Hardcore

Zoek maar eens naar Passenger of Shit of Venetian Snares of Speeddrinking of Man vs. Machine van Hellfish, Noizefucker, Skeeta (deathchant40), Amega Shok Force, Hellcore, Voldo, Trauma XP, Max Death, Stahlin, Speedcore Project, Armuguet Nad, Mark N, Nasenbluten, HYPERDRIVE, Geoff Da Chef. Downloadse goza en laat mij "Riding the atomic I.C.E." van Asche maar horen.

Venetian snares heb ik al drie albums van, maar dat is geen Hardcore, maar breakcore. De rest zal ik even uitchecken. Kijken of ik wat gemist heb sinds de hoogtijdagen van Industrial strength, Mokum, Rotterdam records, KNORR en Hardstuff. :)

Grappig is dat je bij soulseek kan kijken wat er in de download folder van diegene van wie je downloadt kan kijken. Een aantal van die terror staan nu in de download, en wat vind ik in de folders van de mensen van wie ik download? Juist, Converter, Imminent starvation, Asche, Haus Arafna, en dat soort spul. Ik weet niet hoor, maar het lijkt erop dat jij ook maar eens wat moet gaan downloaden, waarde Metatron! :eureka:

heheeh nu een discussie over welke stijl het hardst is :)

mooi man,

vraagje, komen jullie wel eens op tekno feestjes?

Was ischt ein tekno?

Die musik die immer bum bum macht.

Ja ik kom er wel eens niet te vaak niet te weinig.

Origineel geplaatst door STicKX
en wat vindt je dan van de sfeer op die feesten?

Wel okee, niet zo heel erg bijzonder, misschien dat ik de laatste tijd ook nooit meer op nieuwe verrassende locaties kom.

Wel erg underground sfeertje. Maar dat heeft zo zijn nadelen ook.

Ik heb eerlijk gezegd ook het idee dat tekno meer richting mainstream schuift, als ik al zie hoeveel mensen het er tegenwoordig al over hebben.

Tekno?

Ik dacht altijd dat dat gewoon TECHNO was, maar dat er weer mensen waren die te beroerd waren om een letter meer te schrijven. Wat is dat voor spul? Cari lekebusch? Adam Beyer? Das het idee wat ik krijg als mensen Techno zeggen met een harde K. Zelf ga ik tegenwoordig alleen naar Gothic, noise/industrial, Electro en Neofolk/avantgarde feestjes. Voor de rest is alles me te meainstream geworden.

Ik heb al wat van de moderne terror-mp3's geluisterd, maar hard is het niet, en goed ook niet. Nasenbluten en Passenger of shit is standaard 200 BPM gabber met iets neurotischer beats, maar het klinkt verder vrij normaal. Niet te vergelijken met de gruizende industriele waanzin van de Ant-zen en Hands acts. Maar er komt nog meer binnen, dus we wachten even af. Maar zoals het er nu naar uitziet heb ik gelijk. De eerste de beste ritmisch industriele/powernoise formatie maakt gehakt van de smerigste terror. :W

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Tekno?

Ik dacht altijd dat dat gewoon TECHNO was, maar dat er weer mensen waren die te beroerd waren om een letter meer te schrijven. Wat is dat voor spul? Cari lekebusch? Adam Beyer? Das het idee wat ik krijg als mensen Techno zeggen met een harde K. Zelf ga ik tegenwoordig alleen naar Gothic, noise/industrial, Electro en Neofolk/avantgarde feestjes. Voor de rest is alles me te meainstream geworden.

Het is meer een soort free-party los/vast collectief dan dat het echt een vaste muziekstijl is, op tekno feesten hoor je hele diverse muziek, het is en/of vaag en/of hard en ieder geval electronisch.

Wat mensen onder typische tekno verstaan is een soort van psychedelische hardcore of harde techno of acid. Maar met dit soort termen doe je het ook gelijk geen recht. Ga zelf maar een keer kijken. Altijd lachen, mits het niet ontruimd is voor je er bent.

Ik heb al wat van de moderne terror-mp3's geluisterd, maar hard is het niet, en goed ook niet. Nasenbluten en Passenger of shit is standaard 200 BPM gabber met iets neurotischer beats, maar het klinkt verder vrij normaal. Niet te vergelijken met de gruizende industriele waanzin van de Ant-zen en Hands acts. Maar er komt nog meer binnen, dus we wachten even af. Maar zoals het er nu naar uitziet heb ik gelijk. De eerste de beste ritmisch industriele/powernoise formatie maakt gehakt van de smerigste terror. :W

Ja goed ik ben helemaal niet zo thuis in de herriecore business maar ik kreeg deze als tip van iemand die helemaal gefreakt is van dat soort stijlen:

dj Totschlager
i:gor
skullblower
berzeker
dj r.shock
hellz army

...ik moet wel nageven dat het over het algemeen nog de bedoeling is dat er mensen theoretisch gesproken nog op kunnen dansen, dus zoiets als Qualkommando ja daar zit gewoon een duidelijke bas in, en blijft het altijd als hardcore klinken (emmm *duh*).

Origineel geplaatst door bikkel
Het is meer een soort free-party los/vast collectief dan dat het echt een vaste muziekstijl is, op tekno feesten hoor je hele diverse muziek, het is en/of vaag en/of hard en ieder geval electronisch.

...

hee dat vind ik nou nog wel een grappige omschrijving!

ennuh..is het nou echt zo belangrijk wat er het hardste/snelste/goorste is? wees gewoon blij dat er voor bijna ieder z'n wil wel iets is. en om 't nou perse in een hokje te stoppen..

:peukie: :doei:

Origineel geplaatst door oozi

ennuh..is het nou echt zo belangrijk wat er het hardste/snelste/goorste is? :peukie: :doei: [/B]

Jawel, dat is heel belangrijk. Anders zouden mensen die werken voor het Guiness book of records op straat staan, en dat willen we natuurlijk niet. ;) 8) :geslaagd:

Moet je eens speedcore gaan downe of de nieuwe mix cd van Akira op Darkcore 3 is ook lekker hard, als we het toch gaan hebben over de hardste style. En volgens mij hoord breakcore ook in de (hard)CORE style thuis maar dat is eerder mijn meening dan een feit.

Als je echt goede Tekno wil horen moet je Laurent Ho, Micrpoint, Nasa, Heretik, Coretex Lab, of kijk op www.freekekno.org als je die site afgaat vind je ook een hoop Tekno

(Passenger of shit 200 bpm:D )

Hahahahaah!

Ik heb al heel wat terror-gastjes bleek zien wegtrekken als ze breakcore of powernoise horen. Ik ben altijd op zoek naar de grootste extremen in muziek, en als ik zeg dat hardcore niet hard is, en terror niet terror, dan is dat zo. :) Een vriend van mij, die een enorme powernoise en rhytmic industrial freak is, vindt het altijd leuk om hardcore liefhebbers te vernederen door ze "Riding the atomic I.C.E." van Asche te laten horen. Ach, op zich is terror best leuk, het is alleen een beetje saai :)

Maar geef maar eens wat namen op terror gebied. Wie weet zit er tegenwoordig wel wat leuks bij, wat de moeite waard is. Zet ik soulseek wel weer aan het werk. :dj:

Hoi!
Ik ben ook een hardcoreliefhebber (en aanverwanten) en zat deze discussie even te volgen.
Ik heb "Riding the atomic I.C.E." gedownload, maar vind niet HARD, sterker nog...ik vroeg me af wanneer ie nou es 'los' zou barsten.
Het gemiddelde terrornummer vind ik nog harder :confused:
En overstuurde geluiden (gepiep, gekraak, hoge tonen) zijn wel leuk in dat nummer, maar beuken doet het het totaal niet...
Maar da's mijn mening.

Ik snap ook niet dat 'terror-gastjes' bleek wegtrekken van Break- of Noisecore, want goede terror en speedcore is stukken harder. :)

kratarknathrak>>>
Ik heb veel breakcore gehoord en ook de track die jij noemde maar als jij dat hard vindt wil ik wel weten wat jou defintie van hard is :D

want zelfs "drokz - holland is GVD 't hardste" is harder terwijl dat vrij normaal is.

ga jij maar eens wedlock - evolution theory downloaden, die track is niet hyper snel maar wel verrot agresief :)

Ik vind die track van Asche (riding the atomic ice) niet speciaal hard, maar ik vermelde dat een vriend van mij dat graag aan hardcore gastjes laat horen. Zelf vind ik de volgende tracks buitengewoon fijne oorblazers:

Converter - Blast furnnace
Converter - Death time
Institut - Dominator
Haus Arafna - Swastika kommando
Mono no aware - Tepalock
Zo'n beetje al het werk van Hypnoskull
Morgenstern - Blow away my reason
Imminent starvation - Tentack one

Dat soort spul een beetje. Wat betreft mijn definitie van hard: Muziek waarvan nog duidelijk te horen is wat de oorspronkelijke geluiden zijn, vind ik niet hard. Nu heb ik een buitengewoon aardig nummer van Passenger of shit op zo'n (schat ik) 350 BPM, maar in principe is het gewoon hardhouse op dubbele snelheid. Als iemand de moeite neemt om beats 10 keer door distortions en compressors te jagen om maar zoveel mogelijk impact te krijgen, en dat afmaakt met enorme noise, en krassende geluiden, dan is dat hard. Maar ik denk dat sommigen met hard bedoelen: de volumeknop wat meer naar rechts, en het tempo opvoeren. Maar dat is niet hard.

Overigens heb ik nu aardig wat van die nieuwe terrorliedjes gedowned, Sommigen krijgen bij mij nog wel een glimlach op het gezicht, maar het niveau is echt bedroevend laag. Ik krijg de indruk dat al dat spul is gemaakt door 15 jarige gastjes met fasttracker die "hard en heftig" willen zijn. Nu ja, wie weet worden ze dat wel als ze ouder zijn, maar op dit moment vind ik het voornamelijk rommel. Breakcore gerelateerde dingen als Passenger of shit is nog wel het leukst, maar die leggen het ook af tegen Venetian Snares.

Nou dan kun jij met een tevreden gevoel vanavond in bed gaan liggen. Want jij bent de hardste.

Moet ik mijn ondertitel ff aanpassen?

Dat is buitengewoon vriendelijk, Waarde Bikkel, hoewel dat niet vanavond wordt, maar in de vroege ochtend daar ik een redelijk extreem nachtmens bent.

Uw ondertitel hoeft u niet te veranderen. Ik bezit geen kennis van de hoedanigheid van uw lid, noch wens ik dat te weten te komen. ik geloof u dus op uw woord: Uw lid is hard. :halleluja

Ik vind die track van Asche (riding the atomic ice) niet speciaal hard, maar ik vermelde dat een vriend van mij dat graag aan hardcore gastjes laat horen. Zelf vind ik de volgende tracks buitengewoon fijne oorblazers:

Converter - Blast furnnace
Converter - Death time
Institut - Dominator
Haus Arafna - Swastika kommando
Mono no aware - Tepalock
Zo'n beetje al het werk van Hypnoskull
Morgenstern - Blow away my reason
Imminent starvation - Tentack one

Dat soort spul een beetje. Wat betreft mijn definitie van hard: Muziek waarvan nog duidelijk te horen is wat de oorspronkelijke geluiden zijn, vind ik niet hard. Nu heb ik een buitengewoon aardig nummer van Passenger of shit op zo'n (schat ik) 350 BPM, maar in principe is het gewoon hardhouse op dubbele snelheid. Als iemand de moeite neemt om beats 10 keer door distortions en compressors te jagen om maar zoveel mogelijk impact te krijgen, en dat afmaakt met enorme noise, en krassende geluiden, dan is dat hard. Maar ik denk dat sommigen met hard bedoelen: de volumeknop wat meer naar rechts, en het tempo opvoeren. Maar dat is niet hard.

Overigens heb ik nu aardig wat van die nieuwe terrorliedjes gedowned, Sommigen krijgen bij mij nog wel een glimlach op het gezicht, maar het niveau is echt bedroevend laag. Ik krijg de indruk dat al dat spul is gemaakt door 15 jarige gastjes met fasttracker die "hard en heftig" willen zijn. Nu ja, wie weet worden ze dat wel als ze ouder zijn, maar op dit moment vind ik het voornamelijk rommel. Breakcore gerelateerde dingen als Passenger of shit is nog wel het leukst, maar die leggen het ook af tegen Venetian Snares.

ik weet neit wat voor terror jij hebt gedownloa dmaar veel terror producers maken ook breakcore.

en heavy gedistorde platen hoeven niet hard te zijn.

harde trax zijn trax die agressie en kracht uitstralen en dan doet breakcore nou niet echt en imminent starvation vindt ik meer herrie en dat lijkt ook door een kind van 15 te zijn gemaakt ;) maar ff serieus het gaat om de ideeen :) neit of het simpel of moeilijk is.

en wat maakt het nou uit wat harder is, ik beschouw hardcore en substylen als het hardste en jij powernoise en dat soort muziek. (breakcore is oorspronkelijk ook een hardcore variant :) )

Dat is buitengewoon vriendelijk, Waarde Bikkel, hoewel dat niet vanavond wordt, maar in de vroege ochtend daar ik een redelijk extreem nachtmens bent.

Uw ondertitel hoeft u niet te veranderen. Ik bezit geen kennis van de hoedanigheid van uw lid, noch wens ik dat te weten te komen. ik geloof u dus op uw woord: Uw lid is hard. :halleluja

Maar ff serieus, wat wilde je nou eigenlijk bereiken met je kleine flame-war? Kijk ik vind gewoon dat jij een bepaalde arrogantie hebt die bepaalde mensen zoals de mensen waar jij die terror vond....

Een aantal van die terror staan nu in de download, en wat vind ik in de folders van de mensen van wie ik download? Juist, Converter, Imminent starvation, Asche, Haus Arafna, en dat soort spul.

....niet hebben blijkbaar.

Ik had weer een lijst met namen van labels en artiesten die meer richting Hypnoskull etc. zitten maar ik had gewoon zoiets van "fuck it voor wie doe ik de moeite eigenlijk".

Wat betreft mijn definitie van hard: Muziek waarvan nog duidelijk te horen is wat de oorspronkelijke geluiden zijn, vind ik niet hard.

Hmmmz.....dat vind ik maar een rare uitspraak...:confused:

Dus elk geluid moet zeg maar zo erg overstuurd zijn dat je niet meer kan horen wat voor geluid het was?
Snares,claps,hihats,cybals moeten allemaal niet meer herkenbaar zijn en dan pas kan je zeggen dat iets hard is....

Ik ben het er niet mee eens.:)

Back