Hallo,
Ik ben bezig met mijn studio op te zetten en ik had een vraag die ik graag aan jullie wilde voorleggen.
Ik gebruik veel samplers (zoals de Roland mc909 en Akai MPCs), keyboard, digitale piano etc. Nu wil ik toch ook meer met computers gaan doen (zeker het masteren e.d.).
Mijn idee:
Samplers + keyboard/piano --> Mengpaneel <--> PC [geluidskaart]
En dan Mengpaneel -> studiospeakers.
Is dit een beetje logisch? Dus de actieve studio speakers op het mengpaneel.
Zo ja, ik zat te kijken naar mengpanelen. Ik draai ook nog wel eens, dus ik wilde graag een Pioneer DJM800 gebruiken als mengpaneel.
Of is deze daar absoluut niet voor geschikt? Het feit dat hij maar 4 kanaals is, is voor mij geen probleem.
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren!
Ik ben bezig met mijn studio op te zetten en ik had een vraag die ik graag aan jullie wilde voorleggen.
Ik gebruik veel samplers (zoals de Roland mc909 en Akai MPCs), keyboard, digitale piano etc. Nu wil ik toch ook meer met computers gaan doen (zeker het masteren e.d.).
Mijn idee:
Samplers + keyboard/piano --> Mengpaneel <--> PC [geluidskaart]
En dan Mengpaneel -> studiospeakers.
Is dit een beetje logisch? Dus de actieve studio speakers op het mengpaneel.
Zo ja, ik zat te kijken naar mengpanelen. Ik draai ook nog wel eens, dus ik wilde graag een Pioneer DJM800 gebruiken als mengpaneel.
Of is deze daar absoluut niet voor geschikt? Het feit dat hij maar 4 kanaals is, is voor mij geen probleem.
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren!
Wat jij wil kan best, je moet je alleen bedenken dat een dj-mixer minder flexibel is in te zetten dan een "normale" mixer. De meeste normale mixers hebben bijvoorbeeld aux-sends en returns, een 2 track return en de wat grotere modellen meerdere bussen of direct-outs waardoor je niet beperkt bent tot het opnemen van twee sporen per keer. Wanneer je een geluidskaart hebt met meerdere inputs kan het handig zijn om die rechtstreeks op je mengtafel aan te kunnen sluiten. Met zo'n dj mixer kan dat niet.
).