[SoundArt] Chameleon Reborn

Blinx

Totally addicted to bass
reborn.gif

SoundArt heeft een nieuwe applicatie voor de chameleon, naast de Australis en Chromasonic is er nu een applicatie ReBorn. De reborn is een emulatie van de TB303 en TR808 en TR909. Of deze klinken als de orginals weet ik niet ik heb geen van 3en dus ik kan het niet vergelijken maar ik vind de audio demo lekker klinken (er zijn er meerdere maar ik heb er nog maar een kennen downloaden ivm trage internet verbinding

FF een stukie van de site
Main Features

2 Bass machines both emulating the original TB-303

2 Rhythm machines emulating the originals TR-808 and TR-909

4 distortion effects (1 dedicated to each sound machine)

1 Selectable compressor

1 Global delay unit

Realtime triggering and control of any sound and parameter using MIDI

Individual MIDI channel for each sound machine and effects

NOTE: The final release will include even more more capabilities and effects!

Ook staat de eerste 3th party applicatie op de site.

Laatst gewijzigd:
heel leuk & mooi, maar die 122 pleuro BTW vind ik wel errug stijl... je zou net zo goed ergens in de US een kennis hebben die 't dan vervolgens bestelt en naar je doormailt als geschenk of zo. toch.. toen ik 'm op de messe uitprobeerde vond ik 't ding wel gaaf. natuurlijk was dat voordat ik de noah onder de vingertjes kreeg, want -dat- ding schopte al helemaal aars.

en dan is er natuurlijk nog de vraag - "hebben wel wel nog een 303/808/909 kloon nodig?".

ik vond de demo's niet echt geweldig..misschien was het ook iets te trancerig voor mijn smaak...

bij de chameleon is de software volgens mij altijd aan een unieke code op je chameleon gekoppeld..zo werken zij bij creamware geloof ik ook..... is vast wel te hacken maar dan moet je wel je best doen omdat de hardware de dongle is zeg maar

Olaf

Origineel geplaatst door Yoozer
en dan is er natuurlijk nog de vraag - "hebben wel wel nog een 303/808/909 kloon nodig?".

Misschien niet... maar het is wel leuk dat ze er software voor de chameleon hebben geschreven!
Maar je moet de Chameleon niet kopen voor enkeld de Reborn applicatie dat ding kan echt veel meer en veel beter!!
Zit er zelf over te denken om er in de toekomst een te gaan kopen als developer zijnde (korting!!:D )...

Origineel geplaatst door Blinx
Misschien niet... maar het is wel leuk dat ze er software voor de chameleon hebben geschreven!
Maar je moet de Chameleon niet kopen voor enkeld de Reborn applicatie dat ding kan echt veel meer en veel beter!!
Zit er zelf over te denken om er in de toekomst een te gaan kopen als developer zijnde (korting!!:D )...

hola....inkoopactie? :D ja, de filtertjes van de australis klinken toch wel lekker en 't ding maakt leuke springerige trance-geluidjes. nu alleen nog een wavetable-synth erin voor de transparante geluidjes en hoppatee...

maar ik denk wel dat die reborn de ideale oplossing is voor mensen die een drumstation willen hebben.. ik heb de demo's trouwens gehoord (allemaal), maar ik vraag me af of 't ding ook net zo kan brullen & schreeuwen als de syntecno teebee (of de -echte- 303). hier klonk 't allemaal een beetje tam, dus ik vraag me af of 't niet gewoon een monosynth met gare 18db lowpass is.

Origineel geplaatst door Yoozer
dus ik vraag me af of 't niet gewoon een monosynth met gare 18db lowpass is.

Ik ben bang van wel...
Ik heb nu 6 demos gedownload en het lijkt erop alsof ie ook een oneindige deacy heeft. Maar goed ondanks dat vind ik nog steeds alle demos goed klinken.

ik blijf t een intrigerende bak vinden

alleen jammer dat ie maar 2 outs heeft

Origineel geplaatst door Pjotr G
ik blijf t een intrigerende bak vinden

alleen jammer dat ie maar 2 outs heeft

Dat is wel heel erg jammer, ik heb wel het vermoede dat er in de toekomst een uitgebreidere krachtigere versie van gaat komen. Maar dit zal alleen gebeuren als ie echt veel verkocht word, en dat is iets wat ik niet snel zie gebeuren....

Back