Baseline

Baseline

• Totaal aantal stemmers
    14

djmathew

Here scoop
Hallo Synthers,

Ik heb een nieuwe track geproduceerd waarbij ik op zoek ben naar antwoord op één voor mij belangrijke vraag.

Ben al een poos op zoek naar de juiste bas lijn voor mijn tracks, en elke keer als ik een nummer klaar heb zit ik er mee dat de bas nog altijd te zwak klinkt. Ik heb een link bij deze oproep gezet zodat jullie ff kunnen horen wat ik bedoel.

Nu wil ik graag van jullie weten of jullie horen waar het probleem zit. Als een ander VST gebruik wordt het niet echt beter (nu Nexus), er zit een vette sidechain op zoals ie hoort te zijn, als ik met e.q. ga rommelen wordt het er ook niet beter op.... Horen jullie waar het 'm in zit? Dan wil ik het graag van je weten.

Thanx en tot Synth...

Mathew

djmathew-Red Bad and Beautiful

Attachments

• mathew.jpg
    mathew.jpg
    5,3 KB · Bekeken: 73
om mee te beginnen zou ik je kickdrum een beetje terugdraaien in volume en de bassline een behoorlijk stuk harder zetten want hij staat nu gewoon in verhouding te zacht.
Productie klinkt verder wel strak vind ik eigenlijk.

Best aardig, al heb ik weinig verstand van dit soort muziek. Moet zeggen dat ik wat 'laag' mis. Dus inderdaad, die kickdrum iets zachter in de mix en meer bass.

Bass

Bass

Ey

Uitgaand van parametriche eq
Geluidsniveau van de bassdrum zachter zetten
Die keiharde tik van de bassdrum kun je in het frequentie gebied rond 10 khz temmen beetje hoge q setting gebruiken. midden rond 300 en 500 hz kun je eventueel verzwakken lage q setting gebruiken. Alles onder 20 hz zoiezo wegdraaien je hebt er niks aan.

Misschien lichte compressie over de gehele track met een vleugje verb

vindt wel aardig klinken hoor.. klinkt lekker clean, maar vindt t moeilijk te oordelen omdat (oops mag ik dit zeggen) het een beetje 100 in een dozijn muziek is (nee is niet.. .dat vindt ik ) ... bedoel daarmee echt niet dat t saai is ofzo, alleen klinkt dit uit 2000 (voor mijn gevoel) en zou wel wat vernieuwende frisse experimentelere elementen erin willen horen (vindt t beetje voorspelbaar) ,... je vroeg commentaar :D.. dus tja....

Ik zou eens kijken naar Trilogy van Spectrasonics... Daar zit eigenlijk alles wel in...

Verder... Inderdaad die kick iets minder hoog geven, beetje zachter zetten en.... Ik zou een hele simpele basslijn toevoegen, met de noten tussen de kicks, dan krijg je de pompende gevoel... Lekker lage frequentie en dan deze huidige bassline iets hoger daar overheen....

idd het klinkt nu nog teveel als een nexus preset song

Mis alleen nog een vrouwelijke zang lijn. zo iets als "if the sun goes down i feel your hands againt each other" "if teh sun goes down I see your face into the water" bla die bla die bladie bla. :D sorrie voor de niets toevoegende deel van mij .. ..inderdaad 1000 in een dozijn maar dat is toch niet erg. zo klinkt jazz ook. :P . in het begin vindt ik hem iets minder.

Hoor nauwelijks laag en de bassline ergens in de verte.. Dit kan zoveel beter. Waar master je mee?

weet niet wat voor sidechain plug je gebruikt, maar als je er de treshold en release bij kan instellen zou ik ook daar eens goed naar kijken.. als dat niet goed staat komt t geluid amper naar voren .. een niet te hoge treshold met snelle release zou ik instellen en vervolgens nog wat fijn tweaken tijdens t luisteren ..

Back