Hardcore

GuidoR

Turning knobs, heating pads
heeey luitjes van het goede leven :)

Ben er een tijdje uit geweest maar ben laatst tot de ontdekking gekomen
dat hardcore toch nog steeds super lekkere muziek is.

Het heeft iig de kracht welke sommige muziek stijlen IMO missen.

Nu vroeg ik mij af aan wie op dit moment de meesters van de hardcore muziek
zijn en of er nog steeds MOH feesten zijn :)

thanks
:okdan:

als dit een beetje vaag over komt kan dat best kloppen...
heb namenlijk een 'beetje' wijn op dussuuuhm.... jah :D

:engel: :engel: :engel: :engel: :engel:

Ik wist niet dat er nog van die gabberfeesten werden gegeven. Wel heftig in ieder geval. Maar het zal wel niet meer zo zijn als de thunderdome feesten van eerst.

Effe offtopic,
laatst vond ik nog een tape met gabber die ik een jaar of 6 geleden heb gemaakt, was best wel goed eigenlijk en wel grappig om terug te horen.

Origineel geplaatst door STicKX
heheh ok dan!

en wat is die standaard linu-up? promo? catscan?

Klik maar gewoon op het linkje :D

Het is wel heel erg toegankelijk hoe ze op MOH draaien (lees commercieel), ik vind zelf het Darkcore feest (staat hier in de agenda) interessanter.

Heerlijk.......

Heerlijk.......

om lekker te springen.
De laatste jaren is het inderdaad wat minder. Moet ik ook toegeven dat het volk wat er nu op af komt/blijft komen is achteruitgegaan. Wil ik niet zeggen dat vroeger alles beter was hoor. Dit weekend naar Innercity -> is toch ook wel leuk die Dave Clarke.

(Ik heb nog honderden oude hardcore platen staan die ik af en toe aanzet --> geweldig!!! )

Re: Heerlijk.......

Re: Heerlijk.......

Origineel geplaatst door Supernova
om lekker te springen.
De laatste jaren is het inderdaad wat minder. Moet ik ook toegeven dat het volk wat er nu op af komt/blijft komen is achteruitgegaan. Wil ik niet zeggen dat vroeger alles beter was hoor.

Ik wel, dit is de reden dat ik vanaf eind ´97 niet meer naar hc feestjes ben gegaan, hoewel goeie hc me zeker nog wel kan boeien... maar de mensen, sfeer, eo-bussen, neuh, geen zin meer in. :)

Jij bent denk ik....

Jij bent denk ik....

iets duidelijker in je mening dan ik. Ik denk zeker dat dit 1 van de oorzaken is geweest dat hardcore min of meer achterop is geraakt. De zogenaamde die-hards hebben de gezelligheid naar de klote geholpen.

Weet nog goed...... Club-X in Wuustwezel ieder weekend -> super gezellig

Hardcore is nooit weggeweest :)

en is nu groter dan ooit :)

Ik maak het ook;)

Op dit moment zijn de grootste toppers toch wel
Nosferatu
Ophidian
Endymion
Promo
Catscan
Armageddon Project

Hardcore is inderdaad nooit weggeweest, en de muziek is er alleen maar op voor uit gegaan. Er zijn nou ook meerdere stylen ontstaan, mede door dat het in het buitenland ook heel groot geworden is. Het is nu lekker een beetje underground, veel mensen weten niet eens meer dat het bestaat, de media geeft er ook weinig aandacht aan, zo hoord dat met deze muziek style, daar is ie voor bedoeld. Niet zoals in `96/`97 dat iedere boeren lul een zogenaamt gabber was omdat iedereen het leuk vind en het lekker comercieel was.

Origineel geplaatst door metatron
Niet zoals in `96/`97 dat iedere boeren lul een zogenaamt gabber was omdat iedereen het leuk vind en het lekker comercieel was.

En dat zegt iemand die toendertijd 14 jaar oud was? ;)

Ondanks het feit dat de hardcore 'vroeger' steeds groter werd, was het nooit echt helemaal commercieel. Er waren slechts enkele bedrijven (ID&T) die het commercieel aanpakte.

Hardcore werd namelijk nooit in gewone discotheken e.d. gedraaid en de artiesten waren geen mensen diehet alleen om het geld deden. En daarnaast werd je als jongere als opstandig beschouwd als je in je aussie en je kale bats rondliep. Zo iets is er tegenwoordig eigenlijk niet, maar zal vast nog wel komen.

Maar wel een supertijd..... :halleluja

WOW hier kan ik t niet mee eens zijn, er waren zat mensen die het om t geld deden !
ze poepten elke week nieuwe releases uit die weer een remix van een remix van een remix waren !
Op een gegeven moment kregen de zogenaamde nieuwelingen geen kans meer omdat de ouwe rotten in t vak hun stekkie wilde blijven bezetten ! Het was zeker commercieel geworden (en tja in de tijd van happyhardcore werd t dus ook in 'gewone' discotheken gedraaid ! (maar das weer een ander verhaal!) de muziek veranderde niet genoeg (nog steeds weinig echte vernieuwing bij die muziek) en daardoor was er zelfs voor mensen uit t eerste uur geen k*t meer aan !!! En ehm er waren maar 3 bedrijven die de hardcore en gabber echt in handen hadden ! ik kan t er dus niet mee eens zijn.

Neemt niet weg dat het altijd nog leuk is om af en toe de energie en agressie te voelen dreunen door je lichaam :D
heb net nog 2 tracks uit me oude doos geupload !

[offtopic] wat is nou eigelijk het daadwerkelijke verschil tussen zogenaamde hardhouse en gabber/hardcore ?
Op 4 elements weer s wezen kijken in de hardhouse zaal, maar ehm ik hoorde gewoon dezelfde shit als vroeger![/offtopic]
Wel fijn dat er nog altijd feesten in die stijlen zijn ! :D

Pfft, Vroeger ook nog wel in de hardcore gegrasduint, maar tegenwoordig is die muziek me te simpel. hard is het ook niet, want de eerste de beste powernoise/rhytmic industrial/breakcore formatie maakt gehakt van de allersmerigste terror. Als ik hardcore van tegenwoordig hoor, doet me dat nog het meest denken aan platen als "The passion" van Technohead of "Die energie" van Morlock. Been there, done that.
Als ik tegenwoordig hard wil luister ik naar Converter, Hypnoskull, Asche, Haus arafna, Morgenstern, Winterkalte, 5F-FF, Mono no aware, en dat soort spul. Vergeleken daarmee is hardcore opvallend brave muziek. :) Enig verschil is dat hardcore sneller is, maar als de keuze is tussen pokpokpokpok op 200 BPM, en de platwalserij van de hoogovens op 130 BPM, dan ga ik voor de 130. :)

Hardcore is wack! :P 8) :peukie:

hard is het ook niet, want de eerste de beste powernoise/rhytmic industrial/breakcore formatie maakt gehakt van de allersmerigste terror.

Ik denk dat zelfs de niet de eerste de beste powernoise/rhytmic industrial/breakcore formatie met veel moeite misschien harder klinkt dan de allersmerigste terror. Maar misschien ook niet.

Het is gewoon heel brede muziek, ga je naar de laatste Masters of Hardcore CD luisteren dan hoor je niet echt superspannende muziek, maar er zijn zoveel stijlen dat je niet echt kan zeggen 'dit is hardcore'. Er is een groot grijs gebied tussen hardcore en de industriele stijlen waar jij het over hebt ook.

Er zijn platen die je op een techno of acid feest kunt draaien (over tekno nog maar niet te spreken!), andere platen zal jij weer mooi vinden. Maar je moet wel iets meer moeite doen en iets dieper graven voor je wat leuks vindt.

Het verhaal van Mstudio1 klopt trouwens, ID&T is er (misschien gelukkig) mee gekapt qua muziek, Rige doet nog steeds alleen maar commercieel, en A&A begint gelukkig steeds meer de hardere stijlen te omarmen, naast de commerciele shit.

Ik draai bijna geen Nederlandse hardcore meer uit 95-97, 98 en 99 worden al iets leuker, wel vaak nog echt de oude platen. Buitenlandse labels zijn over het algemeen wel altijd goed gebleven, en als ik die niet gekend had, was ik waarschijnlijk allang afgehaakt rond 98-99.

Hardcore is wack!

Heb je het nu niet koud onder de brug? ;)

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Pfft, Vroeger ook nog wel in de hardcore gegrasduint, maar tegenwoordig is die muziek me te simpel. hard is het ook niet, want de eerste de beste powernoise/rhytmic industrial/breakcore formatie maakt gehakt van de allersmerigste terror. Als ik hardcore van tegenwoordig hoor, doet me dat nog het meest denken aan platen als "The passion" van Technohead of "Die energie" van Morlock. Been there, done that.
Als ik tegenwoordig hard wil luister ik naar Converter, Hypnoskull, Asche, Haus arafna, Morgenstern, Winterkalte, 5F-FF, Mono no aware, en dat soort spul. Vergeleken daarmee is hardcore opvallend brave muziek. :) Enig verschil is dat hardcore sneller is, maar als de keuze is tussen pokpokpokpok op 200 BPM, en de platwalserij van de hoogovens op 130 BPM, dan ga ik voor de 130. :)

Hardcore is wack! :P 8) :peukie:

volgens mij ken jij niet zoveel verschillende hardcore.

als je de terror van Drokz hoort dan is er veel muzeik wat harder ja. maar als jij echte terror hoort dan loop jij denk ik gillend weg :D

er is wel meer hoor dan de typische megarave/MOH style

en de muziek simpel?!?!?!?! het is nu 1 van de moeilijkste stylen in de house scene.

Hahahahaah!

Ik heb al heel wat terror-gastjes bleek zien wegtrekken als ze breakcore of powernoise horen. Ik ben altijd op zoek naar de grootste extremen in muziek, en als ik zeg dat hardcore niet hard is, en terror niet terror, dan is dat zo. :) Een vriend van mij, die een enorme powernoise en rhytmic industrial freak is, vindt het altijd leuk om hardcore liefhebbers te vernederen door ze "Riding the atomic I.C.E." van Asche te laten horen. Ach, op zich is terror best leuk, het is alleen een beetje saai :)

Maar geef maar eens wat namen op terror gebied. Wie weet zit er tegenwoordig wel wat leuks bij, wat de moeite waard is. Zet ik soulseek wel weer aan het werk. :dj:

Back