Zondag - Moog Voyager dag - Doepfer dag - MH

heftig hoor! wat een dag, echt puur genieten.

en nu zit ik dus thuis tegen mijn nieuwe Voyager ( serienummer 114 in 'cherry' uitvoering ) aan te kijken en ik moet zeggen: hij valt me toch een beeje tegen... ECHT NIET !!!!

wat een ongelofelijk fijne en moddervette bak. die classic minimoog sound zit er zondermeer in, geen enkel probleem. de envelopes zijn bijzonder punchy, het toetsenbord speelt lekker, de wielen zien er geil uit en werken prima en het hele ding straalt gewoon kwaliteit uit. Pure klasse in onderdelen en afwerking, met oog voor detail en duurzaamheid. zonder meer een moderne klassieker en z'n geld dubbel & dwars waard. ik zou eventuele twijfelaars daarom ook aanraden toch maar een Voyager Performer te bestellen. dit is een synth voor het leven en zo bezien is-tie eigenlijk goedkoop :)

ik ga weer even verder pielen... grtz

mischien een beetje schandalig at ik het nog niet weet
maareh... is hij nou echt anoloog? of is het een veeaatje?
zal wel echt anoloog zijn maar ik weet het eerlijk gezegd nog steeds niet.
en ik had vandaag teveel kater om naar musichouse te gaan :stupid

Origineel geplaatst door Mk II
heftig hoor! wat een dag, echt puur genieten.

en nu zit ik dus thuis tegen mijn nieuwe Voyager ( serienummer 114 in 'cherry' uitvoering ) aan te kijken en ik moet zeggen: hij valt me toch een beeje tegen... ECHT NIET !!!!

wat een ongelofelijk fijne en moddervette bak. die classic minimoog sound zit er zondermeer in, geen enkel probleem. de envelopes zijn bijzonder punchy, het toetsenbord speelt lekker, de wielen zien er geil uit en werken prima en het hele ding straalt gewoon kwaliteit uit. Pure klasse in onderdelen en afwerking, met oog voor detail en duurzaamheid. zonder meer een moderne klassieker en z'n geld dubbel & dwars waard. ik zou eventuele twijfelaars daarom ook aanraden toch maar een Voyager Performer te bestellen. dit is een synth voor het leven en zo bezien is-tie eigenlijk goedkoop :)

ik ga weer even verder pielen... grtz

Hey wow, gefeliciteerd! :) Veel plezier!

<mompelt> lucky bastard!!!!!! ;))

man wat een dag inderdaad. Ik heb kunnen genieten van de nieuwe Moogsynthesizer!. ik ben ook erg blij voor de mensen die hun gesigneerde Bob-Moog synth vandaag in ontvangst hebben genomen. Tof om te zien dat er nieuwe Moogssynths uit dozen werden uitgepakt, dat gaf een bijzondere sfeer. Het was een goed georganiseerde dag. Was je er niet dan heb je zeker wat gemist.

Voor Rob Hordijk heb ik niet veel woorden; 'Rob's the max!' wat hij allemaal wel niet liet zien wat er met een modulair mogelijk is. Onvoorstelbaar wat een sounds. Het nodige aan inspiratie heb ik vandaag zeker opgedaan.

G.

Origineel geplaatst door Gunhed
Is dat voor jouw uberhaupt belangerijk om te weten dan? Volgens mij niet echt.

Ga lekker prusten met een softsynth man!

niet zo gerfrustreerd doen hoor
nergens voor nodig

vond het ook erg tof ! leuk om te zien hoe je een low-pass en high-pass filter parallel kan toepassen in combinatie met een inverter. alleen jammer dat ik geen inverter op mijn basissysteem heb;-) en geen tripple resonance filter... en geen... en geen.. etc.. was in ieder geval tof en zit er zeker over te denken om daar zo'n cursus te gaan volgen volgend jaar. ik vind namelijk dat ie flink snel goed diep op de dingen in ging. erg inspirerend !

okee ff wat foto's:

MVC-139F.JPG

Rob Hordijk 1

MVC-140F.JPG

Niet te zien, maar kicken rond een antenne :)

MVC-141F.JPG

Rob Hordijk 2

MVC-142F.JPG

Niet echte druk (maar daar is musichouse te klein voor)

Laatst gewijzigd:
Nou ik vond het ook een top daggie.
Wat forum mensen ontmoet (werd zeld herkend :) ).

en de midi masterclass van Rob Hordijk was top. Heb er van geleerd.
Ook krijgt dit een vervolg want in ben door Musichouse uitgenodigt om een van de cursussen die ze geven over modulaire systemen bij te wonen en er een verslag van te maken op het forum.

Wordt vervold dus....

maareh... is hij nou echt anoloog? of is het een veeaatje?

maar de "sound engine" is dus helemaal analoog (incl. lfo en envelopes) met ouderwetse discrete schakelingen ipv custom chips zoals in de andromeda. en dat hoor je!

leuke foto's bambam ! de workshop van rob was zeker de moeite waard, die goser weet zoveel van synthese dat iedereen er wat van kan opsteken. maar voor mij was het hoogtepunt natuurlijk mijn eigen voyager. ik heb hem wel zo lang mogelijk laten staan zodat iedereen die dat wilde er even op kon pielen. ik weet dat ik bevoorrecht ben maar ben altijd bereid mijn rijkdom te delen :)

overigens: ik moet er ook hard voor werken hoor jongens maar ik koop 1000 X liever een voyager dan dat ik op vakantie ga of naar de disco. it's all a matter of choice & priorities...

nogmaals dank aan die jongens van Music House voor het organiseren van zo'n tof synth dagje en natuurlijk ook voor het naar nederland halen van zoveel mooie nieuwe Moogs... klasse !

Origineel geplaatst door Mk II
leuke foto's bambam ! de workshop van rob was zeker de moeite waard, die goser weet zoveel van synthese dat iedereen er wat van kan opsteken.

Klopt, ik ben nu ook om....ga echt volgend jaar voor een uitgebreid doepfer systeem :)

Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik (en mijn vriendin) vond het wel een beetje triest dat alle moogs van klanten uitgepakt stonden en dat iedereen er mee kon spelen.
Zou ik niet willen als ik iets van ruim €4000 zou hebben gekocht......

Ongevraagd aan de klant? Nee, dat zou ik ook niet willen nee....

Origineel geplaatst door bambamstudio
ik weet niet of ze het vragen, ga er wel van uit, maar dan nog...zou ik niet willen

Inderdaad. Eerst zelf maar eens lekker proberen, daarna zien we wel verder.

ik bedoelde ook eerst thuis proberen eerlijk gezegd...

Origineel geplaatst door olaf
vond het ook erg tof ! leuk om te zien hoe je een low-pass en high-pass filter parallel kan toepassen in combinatie met een inverter. alleen jammer dat ik geen inverter op mijn basissysteem heb;-) en geen tripple resonance filter... en geen... en geen.. etc.. was in ieder geval tof en zit er zeker over te denken om daar zo'n cursus te gaan volgen volgend jaar. ik vind namelijk dat ie flink snel goed diep op de dingen in ging. erg inspirerend !
Ik zat constant te denken.... godver... nu moet ik ook een inverter!!!

Maar jij was er dus ook. Damn, jammer dat we geen handje geschud hebben. Ik heb Marten en BamBam gezien. Ik heb helaas alleen maar de eerste helf van de doepfer sessie gezien. Rob is wel goed in het onderwijzen.

Ik heb trouwens ook heel eventjes zelf aan een voyager gezeten met een koptelefoon. Begonnen met 1 VCO.. ADSR op de VCA testen. Super response, lekker duidelijk hoorbare veranderingen. Filtertje testen, spacial ( !!!!!!!! super) erbij, VCOtje erbij en goed tune, nog een VCOthe erbij, lekker detune die hap... Lekker. Toen heb ik de koptelefoon weggelegd... Ik was bang dat ik een paar weken niet meer kon slapen.. POWER!! Serieus. Ik heb veel analoog gezien en gehoord, maar dit is echt lekker.. Klein lekker detail: keuze tussen blok, triangel, enz.... oftewel morphen!

MH, bedankt!

Back