Blade Runner Trilogy (Vangelis)

BonVoyage

Gedeactiveerd account
Na het album Alexander (2004) bleef het een tijd stil rond Vangelis op het gebied van nieuwe albums. Daar is net verandering in gekomen. Vandaag heb ik het album Blade Runner Trilogy naar aanleiding van het 25-jarige bestaan van Blade Runner uit Engeland gekregen. Joepie!

Ik ben benieuwd wat anderen hier er van vinden of gaan vinden de komende tijd. Als het goed is, komt het album in Nederland nog voor kerst hier uit.

Het album bevat 3 schijven, 1 cd met de bekende Blade Runner soundtrack uit 1994, de tweede cd met de filmmuziek die nooit op cd is uitgebracht en de derde is het interessantst; compleet nieuwe muziek van en door V (maar geholpen door Frederick Rousseau)

De tweede cd komt zo uit de jaren tachtig, en wat mij betreft lijkt de muziek (met nadruk op lijkt) op de improvisaties te horen in Beaubourg. Aardig wat arpeggio's, de CS-80, enz.

Op het derde album hoor ik allerlei stijlen door elkaar, eigenlijk heel prima zo en geheel van deze tijd, past mooi in het begin van deze 21ste eeuw! Stijlen van Jarre, Enigma, en aardig wat pop, her en der beetje jazz, funk, new age, ambient... het komt allemaal voorbij. Een soort cocktail! En vergeet de rustige pianomuziek niet (1 track).

Na Alexander een verademing, een verrassing, maar wat mij betreft geen hoogvlieger. Ben benieuwd naar andere meningen.

Net even de tracklist gecheckt maar de "Esper Edition" Bootleg is zo te zien nog steeds de meest uitgebreide Blade Runner soundtrack ooit. Duurt langer dan de hele film!

meer info op wikipedia.

Wel hele andere tracks als op deze laatste uitgave. Als je alle soundtracks op een rijtje zet en de dubbele tracks eruithaalt hou je denk ik minstens 5 uur muziek over. :D

de orginele soundtrack LP was kant A Vangelis en kant B klassieke uitvoeringen niet door Vangelis. dacht ik

Heb hem net binnen.beetje jammer van het kartonnen hoesje(kwetsbaar).
Maar oh oh oh,wat een goed album.
Ik was eigenlijk bang dat dit album veel van de Esper edition zou bevatten,gelukkig niet dus.
Heerlijke donkere composities,die de blade runner sfeer meteen doet oproepen.

Universal Music TV is set to release a stunning 3CD collection to mark the 25th Anniversary of Blade Runner on December 10th, 2007. Featuring previously unreleased music from the film, bonus tracks and a brand new album of Vangelis material inspired by the film with sleeve notes written by Ridley Scott.

The music has always been a key element of Blade Runner and there have been various versions of the soundtrack over the years, some ‘official’ and some bootlegs. But they have all either been incomplete or have suffered from poor sound quality, until now. Blade Runner Trilogy: 25th Anniversary is a 3CD set which - for the first time - puts all the pieces together, providing the complete music from the film and a lot more besides.

Back