Onderdeeltjes SH1000 en toetsenbord gezocht

orson.wouters

Voltage Controlled Lid
Hallo

Ik heb een paar weken geleden een SH1000 gekocht,
er is een schakelaar (van vooraan, LFO delay) afgebroken.
Ik ben dus opzoek naar zo'n nieuwe (of ouwe) schakelaar met een kapje erbij.
Als iemand me ook wat uitleg kan geven om bij die schakelaars te geraken is die ook zeer welkom.
DSCN3573-800.jpg

Ik heb ook nog een toetsenbord nodig, van welke synth maakt niet uit. Het zou moeten dienen voor een zelfbouwsynth, het mag dus ook niet te veel kosten. Ik heb ongeveer een 3 tal oktaven nodig...
Tis maar omdat ik niet weer zo'n houten toetsenbord wil uitzagen...https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=79828&

Thnx

Orson

Laatst gewijzigd:
Hallo beste,
Roland benelux heeft die spullen nog in hun rekken steken gewoon even bellen en afspreken met roland benelux .
cheers

Dus Roland maakt die schakelaars van hun eerste synthesizer nog steeds???
Kzal maar eens proberen zeker...

Ze zullen ze waarschijnlijk niet meer maken, maar hebben gewoon een voorraad reserve-onderdelen op de plank liggen. :)

http://www.vintageplanet.nl/

scroll even naar Roland SH 1000 en tadaaa!

Tablet Ivory , Maroon , Yellow , Green , Grey

en kijk even bij doepfer, hier moet je wel wat mee kunnen:
Ersatzteile / Spare parts Euro

Tastatur TP/7 2 Oktaven, ungewichtet, mit dynamischen Gummikontakten (ohne Elektronik, Gehäuse, und Kabel)
keyboard TP/7 2 octaves, unweighted, with dynamic bubble contacts (without electronics, case and cables)
30,00

Tastatur TP/9 3 Oktaven, ungewichtet, mit dynamischen Gummikontakten (ohne Elektronik, Gehäuse, und Kabel)
keyboard TP/9 3 octaves, unweighted, with dynamic bubble contacts (without electronics, case and cables)
50,00

Verbindungskabelsatz für Tastatur 2 oder 3 Oktaven (30cm) / cable set for keyboard with 2 or 3 octaves (30cm)
10,00

tnx! tis wel prijzig, €12,25 voor een schakelaartje + tabletje...
en €15 verzendkosten, dat maakt 17,25 voor een klein schakelaartje... :frons:

Het keyboard is niet voor de SH hoor, tis voor een zelfbouwsynth...
Niet echt zo dringend (twijfel tussen seq en keyboard)

grtz

Laatst gewijzigd:
ja, had het niet goed gelezen,
maar je kan dus toetsenborden bij doepfer krijgen, moet je wel wat mee kunnen.
Zag laatst ook die eeIY synth met mini speelgoed keyboardje, moet je wel kleine vingers hebben : )

idd, kheb ook nog zo'n speelgoed-ding steken, 'k denk dat toch ga wachten op een kringlooporgel, aan €25 heb je ze soms al.

ps: t'zijn geen €15 verzendkosten blijkbaar, maar €0,75. de minimum order is €15 voor europa. kom ik net niet aan dus.

mss wordt het nr.5,
* nijlen is dicht in de buurt
* zit een pedaal in en daar kan ik ook wel een vcf pedaal voor mn sh1000 van maken
* zittn ook van die voetpedalen in die kan ik gebruiken om aan die zelfboubak te hangen (zoals moog taurus)
* 2 klavieren en ook nog wat fadertjes
* waarschijnlijk ook dikke speaker vanonder...

Diter heeft het todch ook over CV gate....
http://www.doepfer.de/a100tkb.htm

Ja, maar dat wordt gewoon gegenereerd door de controler die Doepfer erin stopt. Sowieso is de weerstand van die rubber contacten variabel en vrij hoog, dus niet geschikt om direct cv mee uit te sturen. Nog afgezien van dat het een matrix is en geen bus (het zijn standaard Fatar keyboards, die van Doepfer).

Back