RA Minimoog serial 1067

Het voordeel van zulke hoge prijzen is dat er uiteindelijk weer 'echte' MiniMoogs gemaakt worden.

huh???

5200 euro waard???
Dit ding is nog geen eens verkocht hoor.
En de Minimoog zal ondanks alles echt niet terug komen.

Niet echt genoeg voor jou, misschien.

Maar wel echt genoeg dat er weer een hoop mensen blij gemaakt worden en er over twintig jaar nog steeds een boel MiniMoogs te vinden zijn.

The R.A.Moog minimoogs sound fabulous. Better than the normal ones. Totally different front panel and the VCO/VCF's are nicer. You find a lot with "upgraded" vco's etc, but the original cards are nicest to me.
Worth €5200? Not really. If someone offerd me that, I probably wouldn't sell though as they just sound too nice. I traded mine for a standard minimoog and a bit of money.

Maw is een 2e hands Voyager nu goedkoper dan een Minimoog.
(Ook al zijn die natuurlijk helemaal niet met elkaar te vergelijken want die nieuwe troep kan natuurlijk niets zijn.)

de 'gewone' minimoog zie je toch ook een stuk minder dan een paar jaar terug.
en de voyager, ik kreeg er pas weer een beetje zin (heb m toch maar niet gekocht) en als je de prijzen dan ziet: vorige week gingen er 3 (!) signature editions op ebay.com 2 rond de 1700 en 1 (met de hardware update) voor 1900.
een gewone voyager pik je al op voor 1500 en daar koop je inderdaad geen minimoog meer voor, ook niet in amerika. met 1800-1900 mag je je handen dichtknijpen. de mini die af en toe in europa voorbij komt gaat echt door de 2250 en omhoog. voyager nog wel iets minder. had ik het maar geweten.

de oude mini is wat dat betreft ook een betere investering. de voyager schrijft lekker af.

maar waar het natuurlijk vooral om gaat, is de synth zelf. en dan vind ik de voyager toch wel een hoop leuke extra's hebben ten opzichte van de oude mini.
en dan kan ik nog niet eens spelen, moet je nagaan hoe een echte toetsenist zich kan uitleven op dat lekkere keyboard met pressure aftertouch, touchpanel etc...

Zelfs voor gelijke prijzen ben ik nog geneigd de nieuwe te kopen, als die dingen naar de 1200 2e hands gaan zakken, vrees ik dat ik mijn vader nog iets later die lening voor mijn auto terug ga betalen ;)

Voor je het weet gaat Forat er eentje ombouwen met een leuk Louis Vuitton motiefje op de zijkant en een glimmend metalen frontplate.
Dan moet hij toch wel minstens 10k gaan opleveren. :D

Ik zou liever een RSF Kobol kopen voor dit soort bedragen.
En in een oude RA Minimoog horen uiteraard oudere osc borden.
Anders is het geen RA Minimoog he.

heb je ( het gebrek aan ) de foto's bij de advertensie al opgemerkt. heb hem een paar dagen geleden al gemaild voor meer foto's , tot nu toe nada.
5200€ is belachelijk. heb zelf een sn3000, klinkt toch ook al ietsje beter vind ik dan de latere , zou 2500-3000€ heel netjes vinden, 5000 of meer is gewoon voor lui die ermee willen speculeren. trouwens er staan ook geregeld mini's op ebay, recent nog , voor zo'n 2000-2500.
dit alles doet me een beetje denken aan de waanzin enige jaren geleden rondom 1st druk stripverhalen. sloeg ook nergens meer op en was alleen een opmaat voor rijke verzameljongens. in de kluis en ze vooral nooit meer aanraken !
( volgens mij krijgt ie het ook niet ervoor !)

ps de meeste voyagers aangeboden hebben Niet Hardware versie 3 !. dwz dat je ook nog zo'n minimaal 600 € kwijt bent voor upgrading .( softwareupgrade zit er meestal wel op, maar dat is niet wat telt). hardware upgrade bestaat oa uit pitchwheel fixing, aftertouch fixing en geheugenbank uitbreiding, bij nieuwe voyagers (maximaal $3000 inclusief alles) zit dit alles er wel op. het verschil is dus niet echt met een oude mini

Laatst gewijzigd:
ik investeer mijn zuurverdiende centjes wel in tulpenbollen!

[Wout B.-mode] Dat kun je nu wel zeggen, maar in de 17e eeuw waren die dingen ook écht goud geld waard! Die markt heeft nog de eerste beurskrach uit de geschiedenis veroorzaakt zelfs. Voor de goede bollen kon je waarschijnlijk wel een paar Mini's kopen destijds, in vergelijking... [/Wout B.-mode]

[cynische mode] Verstandig ja! Dan heb je nog 's iets te eten in de winter... [/cynische mode]

Hm, die eerste is dan misschien toch leuker... :engel:

heb je ( het gebrek aan ) de foto's bij de advertensie al opgemerkt. heb hem een paar dagen geleden al gemaild voor meer foto's , tot nu toe nada.
5200€ is belachelijk. heb zelf een sn3000, klinkt toch ook al ietsje beter vind ik dan de latere , zou 2500-3000€ heel netjes vinden, 5000 of meer is gewoon voor lui die ermee willen speculeren. trouwens er staan ook geregeld mini's op ebay, recent nog , voor zo'n 2000-2500.
dit alles doet me een beetje denken aan de waanzin enige jaren geleden rondom 1st druk stripverhalen. sloeg ook nergens meer op en was alleen een opmaat voor rijke verzameljongens. in de kluis en ze vooral nooit meer aanraken !
( volgens mij krijgt ie het ook niet ervoor !)

ps de meeste voyagers aangeboden hebben Niet Hardware versie 3 !. dwz dat je ook nog zo'n minimaal 600 € kwijt bent voor upgrading .( softwareupgrade zit er meestal wel op, maar dat is niet wat telt). hardware upgrade bestaat oa uit pitchwheel fixing, aftertouch fixing en geheugenbank uitbreiding, bij nieuwe voyagers (maximaal $3000 inclusief alles) zit dit alles er wel op. het verschil is dus niet echt met een oude mini

Sorry for my English, but the R.A.Moog ones are only the first 100 or so and very different to any later ones. Metal front panel, different circuits and built when Robert Moog owned the company.
For most people this is not important, but if you want an R.A.Moog Minimoog, they are very hard to find. I guess that is why the seller wants so much. Too expensive, yes, but like I said, I wouldn't sell mine. It sounds great and is a beautiful synth :P

As for synth values, it all depends what someone will pay....

Volgens mij zijn er ongeveer 200 ra mini's en ongeveer 100 musonics(die hebben ook het oude osc board).
De metale frontplaten en de clear mod/pitch sectie ging door tot ongeveer serie nummer 1400.
Check via goolge voor meer info naar lords of de mini.

Vraagje aan dlmorley: heb jij schroefjes in de bovenste houten plaat boven op je frontpanel de mijne heeft geen schroefjes maar volgens mij heeft de jouwe wel schroefjes? Ik denk dat dat alleen de eerste 60 dat hadden...?.....

Back