij je in een apparte envelop toesturen.
No way dat de douane jou zal laten betalen voor de Nord Stage, in zo een geval!

Hoeveel waarde hecht je aan een originele doos?!? ;)

Laatst gewijzigd:
idd gewoon meegeven niet in de doos natuurlijk maar in een flightcase.
manuals/bonnen e.d. nasturen.

En die synth is "gewoon" van je maat die even naar .nl komt.

mazzelaar ben je ook he!

Uiteindelijk kan je het net zo goed hier kopen met al die shit die je erbij moet betalen...en reken maar dat de douane erachter komt.

Misschien als je de nord een beetje vies maakt (absoluut niet in de nieuwe doos meenemen!, geen bonnen enzo ook! das het eerste waar de douane naar zoekt), stickers erop plakt, wat krasjes er op maakt en in een ouwe flightcase stopt en dan net doet of het zijn nord is waar die mee komt optreden....maar dan vragen ze waarschijnlijk hier naar een werkvergunning...uh of hij zegt dat ie op een bruiloft gratis komt spelen ofzoiets.

't is toch ook van de zotte al die invoerrechten .. zitten we met een sterke euro die veel waard is.. zou je in theorie dus meer mee moeten kunnen.. maar in praktijk kan je er geen ene :kont: mee .. wie wordt er weer rijker van, wij in ieder geval zeer zeker niet grrrrr zo da's er uit :)

suc6!

Hoe zit het trouwens met de overbagage van jouw vriend die uit de States komt... Neem aan dat zo'n Nord stage nogal wat weegt.
Als ik op vakantie ga dan zit ik al zo aan de maximale 25 kg die ik mee mag nemen.... En dan heb ik nog geen synth mee of niks.

naar de USA mag je zo 2x 20kg meenemen. en dan nog eens een dikke tas als handbagage. geen problemen dus.

't is toch ook van de zotte al die invoerrechten .. zitten we met een sterke euro die veel waard is.. zou je in theorie dus meer mee moeten kunnen.. maar in praktijk kan je er geen ene :kont: mee .. wie wordt er weer rijker van, wij in ieder geval zeer zeker niet grrrrr zo da's er uit :)

suc6!

Nuja andersom worden we er wel weer rijker van he :D

Het voordeligste is als je een kennis/vriend in de verenigde staten hebt zitten.

Vraag aan hem om die Nord Stage in doeken (of iets vergelijkbaars) te wikkelen zodat het er een beetje amateuristisch uitziet (maar wel heel veilig!) en dat hij er een berichtje bijvoegt in de trend van: " Hey Piet (ken jou naam niet), here is your Stage which you forgot to take along. I hope it has survived the travel ". Of iets dergelijks. Misschien wat uigebreider.

De manuals (+GARANTIE)en dergelijke kan hij je in een apparte envelop toesturen.
No way dat de douane jou zal laten betalen voor de Nord Stage, in zo een geval! Ze hebben geen poot om op te staan..

Hoeveel waarde hecht je aan een originele doos?!? ;)

Ken je iemand in de US?

Zo ja, dan is dit (zoals ik al eerder zij) de beste oplossing :)

Welnee, de meeste digitale apparaten in die prijsklasse hebben ofwel een interne power supply die zich aanpast aan het voltage, ofwel een switch die je eenvoudig handmatig kunt aanpassen.

Ik moet me sterk vergissen of dit is ook het geval bij de Nord Stage.

bijna alle aanbieres naar de USA hebben soort gelijke gewichten hoor... USA is niet echt om de hoek en vaak blijven mensen daar ook wat langer op vakantie...tis geen charter ofzo...

zo heb ik ooit eens een Ibanez gitaar mee genomen uit Salt lake City voor bizar weinig....

nord stage 88 uit de VS

nord stage 88 uit de VS

Nou bedankt voor alle reacties. Mooi allemaal gelijkgestemde zielen.
Ja, inderdaad behoorlijk kut van al die invoerrechten, je wordt toch ook genaaid aan alle kanten. Mijn idee was inderdaad om hem dat ding (als 'ie wil) in een 2e hands (gekraste) flightcase te laten meenemen. Hij is Nederlander en hij kan zeggen dat hij tijdens zijn verblijf hier gaat spelen met een bandje of zo (hij heeft denk ik ook zijn viool bij zich, dus dat lijkt net echt). Maar ja, trappen die eikels v.d douane daar in he als dat apparaat er nog fonkelnieuw uitziet. Anderzijds, misschien is hij gewoon wel heel zuinig op zijn spullen.
Enfin, het loont volgens mij wel de moeite.
En die powersupplies zijn meestal 'geschakelde voedingen' die zich inderdaad aanpassen aan het land waar je bent. Net als de adapter van je videocamera in het buitenland doet.

En die powersupplies zijn meestal 'geschakelde voedingen' die zich inderdaad aanpassen aan het land waar je bent. Net als de adapter van je videocamera in het buitenland doet.
Kastje open, schakelaar omzetten en de zekering veranderen, meer is er niet voor nodig.

Wout

Oh ja, kastje dicht, natuurlijk ;)

Back