verschil tussen nieuwe en oude 808

DRe

SSM spacestation
sinds kort ben ik in het bezit van 2 808s
nu ben ik tot de conclusie gekomen dat er erg veel verschillen zijn tussen deze twee. ik heb een oude die met witte stargt en stop en een nieuwe met een rode start en stop. de rode is in mijn ogen veel transparanter qwa klank, de bass drum lijkt ook veel meer op een echt kick . De oude is meer een boemmmm.Nog meer verschillen zitten er in de decay die bij de nieuwe veeeeeel langer is. de oude daar in tegen gaat echt velemalen lager dan de nieuwe. en heeft meer een rokerige klank :L ook zijn de andere geluiden dus van de nieuwere schoner. ..weten julie nog meer verschillen dan die ik heb op genoemd.

de verschillen zijn echt goed te horen en is niet iets dat alleen een freak hoort maar echt significant :dubbel:

En daarom ben ik bereid die voor een zacht prijsje van je over te nemen....

[ik wil deze reply ook indienen voor de categorie "Meest gebruikte reply bij melding van vermeende defecten in 2007"] :p

L56 Out...

Doe eens een paar vergelijkende tests. Gewoon droog een zelfde pattern door de mono output, dan los de bassdrum in variaties, snare, clap, hats, etcetera.

Da's mooi! Kun je mooi varierende patterns maken. Er zal wel binnenin ergens een stelschroefje zitten waarmee je dat verschil kunt verkrijgen.

Doe eens een paar vergelijkende tests. Gewoon droog een zelfde pattern door de mono output, dan los de bassdrum in variaties, snare, clap, hats, etcetera.

@bikkel ik zal proberen vandaag een paar voorbeelden te posten, ik hoop ook dat je dan ook hoort

@vinnie: ik maak hem liever niet open, want dan gaat hij echt roken denk ik. :(

Eruopese en amerikaanse versie. De gene met donkere start stop knop heeft een wat langere bass decay. Maar je andere kan je ook aanpassen hoor. De rest van de geluiden kunnen ook wat verschillen, maar dat is bij elke 808. Aan de binnenkant zitten een aantal trimmers om het 1 en ander aan te passen. Tune bijv voor sommige geluiden.

re

re

Vandaag de mijne's opgehaald, het is mijn 2de met oranje start/stop en kadi midi, hij klinkt erg lekker moet k zeggen ik heb die witte voor 2weken terug aan een maatje van me verkocht.
die bas klonk wel iets voller scheelt haast niks maar deze snare/tom'senhihats zijn vetter.

Meestal gebruik ik de pear sy-1l als base, die blaast een 808kick omver

Vandaag de mijne's opgehaald, het is mijn 2de met oranje start/stop en kadi midi, hij klinkt erg lekker moet k zeggen ik heb die witte voor 2weken terug aan een maatje van me verkocht.
die bas klonk wel iets voller scheelt haast niks maar deze snare/tom'senhihats zijn vetter.

Meestal gebruik ik de pearl sy-1 als base, die blaast een 808kick omver
van die snare en hihats
leg eens uit wat er vetter aan was. of is dat moeilijk

bedoel je dat die pearl sy-1 nog lager gaat als de 808 kick oei. of bedoel je "meer" kortere attack time op de kick.

Europese en amerikaanse versie. De gene met donkere start stop knop heeft een wat langere bass decay. Maar je andere kan je ook aanpassen hoor. De rest van de geluiden kunnen ook wat verschillen, maar dat is bij elke 808. Aan de binnenkant zitten een aantal trimmers om het 1 en ander aan te passen. Tune bijv voor sommige geluiden.
waaruit kan je afleiden dat het een amerikaans model is. staat dat ergens of zijn dat bepaalde serie nummers. ik ga het niet doen hoor, maar heb jij ze wel aan gepast aan de binnenkant.
ik zal proberen vandaag een paar voorbeelden te posten, ik hoop ook dat je dan ook hoort
het is me vandaag niet gelukt om dit te doen morgen dus hoop ik :)

De snare en de hihats komen veel meer overeen met die van een 606 , die heeft ook zo'n lekkere harde snare de hihats uit een 606 zijn ook dikker als een 808,
Die snare is echt Tssak en die hihats zijn helder en snerpend .

Als je bij deze 808 alle instrumenten van de 808 opengooit hoor je de hihats ook nog lekker goed dat was bij die andere 808 niet het geval die klonken een beetje dof evenals de snare.

En wat betreft die SY-1 die bas is voller en warmer met oneindig lange deacy BWOOOOOOW en je kan hem zo laag/hoog laten klinken dmv de tuning echt vet.

De attack op de bas van deze 808 is wel meer als die andere die ik had.
Wat dat betreft klopt het wel , het is meer een basdrum maar ook erg bruikbaar.
Maar ik had er net( een hele goeie dat wel)compressor op de bas gegooid en nu klonk die net zo vol en rond als die andere dus dat is ook weer opgelost.

Ik ben er heel blij mee het is echt een superbak!

Back