Origineel geplaatst door kratarknathrak
Ik vind die track van Asche (riding the atomic ice) niet speciaal hard, maar ik vermelde dat een vriend van mij dat graag aan hardcore gastjes laat horen. Zelf vind ik de volgende tracks buitengewoon fijne oorblazers:
Converter - Blast furnnace
Converter - Death time
Institut - Dominator
Haus Arafna - Swastika kommando
Mono no aware - Tepalock
Zo'n beetje al het werk van Hypnoskull
Morgenstern - Blow away my reason
Imminent starvation - Tentack one
Dat soort spul een beetje. Wat betreft mijn definitie van hard: Muziek waarvan nog duidelijk te horen is wat de oorspronkelijke geluiden zijn, vind ik niet hard. Nu heb ik een buitengewoon aardig nummer van Passenger of shit op zo'n (schat ik) 350 BPM, maar in principe is het gewoon hardhouse op dubbele snelheid. Als iemand de moeite neemt om beats 10 keer door distortions en compressors te jagen om maar zoveel mogelijk impact te krijgen, en dat afmaakt met enorme noise, en krassende geluiden, dan is dat hard. Maar ik denk dat sommigen met hard bedoelen: de volumeknop wat meer naar rechts, en het tempo opvoeren. Maar dat is niet hard.
Overigens heb ik nu aardig wat van die nieuwe terrorliedjes gedowned, Sommigen krijgen bij mij nog wel een glimlach op het gezicht, maar het niveau is echt bedroevend laag. Ik krijg de indruk dat al dat spul is gemaakt door 15 jarige gastjes met fasttracker die "hard en heftig" willen zijn. Nu ja, wie weet worden ze dat wel als ze ouder zijn, maar op dit moment vind ik het voornamelijk rommel. Breakcore gerelateerde dingen als Passenger of shit is nog wel het leukst, maar die leggen het ook af tegen Venetian Snares.