Moog Taurus 1

Status
Please reply by conversation.

Slipperman

Rooibosje iemand?
Onze band zoekt een originele Moog Taurus 1 omdat we de roland floorboard en sampler een beetje beu worden en we met samples veel minder controle over het geluid hebben en de triggermodus.

Dus wie er een heeft en er van af wilt, laat het me weten ! Hoeft optisch niet mooi te zijn maar moet wel helemaal functioneel zijn en defect vrij (geen krakende pots, brakke circuits, kapotte voedingen, dikke ruisende outputs en ga zo maar door)

Waarom gebruik je momenteel eigenlijk een sampler en een floorboard, en switch je niet naar pedalen met (V)A-synth? Zo doet bijna iedereen het tegenwoordig (Marillion, Flower Kings, etc.) en de sound is er niet slechter op geworden. The Flower Kings gebruik(t)en bijvoorbeeld een Korg Prophecy voor de bass pedalsound, en die klonk live echt geweldig! (tis niet voor niks dat ik het onthouden heb ;) ) En Pete Te van Marillion is ook omgeschakeld toen al zijn Taurussen het begeven hadden. Voordeel is bovendien dat je meer geluiden kunt gebruiken. Neem Rush: die hadden de Taurus aan de Mini gekoppeld, waarmee Lee&Lifeson al die monofone synthgeluiden van A Farewell To Kings tot (minstens) Moving Pictures konden spelen (zoals dat openingsgeluid van Tom Sawyer). Maar met midi-baspedalen hoef je niet via CV te klooien en gaat het gewoon vanuit elke synth.

Okee - qua authenticiteit is een Taurus natuurlijk veel gaver, en dé sound heeft er ook maar één (ik zag in de Arena dit jaar dat Mickey R voor Genesis ook gewoon maar weer zijn Moog had afgestoft :) ) - maar mocht het toch te duur worden of onvindbaar zijn, dan denk ik dat je met, bijvoorbeeld, een Prophecy + Roland PK5 net zo goed af bent. :okdan:

we gebruiken nu een roland footcontroller die me sampler aanstuurt met taurus samples. Soundtechnisch gewoon in orde. Alleen hadden we zaterdag bij ons optreden het probleem dat ze opeens wegvielen. Volume stond goed, kabels waren in orde, floorboard was goed. Kortom, ons een raadsel wat er fout ging.

Maar onze bassist had het daarna een beetje gehad, hij wil gewoon de echte... Hij vind het opzich niet erg zoveel neer te tellen, vooral ook omdat ze toch niet in waarde dalen, dus al zou hij hem niet meer willen dan kan hij em met nihil verlies verkopen...

En ja ik weet dat veel bands nu va etc. gebruiken (pete trewevas gebruikt arturia mini moog, aangestuurd door de PK5) maar goed liever de echte taurus sound...

MK1 for sale:

http://cgi.ebay.com/Moog-Taurus-Ped...ryZ38071QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

MK2 for sale:

http://cgi.ebay.com/Moog-Taurus-II-...ryZ38071QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

De Taurus MK1 heeft een geluidsdruk die ik zelden uit andere instumenten heb gehoord, het knettert...echte Moog basssss....Moeilijk te vervangen.
Werd vroeger meestal rechtstreeks in de mengtafel geprikt omdat ie van zichzelf al dikker dan dik klinkt...damn wat een vettig apparaat..
Gemaakt om hele stadions op zijn grondvesten te laten schuddebuiken

bedankt :) ik stuur ze door. Mochten er mensen in nederland zijn die er een te koop hebben, is altijd een tikkeltje handiger (en wat veiliger) dan het buitenland (de post die altijd voorzichtig is met pakketjes etc.)

Status
Please reply by conversation.
Back