Alesis Ion krijgt geen midi binnen?

Disorder

Stamgast
Hoi allen.

Heb sindskort een Alesis Ion synth en ben er erg tevreden mee. Maar vandaag doet de midi ineens niets meer. Midi out naar geluidskaart geeft wel signalen door. Maar andersom (geluidskaart naar Midi in van synth) gebeurd er niks. Ik wil dus midi signalen vanuit Cubase sx3 naar mijn synth sturen. Maar er komt geen geluid uit mijn Ion.

Dat terwijl dat eerder wel gebeurde. Midi out activity lampje in Cubase geeft aan dat het wel zou moeten werken. Channel nummers op synth en in cubase komen ook overeen. Wat is er aan de hand?

Je hebt er vast al naar gekeken, maar.......staan de instellingen in je global menu goed? Daar kun je namelijk kiezen tussen local, (midi) extern of allebei.

Heb er inderdaad naar gekeken, maar welke instelling moet ik kiezen? Merk nog geen verschil.

EDIT: Wat de fuck. Voeg er maar een 2e probleem aan toe. Dat LCD display ziet er ineens vaag uit. Alsof het doorgebrand is en er plaatselijk donkere plekken te zien zijn die er eerst niet waren..
EDIT2: Kan misschien ook komen omdat ik 'm te lang aan heb gehad?

Laatst gewijzigd:
Je kunt het contrast ook instellen, maar donkere plekken is niet de bedoeling. LCDs worden niet erg warm en sommige studios hebben apparatuur 24/7 aan staan (het andere uiterste) maar dat moet niet gebeuren.

Hij komt toch niet uit een koude ruimte of zo?

Je kunt het contrast ook instellen, maar donkere plekken is niet de bedoeling. LCDs worden niet erg warm en sommige studios hebben apparatuur 24/7 aan staan (het andere uiterste) maar dat moet niet gebeuren.

Hij komt toch niet uit een koude ruimte of zo?
Valt wel mee. Kamertemperatuur hier. Als ik het contrast bijdraai is het probleem niet meer te zien, maar daarmee niet verholpen. Als ik 'm nu aanzet (de synth dus), lijkt het probleem iets minder aanwezig. Wat is dit?

Nee, zou niet moeten gebeuren met dat display. Ik heb dat ding ook best vaak lang aangehad en met de band gebruikt (dus veel mee op en neer gesleept) en nooit iets gehad met mijn lcd. Zijn die donkere plekken er nu nog steeds? Maar zelfs als niet: eigenlijk hadden ze er nooit moeten zijn natuurlijk... Heb je misschien een foto?

Wat betreft midi: heb je je Ion al upgegrade naar de laatste versie? Misschien dat dat helpt (niet volstrekt logisch, maar wie weet). Firmware kun je hier downloaden, bij Alesis. Ik weet niet meer hoe je kunt zien welke versie je nu hebt, maar dat staat vast wel ergens in je manual.

Cool trouwens dat-ie (op zich) goed bevalt! :okdan: Alleen wel balen van dit soort gezever natuurlijk... :erm:

Heb de nieuwste firmware er al opstaan ja. Dat zou het dus ook niet kunnen zijn. Het zal toch niet waar zijn dat de eerste synth die ik heb meteen al niet deugt?

Hm, ik ben even het forum aan het doorbladeren geweest op zoek naar 'ion midi', maar geen anderen gevonden met dit probleem (als er iets is, gaat het altijd over de outputs of dat een update niet lukt). Dus misschien toch nog maar eens heel je midi-chain doorlopen om te kijken of alles overeenstemt. Post anders hier wat details dat ernaar gekeken kan worden. En als je het echt niet meer weet: probeer misschien 's een factory reset. Dus het hele ding weer op nul en dan upgraden. Als-ie het dan wel doet, dan weet je in ieder geval dat er niks écht verkeerd is.

Hoe is het met je lcd-scherm tegenwoordig?

Oh, voor als-ie het weer doet: hier staat nog een vette tip voor de Ion.

De display doet het nog steeds niet helemaal zoals het moet. Heb mijn contrast iets aangepast zodat het wat beter zichtbaar is voor de bijlagen, maar vanmiddag was het dus nog iets erger dan dit. Al lijkt de ernst van het probleem wel wisselvallig te zijn.

Midi werkt ook nog steeds niet :erm:

Attachments

• DSC_0010.jpg
    DSC_0010.jpg
    18,3 KB · Bekeken: 93
  • DSC_0011.jpg
    DSC_0011.jpg
    17 KB · Bekeken: 102
Wat ik zie is dat je nu het contrast ietsje te hoog hebt staan :). Je zou 't zo in moeten stellen dat er vrijwel geen verschil is tussen de heldere groene rand en de blanco delen van het display.

Die "vlekken" komen omdat als er een lijn pixels aan wordt gezet de andere pixels in diezelfde lijn minder stroom krijgen. Verder is backlight een folie en die kan ook wat variaties in helderheid vertonen. Het is allemaal niet zo strak als een TFT.

Hoe de factory reset in z'n werk gaat weet ik helaas niet meer; volgens mij moet je twee knoppen inhouden terwijl je 'm aanzet.

Als je vlekken gaat zien moet je minder zuipen. :W

Maar als je nog gerantie heb ken het keen kwaad om die maar eens gebruik.

Back