korg minipops MP120

Haa, hij klinkt inderdaad erg goed al door mijn crappy hifi hoofdtelefoon waar geen goede versterking in zit. Als het af is ga ik pas echt lekker knallen, dat houd de vaart er een beetje voor me in. Maar het komt wel goed hoor, lekkere aanvulling voor me.

welke heb jij kneelz ? de sr120?

iemand bekend met de minipops junior ..trigger mogelijk?
staat nu egt al 10 jaar stil , doch lkkr claves en hats erin..

haha ja, die had ik ook al gevonden 'as you've seen".
Maar volgens mij is het gewoon de minipops versie, ik neem aan dat op de univox er ook univox opstaat. Maakt verder ook niks uit denk ik...

Hey hallo daar mede-forumleden,

Ik heb laatst een Korg Minipops MP-120 gekregen :okdan:
enig nadeel is dat als je een ritme selecteerd, je alleen gewoon een snare hoort op de eerste tel. in 16 stappen dus continu snare op 1,5,9,13 :gaap:

weet iemand of de sequenser dus te repareren is? ik heb met de minipops namelijk geen ervaring wat betreft het reparen cq reviseren.

Ik hoor het graag van jullie,

thnx alvast :biertje::okdan:

en anders ister altyd nog ;
zagm net wel ok

Hoi hoi hoi, ik heb ze allemaal gevonden. Nu kan ik de 10 triggers er mooi opmaken. Als ik hem op Rumba zet heb ik sowieso alle voices, de snares heb ik ergens op het bord gevonden en de hihats en cymbals kon ik op geen manier aansturen (deden het bij geen enkel ritme, ook niet met de ROM erin). Beetje gezocht en ook hier een mooi aansluitpunt voor gevonden...
:okdan:

trouwens het moeten er eigenlijk 11 zijn, de cowbell mis ik nog, die zit tussen de claves en bongo volgens het schema. Dat komt ook wel goed dan. ELEVEN dus!

Straks na het werk maar een handjevol jacks halen, doe ik meteen de individuele outputs erop. Binnenin zitten trouwens verschillende potmetertjes, ik wilde eens kijken of ik daar misschien iets leuks mee kan doen, volgens mij is het voor de pitch van de verschillende voices. Ik zat zelf te denken om een 1M lineaire pot te halen om te bekijken wat het doet als ik de pots vervang hiermee (en zodoende te bepalen of ik mogelijk een kleinere weerstand waarde nodig heb). Is dat een logische manier om het zo te doen, of?

hij is super! Moet nog even bekijken hoe ik de cowbell van de claves onderscheid. Ze gaan nu tegelijk, ik wilde met een schakelaar werken maar ik ben er nog niet uit hoe dat te doen. Die individuele outputs zijn niks, het geluid verandert en het zit voor de amp dus het volume is erg laag. Die laat ik er vooralsnog af, beetje jammer want ik had er wel al gaten voor gemaakt. Moeten op die plaats de pots maar, ik had pitch voor de conga's, iets met noise (snares, CY en HH) en volgens mij iets op de cowbell toen ik aan de interne potmetertjes draaide. Mooi!

Helemaal af maar als ik het volume helemaal opendraai komt er wat ruis/zoem mee. Kan ik natuurlijk weg gaten maar ik heb liever dat hij gewoon goed werkt. Met behulp van een condensator kan je deze ruis toch weghalen dacht ik? Of tast dit het algehele geluid aan want die dikke bassdrum moet wel zo blijven als hij is natuurlijk.

ik ga het aven bekijken of het bij deze te doen is...

:koffie:
Mijn MP120 heeft waarschijnlijk een kapotte ROM-chip.
Heb nl. ook ineens het hierboven beschreven verschijnsel dat-ie z'n patterns niet meer weergeeft maar op-elke-tel-een-geluid (en dat op elke preset).
Is er inderdaad oplossing met een vervangende chip mogelijk?

een vervangede eprom is op zich niet zo moeilijk, alleen wat komt erin?

ik heb geen zin en tijd om dat uit te zoeken, dus dat moet iemand anders gaan doen:D

:mega:

Ik heb er toentertijd trigger inputs op gemaakt, dat werkte prima... Ben je natuurlijk wel de preset ritmes kwijt maar het maakt hem naar mijn mening wel een stuk bruikbaarder.

De mijne heeft hetzelfde probleem... =(
Heeft een paar jaar in de kast gestaan, eerder deed-ie het prima...

Kneelz, kun je uitleggen hoe je dat gedaan hebt? Ik zou de originele patterns ook wel graag terughebben, zaten toch wel goed in elkaar.

Voor de origele patterns zal je toch echt een rom moeten hebben, of herprogrammeren m.b.v. triggers natuurlijk.

Hoe ik het precies heb gedaan weet ik helaas niet meer, ik had er wel een schema van die zal nog wel ergens op internet rondzwerven en dat is wel een voordeel want dan weet je in ieder geval waar je moet zoeken. Basicly kwam het er bij op neer dat ik, gezien het schema veilig, heb rondgezocht met twee contactpunten en zo na een tijdje alle voices heb gelocaliseerd. Werkte perfect moet ik zeggen, heb ook nog pitch control voor de toms (of conga's geloof ik), en twee mods voor de snare gevonden (o.a. decay)...

Oja, in mijn geval was het wel van belang dat je een bepaald ritme ingeschakeld had (dus diegene waarvan alle voices in het ritme voorkomen). En er is minimaal één voice die ik heb moeten schakelen omdat die door hetzelfde stuk circuit liepen.

edit; Ik zie dat ik er in deze draad al iets meer over heb geschreven... misschien dat er ergens nog wat info te vinden is dus...

http://estecho.com/gear/Korg_Mini-Pops_120.php

Lees de post van SERPENT in bovenvermelde thread.
Mogelijk goed nieuws voor alle MP120 waarvan de ritmes"bevroren" zijn geraakt.
In zijn geval bleek het met lekkende elco's en daardoor vervuilde printerbanen te gaan. Heb de mijne vervolgens naar mijn reparateur (Nexus/Leeuwarden,
v/h Bob de Jong) gebracht en die tikt nu weer vrolijk zijn bossaatjes en waltzjes.:okdan:
(De ritmebox bedoel ik, niet de reparateur)

Hoi!
Lees even door naar het einde van de thread. De mijne is vorige week succesvol gerepareerd aan
hetzelfde defect.
Groetjes,
Peter

Back